بیوگرافی حشمت مهاجرانی

5 سال پیش
بیوگرافی حشمت مهاجرانی
2/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی حشمت مهاجرانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 حشمت مهاجرانی (زاده ۲۱ آذر ۱۳۱۸ در شهر مشهد) بازیکن سابق استقلال ویا همان تاج سابق و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران است.

زندگینامه حشمت مهاجرانی

بیوگرافی حشمت مهاجرانی

 

فعالیت ورزشی

او به گمان برخی به عنوان بهترین سرمربی تاریخ قارهٔ آسیا شناخته می‌شود. مهاجرانی به همراه برادرانش مؤسسین اولیه باشگاه فوتبال ابومسلم مشهد بودند. وی در حال حاضر رئیس سازمان فوتبال باشگاه فوتبال ابومسلم خراسان است.این مربی در سال ۲۰۱۸ در نظرسنجی AFC به عنوان بهترین مربی تاریخ جام ملت‌های آسیا از نظر مردم انتخاب شد.

دوران بازی
از دوره جوانی به باشگاه فوتبال تاج پیوست و تا پایان دوران بازی در ۲۷ سالگی در این تیم باقی ماند.

دوران مربیگری
مهاجرانی اولین دوره مربیگری را در ژاپن و طی یک دوره سه‌ماهه در این کشور تحت نظر بزرگترین مربیان آن زمان فوتبال دنیا سپری کرد.

زمانی طول کشید تا وی اولین پست مربی گری اش را بدست آورد. وی خود خبر مربیگری اش را برای نخستین بار از طریق روزنامه‌ها خواند. وی در سال ۱۳۴۹ به عنوان مربی تیم زیر ۲۱ سال ایران انتخاب شد. دوران مربی گری حشمت مهاجرانی، دوران راه یابی بسیاری استعدادهای جوان فوتبال بود: نظری، برزگری، قاسم پور و بشکار از بازیکنانی بودند که توسط مهاجرانی به فوتبال ایران معرفی شدند. همواره تلاش داشت تا به بازیکنان شهرستانهای ایران نیز توجه کافی داشته باشد.

در دوران مربیگری تیم ملی فوتبال جوانان ایران وی موفق شد برای چهار دوره پیاپی تیم ایران را قهرمان آسیا کند. پیش از این تیم جوانان ایران هرگز قهرمانی آسیا را تجربه نکرده بود. این رکوردی بود که تا امروز هیچ مربی ایرانی به آن دست پیدا نکرده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پائولا کاردولو

درخشش مهاجرانی در مربیگری تیم جوانان منجر به انتخاب او برای دستیاری فرانک افارل ایرلندی که مربی آن زمان تیم ملی فوتبال ایران بود، شد. بعدها وی به عنوان مربی تیم ملی ایران منصوب شد و موفق شد تا در جام ملت‌های آسیا، تیم ملی ایران را به مقام قهرمانی برساند و تیم ملی فوتبال کویت را در ورزشگاه آریامهر و در فینال این رقابتها در سال ۱۳۵۴ شکست دهد. زمان موفقیت بعدی مهاجرانی خیلی زود فرا رسید. برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیم ملی فوتبال ایران با مربیگری وی به مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۱۹۷۶ مونترال راه یافت.

دو سال بعد مهاجرانی بزرگترین افتخار خود و فوتبال ایران را رقم زد. تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار به رقابتهای جام جهانی فوتبال راه پیدا کرد. جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و همچنان درخشش تیم ملی فوتبال ایران و مهاجرانی که با تیم ملی فوتبال اسکاتلند به تساوی دست یافت و با وجود باخت در برابر تیم ملی فوتبال هلند، بازی بسیار دیدنی و شجاعانه‌ای را در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رساند.

آخرین حضور او روی نیمکت تیم ملی در ۱۵ شهریور ۱۳۵۷ در بازی دوستانه برابر تیم ملی فوتبال اتحاد جماهیر شوروی در ورزشگاه آزادی با برتری یک بر صفر حریف صورت گرفت.

شخصیت برجستهٔ این مربی ایرانی و علاقهٔ او به میدان دادن به بازیکنان جوان و استعداد یابی آن‌ها از ویژگیهای همیشگی این مربی موفق ایرانی بوده‌است.

پس از انقلاب اسلامی ایران مهاجرانی به امارات رفت و در آنجا مربی گری تیم‌های الشباب و الشارجه امارات را بر عهده گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیرک نویتسکی

وی از سال ۱۳۹۰ تاکنون به عنوان رئیس سازمان فوتبال و مدیر آکادمی فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان فعالیت می‌کند.

افتخارات ورزشی

قهرمانی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در چهار دوره پیاپی
راه یابی تیم ملی فوتبال المپیک ایران برای نخستین بار به بازیهای المپیک جهانی
راه یابی تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار به جام جهانی فوتبال
قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در بازیهای جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸
قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در بازیهای جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲
قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در بازیهای جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶

سوابق مربیگری
۱۹۷۱-۱۹۷۴ مربی تیم ملی جوانان ایران
۱۹۷۴-۱۹۷۶ کمک‌مربی تیم ملی ایران
۱۹۷۶-۱۹۷۸ مربی تیم ملی بزرگسالان ایران
۱۹۷۹-۱۹۸۱ مربی باشگاه الشعب (شارجه)
۱۹۸۱-۱۹۸۴ مربی تیم ملی امارات متحده عربی
۱۹۸۴-۱۹۸۶ مربی الوحده
۱۹۹۲-۱۹۹۴ مربی تیم ملی عمان
۱۹۹۸-۱۹۹۹ مربی الاهلی قطر
۲۰۰۳-۲۰۰۵مربی تیم ملی زیر ۱۹ سال امارات متحده عربی
۲۰۰۳-۲۰۰۵ مربی تیم ملی زیر ۲۳ سال امارات متحده عربی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی حشمت مهاجرانی
2/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه