بیوگرافی عزیز اسپندار

5 سال پیش
بیوگرافی عزیز اسپندار
4.9/5 - (32 امتیاز)

بیوگرافی عزیز اسپندار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

عزیز اسپندار (متولد ۱۲ بهمن ۱۳۲۷) در بندر انزلی است. وی یکی از سه تفنگدار افسانه ای ملوان در دهه پنجاه است و از پیشکسوتان باشگاه ملوان بندر انزلی محسوب می‌گردد.

زندگینامه عزیز اسپندار

بیوگرافی عزیز اسپندار

 

فعالیت ورزشی

آقای گل ایران در سال ۱۳۵۳و۱۳۵۶، دومین گلزن برتر کل دوران جام تخت حمشید با ۴۷ گل زده، یکی از سه تفنگدار افسانه ای ملوان و برندهٔ نخستین جام حذفی ایران، عضویت در تیم ملی ارتش ایران در پیش از انقلاب، نایب قهرمانی جهان در ایتالیا در سال ۱۳۷۴ به عنوان مربی با تیم ملی ارتش و کسب مقام هفتم لیگ برتر چهارم فوتبال ایران به عنوان مربی از دیگر افتخارات وی به‌شمار می‌آید. ادامه مطلب بروید.

ملوان بندر انزلی
در سال ۱۳۴۲ هنگامی که ۱۵ سال سن داشت فوتبال را به صورت جدی در سربازخانهٔ قدیم واقع در غازیان در بندر انزلی که هم‌اکنون کوی نیروی دریایی خوانده می‌شود شروع کرد. سال ۱۳۴۴ اسپندار به تیم کلنی انزلی دعوت شد و همراه با تیم آموزشگاه‌های انزلی در سال ۱۳۴۶ سوم ایران شد. سپس در سال ۱۳۴۷ در ایران با تیم آموزشگاه‌های انزلی مقام نخست را کسب کرد.

خاطره ای از زمان آغاز شکل‌گیری باشگاه ملوان از زبان وی
در مسابقات انتخابی جام تخت جمشید در سال ۱۳۵۱ ملوان در اهواز به عنوان منضبط‌ترین و منسجم‌ترین تیم انتخاب شد همهٔ ما چنان گذشت و همکاری داشتیم که مطرح نبود چه کسی گل می‌زند، در اهواز خوابگاه ما زیر جایگاه استادیوم بود و در بیست و چهار ساعت فقط یک وعده غذا می‌خوردیم که شامل یک عدد لواش و دو سیخ جگر بود در بازی آخر بچه‌ها کاملاً تحلیل رفته بودند بازیکنان جوان اینها را بدانند دو روز قبل از اختتامیه پول ما تمام شد، چای و شیرینی تنها غذای ما تا زمان بازگشت به انزلی بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پدرو هنریکه اولیویرا

گریه‌های آقای بهمن صالح نیا در لحظهٔ انتخاب ملوان به عنوان یکی از تیم‌های نهایی جام تخت جمشید هیچ وقت از یادم نمی‌رود.

دوران مربیگری
اسپنداراز سال ۶۰ مشغول مربیگری می‌باشد و در طول دوران مربیگری و در تمامی آن‌ها با رتبه ممتاز قبول شد و استعداد خود را همچون دوران بازیگری در مربیگری نیز نشان داد بطوریکه بینگهام ایرلندی (مدرس کلاس آو سرمربی اسبق ایرلند در جام جهانی ۱۹۸۲) در مصاحبه تلویزیونی به تعریف از وی پرداخت. اسپندار در حال حاضر دارای مدرک آ آسیا در زمینه مربیگری می‌باشد و در سال ۸۶ نیز به همراه نصرت ایراندوست مربیگری تیم شاهین پارس جنوبی را بر عهده داشت.

قهرمانی اولین جام حذفی ایران
وهمچنین قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۳۵۵ و زدن دو گل در فینال که گل دوم وی که گل آخر بازی نیز بود از دایره مرکز زمین به ثمر رسید و به گفته کارشناسان فوتبال کشور بهترین گل به ثمر رسیده در تاریخ جام حذفی کشور نیز می‌باشد. در ضمن اسپندار با ۶۲ گل زده در لیگ تخت جمشید و جام حذفیبرترین گلزن تاریخ ملوان نیز می‌باشد.

بهترین خاطره ورزشی نیز از زبان وی به همین بازی و گل بازمی‌گردد:

در فینال اولین جام حذفی ایران در سال ۱۳۵۵ تراکتورسازی تبریز را ۴ بر ۱ بردیم گل اول و آخر را من زدم گل اول را روی سانتر قاسم سلطانزادی با سر به ثمر رساندم دو گل دیگر را هم علی نیاکانی زد. در دقایق آخر بازی آن‌ها یک گل خطا زدند در لحظهٔ پایانی این دیدار نصرت ایراندوست یک پاس بلند درست روی قوس وسط امجدیه برای من فرستاد توپ را با سینه کنترل کردم و با توجه به اینکه دروازه‌بان تراکتور جلو آمده بود از همان وسط زمین گل چهارم ملوان را به ثمر رساندم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارک تراشتگن

همان شب انزلی چیها در کنار هتل محل اقامت مان در تهران تا صبح به شادمانی پرداختند صبح که به سمت انزلی حرکت کردیم یکی از بی نظیرترین استقبال‌ها در تاریخ فوتبال ایران شکل گرفت انزلی چیها با ماشین‌های شخصی خود را به ما رسانده بودند و از سد منجیل جاده یک طرفه شده بود.

عضو باشگاه‌های

شیلات بندر انزلی
کلنی بندر انزلی
آموزشگاه‌های بندر انزلی
کارگران بندر انزلی
ملوان بندر انزلی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عزیز اسپندار
4.9/5 - (32 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه