بیوگرافی یولن لوپتگی

5 سال پیش
بیوگرافی یولن لوپتگی
Rate this post

بیوگرافی یولن لوپتگی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

یولن لوپتگی آرگوته (اسپانیایی: Julen Lopetegui Argote؛ زادهٔ ۲۸ اوت ۱۹۶۶) بازیکن فوتبال پیشین و سرمربی فوتبال اهل اسپانیا است. وی که در دوران بازی خود، دروازه‌بان بود در ۳۱۷ بازی رسمی برای باشگاه‌های مختلف اسپانیایی به میدان رفت. از باشگاه‌هایی که وی در آن بازی کرده‌است می‌توان به تیم‌های رئال مادرید، لاس پالماس، بارسلونا و رایو وایکانو اشاره کرد.

زندگینامه یولن لوپتگی

بیوگرافی یولن لوپتگی

فعالیت ورزشی

لوپتگی در سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا شد. وی سابقه سرمربیگری تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا و پورتو پرتغال (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶) را نیز دارد. وی در ژوئن سال ۲۰۱۸ و یک روز پیش از شروع جام جهانی به دلیل مذاکره و توافق برای بستن قرارداد با باشگاه فوتبال رئال مادرید بدون اطلاع و هماهنگی با فدراسیون فوتبال اسپانیا، از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال اسپانیا بنا به تصمیم روبیالس اخراج شد.

لوپتکی در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ یک روز پس از شکست سنگین ۵–۱ رئال مادرید برابر بارسلونا و به دلیل نتایج ضعیف از سمت سرمربیگری رئال مادرید اخراج شد و سانتیاگو سولاری جایگزین وی شد.

دوران مربی گری

لوپتگی در سال ۲۰۰۳ در تیم زیر ۱۷ سال اسپانیا دستیار بود و سپس در تیم رایو وایکانو، به عنوان سرمربی انتخاب شد پس از پنج سال فعالیت در این تیم، یعنی در سال ۲۰۰۸ هدایت رئال مادرید کاستیا را برعهده گرفت. بعد از یک سال، به فاصله سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ هدایت تیم های زیر ۱۹، ۲۰ و۲۱ ساله های اسپانیا را بر عهده گرفت.
او موفق شد با تیم زیر ۱۹ و ۲۱ ساله های اسپانیا قهرمان اروپا شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روی پاتریسیو

لوپتگی در سال ۲۰۱۴ هدایت پورتو را برعهده گرفت و در ژانویه ۲۰۱۶ از سرمربیگری این باشگاه برکنار شد.
سرانجام یولن لوپتگی در ۲۱ جولای سال ۲۰۱۶ هدایت تیم‌ ‌ملی اسپانیا را بر عهده گرفت.
لوپتگی جانشین ویسنته دل بوسکه شد تا تحول اساسی در آن ایجاد کند. نخستین هدف او رساندن لاروخا به جام جهانی ۲۰۱۷ روسیه بود.

قهرمان سه دوره جام ملت های اروپا و همین طور قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ هرچند با آن تیم باشکوه شش سال قبل کمی فاصله گرفته اما یکی از معدود تیم های حاضر در روسیه است که بدون شکست وارد جام جهانی شد. اسپانیا در گروه «G» اروپا، با ایتالیا، اسراییل، آلبانی، مقدونیه و لیختن اشتاین هم گروه بود. گروه ساده ای به نظر می رسید اما از ۱۰ بازی، ۲۸ امتیاز به دست آورد؛ یعنی تمام بازی ها را برد و فقط به یک تساوی رسید.

او تیمش را با قدرت به روسیه رساند. قهرمانی با تیم‌های زیر ۱۹ و۲۱ سال اسپانیا در اروپا نشان از آن دارد که لوپتگی می‌تواند با اسپانیا بار دیگر قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند.

لوپتگی تغییرات عمده‌ای در تیم‌ ‌ملی انجام داد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها کنار گذاشتن ایکر کاسیاس بود؛ کاپیتانی که بهترین دوران تاریخ فوتبال اسپانیا را تجربه کرد. همچنین برخی از بازیکنان در ترکیب لاروخا اهمیت زیادی پیدا کردند. ایسکو، تیاگو، کوکه و داوید دخئا از جمله آنها هستند. پنج بازیکن جدید هم به تیم‌ ‌ملی دعوت شدند. سائول نیگس، آسیر یارامندی، آندر اررا، یاگو آسپاس و جرارد دئولوفئو برای نخستین بار حضور در تیم‌ ‌ملی را تجربه کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لری برد

لوپتگی توانست در نخستین سال حضورش در تیم ملی اسپانیا ۷۰ درصد بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارد.
لوپتگی رکورد نخستین سال آرگوانس را بهبود ببخشید اما در رابطه با دل بوسکه آمار ضعیف‌تری در درصد پیروزی‌ها داشت.

تیم‌ ملی اسپانیا با پرتغال، ایران و مراکش در گروه B رقابت می کند و به نوعی گروه مرگ رقابت ها را تشکیل داده اند. لاروخا روز پانزدهم جوئن به مصاف پرتغال خواهد رفت و پنج روز بعد به مصاف ایران می‌رود.

لوپتگی به صحبت در مورد تیم های رقیب خود، که هم گروه با تیم اسپانیا در جام جهانی هستند پرداخت او گفت: پرتغال تیم فوق العاده ای است؛ قهرمان فعلی اروپا با بازیکنان درجه یک زیاد.
دیدار با پرتغال حکم یک فینال را دارد. ما سعی می‌کنیم با بیشترین آمادگی برای آن بازی آماده باشیم. پرتغال قهرمان اروپاست و بهترین بازیکنان تاریخش را در اختیار دارد. همچنین انها مربی بسیار با تجربه ای دارند. بسیاری از بازیکنان مراکش در اروپا زندگی می کنند و توانستند بدون اینکه شکستی داشته باشند، ساحل عاج را حذف کنند.
ایران در مرحله مقدماتی هیچ گلی دریافت نکرد و مربی ای دارد که برای مدت زمانی طولانی آنجاست.ایران قوی ترین تیم آسیا است.

حالا اون نزدیک تر از همیشه، رویای قهرمان جهان شدن با تیم ملی اسپانیا را در سر دارد.

افتخارات ورزشی

بازیکن

Real Madrid

La Liga: 1989–۹۰

Barcelona

Supercopa de España: 1994, 1996

Spain U20

FIFA World Youth Championship runner-up: 1985

مربی

Spain U19

UEFA European Under-19 Championship: 2012

Spain U21

UEFA European Under-21 Championship: 2013

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید موسلبز
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یولن لوپتگی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه