بیوگرافی فلورنتینو پرز

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فلورنتینو پرز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

فلورنتینو پرز رودریگز (زادهٔ ۸ مارس ۱۹۴۷) بازرگان اسپانیایی، سیاست‌مدار سابق، و رئیس فعلی باشگاه فوتبال رئال مادرید و مدیر ارشد اجرایی شرکت گروپو ای‌سی‌اس اسپانیا می‌باشد.

زندگینامه فلورنتینو پرز

بیوگرافی فلورنتینو پرز

 

فعالیت ورزشی

شهرت اصلی پرز به دلیل ریاست باشگاه فوتبال رئال مادرید در دو دورهٔ مجزا، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ و از ۱ ژوئن ۲۰۰۹ تاکنون می‌باشد. در این دو دوره، پرز با صرف هزینه‌های بسیار بالا، بازیکنان تراز اول دنیای فوتبال مانند زین‌الدین زیدان، لوئیس فیگو، کریستیانو رونالدو و کاکا را به تیم مادریدی آورد و اقدام به ساختن تیمی کرد که باشگاه رئال مادرید را به عنوان «کهکشانی‌ها» (Los Galácticos) ملقب کرد.

تلاش اول فلورنتینو پرز برای در اختیار گرفتن ریاست رئال مادرید در انتخابات ۱۹ فوریهٔ ۱۹۹۵ صورت گرفت. در آن دوره باشگاه درگیر بحران مالی فراوانی بود که پرز با وعدهٔ حل آن‌ها وارد رقابت شد، اما در پایان با ۷۰۰ رأی اختلاف رقابت را به رامون مندوزا باخت.

تیم اول
تلاش دوم پرز برای بر عهده گرفتن ریاست باشگاه در سال ۲۰۰۰ با موفقیت همراه بود، جایی که پرز مجدداً با وعدهٔ حل مشکلات مادی باشگاه پا به عرصهٔ رقابت گذاشته بود. وعدهٔ دیگر او در این دوره که نقش مهمی در انتخاب او به عنوان رئیس باشگاه مادریدی داشت، به خدمت گرفتن لوئیس فیگو، ستارهٔ رقیب دیرینهٔ رئال مادرید، بارسلونا بود. در انتخابات سال ۲۰۰۴ نیز پرز با ۹۴٫۲٪ مجدداً به عنوان رئیس باشگاه مادریدی برگزیده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الن وایت

در این دوره، که دورهٔ اول ریاست او بر باشگاه محسوب می‌شد، رئال مادرید با به خدمت گرفتن ستارگان دنیای فوتبال، تیمی تشکیل داد که به کهکشانی‌ها مشهور شد. پرز بعد از عملی کردن وعدهٔ خود مبنی بر انتقال فیگو از بارسلونا به رئال مادرید در سال ۲۰۰۰، زین‌الدین زیدان، ستارهٔ فرانسوی یوونتوس را در سال ۲۰۰۱ و با مبلغ ۷۳٫۵ میلیون یورو به رئال آورد. این انتقال رکورد گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال دنیا را به زیدان اختصاص داد. به دنبال او باشگاه در سال ۲۰۰۲ با رونالدو، ۲۰۰۳ با دیوید بکهام، ۲۰۰۴ با مایکل اوون و ۲۰۰۵ با روبینیو قرارداد امضاء کرد.

باشگاه در دوران پرز موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در لا لیگا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد. پرز هم‌چنین موفق به پرداخت تمام بدهی‌های باشگاه نیز شد. با این حال دوران ریاست پرز بر باشگاه در این شش سال به نسبت هزینه‌ای که صرف ساختن تیم شد، موفق ارزیابی نمی‌شود.

در ۲۷ فوریهٔ ۲۰۰۶ پرز با اعلام این‌که باشگاه مادریدی به

مدیری جدید نیاز دارد، از سمت خود کناره‌گیری کرد. جانشین او، رامون کالدرون بود.

تیم دوم
در ۱۴ مه ۲۰۰۹، پرز در کنفرانسی مطبوعاتی که در هتل ریتز مادرید برگزار می‌شد، نامزدی خود برای عنوان ریاست باشگاه رئال مادرید را رسماً اعلام کرد. در ژوئن ۲۰۰۹، پرز به دلیل اینکه تنها نامزدی محسوب می‌شد که قادر به پرداخت ۵۷٬۳۸۹٬۰۰۰ یورو مورد نیاز برای بر عهده گرفتن ریاست باشگاه بود، به عنوان رئیس باشگاه رئال مادرید معرفی شد.

پرز خط‌مشی «کهکشانی» خود را هم‌چنان حفظ کرد. او در ۸ ژوئن ۲۰۰۹، کاکا ستارهٔ برزیلی آث میلان را با رقم ۶۰ میلیون پوند به رئال آورد. در ۱۱ ژوئن، منچستر یونایتد با پیشنهاد ۸۰ میلیون پوندی رئال مبنی بر به خدمت گرفتن کریستیانو رونالدو موافقت کرد و بدین ترتیب باشگاه مادریدی بار دیگر رکورد گران‌ترین بازیکن فوتبال دنیا را شکست. در ۲۵ ژوئن، پرز و رئال مادرید رائول آلبیول، هافبک مرکزی والنسیا را با رقم ۱۵ میلیون یورو به خدمت گرفت. در ۱ ژولای، پرز با کریم بنزما مهاجم المپیک لیون قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون یورو به امضاء رساند که بر اساس عملکرد این بازیکن، قابلیت افزایش تا رقم ۳۵ میلیون یورو را نیز دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جراردو تاتا مارتینو

در ۵ اوت، باشگاه امضای قرارداد ۳۰ میلیون پوندی با ژابی آلونسو،

بازیکن اسپانیایی لیورپول را تأیید کرد. او در کنار آلوارو آربلوا که در

ژولای با قراردادی به ارزش ۳٫۵ میلیون پوند به رئال پیوسته بود،

دومین بازیکن لیورپول محسوب می‌شد که در آن سال پرز به خدمت گرفته بود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فلورنتینو پرز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه