بیوگرافی سانتیاگو سولاری

5 سال پیش
بیوگرافی سانتیاگو سولاری
Rate this post

بیوگرافی سانتیاگو سولاری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سانتیاگو هرنان سولاری پویو (اسپانیایی: Santiago Hernán Solari Poggio؛ زادهٔ ۷ اکتبر ۱۹۷۶) بازیکن فوتبال پیشین و سرمربی فوتبال اهل آرژانتین است. وی هم‌اکنون سرمربی باشگاه فوتبال رئال مادرید هست.

زندگینامه سانتیاگو سولاری

بیوگرافی سانتیاگو سولاری

 

فعالیت ورزشی

او به عنوان بازیکن سابقهٔ حضور در باشگاه‌های ریور پلاته، اتلتیکو مادرید، رئال مادرید، اینتر میلان، سن لورنسو آلماگرو، آتلانته و پنیارول را نیز دارد. سولاری در تیم ملی فوتبال آرژانتین حضور داشته‌است. وی ۱۱ بازی ملی در کارنامهٔ خود دارد. سولاری در دانشگاه ریچارد استاکتون در نیوجرسی تحصیلش را آغاز کرد اما فوتبال را به صورت جدی در مدرسه فوتبال نیولز اولد بویز آغاز کرد.

وی در فصل ۹۶–۱۹۹۵ به ریور پلاته ملحق شد که اولین بازی اش در لیگ دسته اول را در روز ۱۲ می انجام داد. سولاری در ۲۴ بازی در لیگ آرژانتین حضور داشت که با ریور پلاته قهرمان لیگ آرژانتین شد. سولاری در سال ۲۰۰۰ راهی رئال مادرید شد. سال اول سولاری خوب نبود اما اما در فینال ۰۲–۲۰۰۱ لیگ قهرمانان اروپا ۹۰ دقیقه در پیروزی مقابل لورکوزن بازی کرد.

بهترین فصل سولاری فصل ۰۴–۲۰۰۳ بود که در ۳۴ بازی برای رئال مادرید ۵ گل زد که در نهایت رئال فصل را در لالیگا به عنوان تیم چهارم به پایان رساند.

سولاری در پنج سال حضور در رئال در ۴۹ بازی چمپیونزلیگی خود نیز هفت گل به ثمر رساند. وی در طول ۱۳۱ بازی که برای رئال مادرید انجام داد توانست ۱۰ گل به ثمر برساند وی در فصل‌های ۲۰۰۰–۲۰۰۱ و ۲۰۰۲–۲۰۰۳ موفق شد به همراه رئال به قهرمانی در لالیگا دست یابد و در فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۳ قهرمانی در اروپا را تجربه کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیسون کید

سانتیاگو سولاری بعد از رئال مادرید به اینتر میلان پیوست و بازی‌های قابل قبولی برای اینتر انجام داد و به همراه اینتر سه فصل پیاپی قهرمانی در سری آ را تجربه نمود و اسکدتو را فتح کرد. سولاری در پایان دوران بازی فوتبالش در رئال مادرید به عنوان مربی در رده‌های پایه فعالیت خود را آغاز کرد. باشگاه رئال مادرید در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۸ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سانتیاگو سولاری تا سی ژوئن ۲۰۲۱ به سرمربی کهکشانی‌ها خواهد بود.

افتخارات ورزشی

ریور پلاته

لیگ برتر فوتبال آرژانتین: ۱۹۹۶، ۱۹۹۷
رئال مادرید

لا لیگا: ۰۱–۲۰۰۰، ۰۳–۲۰۰۲
سوپر جام فوتبال اسپانیا: ۲۰۰۱، ۲۰۰۳
لیگ قهرمانان اروپا: ۰۲–۲۰۰۱
سوپرجام اروپا: ۲۰۰۲
جام بین قاره‌ای: ۲۰۰۲

اینتر میلان

سری آ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
جام حذفی فوتبال ایتالیا: ۰۶–۲۰۰۵
سوپر جام فوتبال ایتالیا: ۲۰۰۵، ۲۰۰۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سانتیاگو سولاری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه