بیوگرافی جانی اینفانتینو

5 سال پیش
بیوگرافی جانی اینفانتینو
Rate this post

بیوگرافی جانی اینفانتینو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جانی اینفانتینو (به ایتالیایی: Gianni Infantino) (زاده ۳۰ مارس ۱۹۷۰ در بریگ، سوئیس) رئیس فیفا و دبیرکل سابق یوفا می‌باشد. این مقام سوئیسی فوتبال، ایتالیایی الاصل است.

زندگینامه جانی اینفانتینو

بیوگرافی جانی اینفانتینو

فعالیت ورزشی

اینفانتینو به عنوان دبیرکل مرکز بین‌المللی مطالعات ورزشی (CIES) در دانشگاه نوشاتل کار کرده‌است.

یوفا
جیانی در اوت سال ۲۰۰۰ میلادی فعالیت خود را با یوفا آغاز کرد. وی در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان مدیر بخش امور حقوقی یوفا جهت صدور مجوز به باشگاه‌ها منصوب شد. او در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان معاون دبیرکل یوفا منصوب شد و سرانجام در اکتبر سال ۲۰۰۹ به کرسی دبیرکل یوفا نشست.

فیفا
جاننی اینفانتینو، دبیرکل فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) بود و در کنگره فوق‌العاده فیفا ۲۰۱۶ که ۷ اسفند ۹۴ در مقر فیفا در زوریخ سوئیس برگزار شد به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد و از آن زمان تا کنون بر این سمت است. او قبل از انتخابات در تاریخ ۴ آبان ۹۴ مورد حمایت کمیته اجرایی یوفا قرار گرفت و کاندیداتوری خود را تأیید کرد.

زندگی شخصی

جیانی اینفانتینو در ۲۳ مارس ۱۹۷۰ میلادی در شهر بریگ، سوئیس متولد شد. او اصالتی ایتالیایی از کالابریا و لمباردی دارد. وی دانش‌آموخته رشته حقوق در دانشگاه فریبورگ سوئیس است. او به زبان‌های ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی مسلط است و همچنین زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و عربی را نیز می‌داند.

روابط خانوادگی
اینفانتینو با لینا أشقَر ازدواج نموده و آن دو دارای چهار فرزند هستند. همسر وی لبنانی است و سابقه حضور به عنوان کارمند تیم فوتبال لبنان را در کارنامه خود دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تینا توینه
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جانی اینفانتینو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه