بیوگرافی پگاه زنگنه

5 سال پیش
3.7/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی پگاه زنگنه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پگاه زنگنه کرکوتی (زاده ۱۷بهمن ۱۳۶۲ کرمانشاه ) کاراته‌کا زن کشور ایران است.

زندگینامه پگاه زنگنه

بیوگرافی پگاه زنگنه

 

فعالیت ورزشی

داستان پر پیچ و خم

بازیهای آسیایی ٢٠١٠: ماشین برقی دهکده المپیک که ورزشکاران را به خوابگاه می‌برد، واژگون شد. ضربه مغزى پگاه زنگنه امید طلای ایران.
یک‌ هفته بستری در بیمارستان که شهردار گوانگجو هم آمد عیادتش.
سعیدلو معاون احمدی‌نژاد مقابل دوربین‌ها قول جایزه‌ای معادل طلا را داد. اما دریغ از احوالپرسی!
پیگیری درمان و مراقبت در کرمانشاه کاملاً به عهده خانواده بود. پدر و مادر

با برادری که در عکس می‌بینید.
سه سال و نیم دوری از اوج. مدتی مربی تیم ملی شد اما گفت:
«مربیگری آن چیزی نبود که دلم می‌خواست. عاشق مبارزه بودم و برگشتم روی تاتامی تا از صفر شروع کنم»
پگاه برگشت. استاد کاراته بود. در آدم‌شناسی هم به درجه استادی رسید. راه دیگری نمی‌شناخت جز اینکه بجنگد و جایگاهش در تیم ملی را پس بگیرد.
پگاه در ٣٤ سالگی بدون از دست دادن امتیاز، روی سکوی سوم بازیهای آسیایی ایستاد.
او تازه متولد شده. پگاه طلای المپیک توکیو را می‌خواهد.

بخشی از مصاحبه

مثل خیلی از نوجوانان همسن و سال نه. خانم خاوری مربی اولیه ام

فکر می کرد که از آن هنرآموزانی هستم که خیلی زود خسته می شوم

و کاراته را رها می کنم اما این طوری نبود، به کاراته و تمرینات آن علاقه

مند شده بودم و هر روز تلاشم را زیادتر کردم. بعد از سه ماه رفتم پیش

خانم مشیری یکی از مربیان کاربلد کاراته و نزد ایشان تا به امروز تمرینات

را ادامه دادم.

* اولین مدال را به یاد داری؟

یک سال بعد در مسابقات کاراته قهرمانی کشور شرکت کردم و در وزن ۳۵-

کیلوگرم با شکست کاراته کایی که ۹ سال رکورددار مدال طلا بود و لقب

قهرمان طلایی را داشت با اختلاف زیاد شکست دادم و اولین مدال را به

دست آورم و این پیروزی باعث شد تا بر فشار تمرینات اضافه کنم و برای مدال های بعدی خودم را آماده کنم.

* چطور شد تصمیم گرفتی به تیم ملی برگردی؟

سه رویداد مهم قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی اسپانیا باعث شد که تصمیم بگیرم، برگردم تا طلب خود را از کاراته بگیرم.

* برای بازگشت، کسی هم کمک کرد؟

بعد از جدایی از تیم ملی این توان را در خودم دیدم که می توانم ادامه بدهم، به همین خاطر با مشورت و تشویق های خانوده، دوستان و در رأس آن فرجی، رئیس فدراسیون به خودباوری رسیدم و تصمیم گرفتم دوباره به تیم ملی برگردم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حامد حدادی

* استارت کار را از کجا زدی؟

فروردین ماه سال گذشته وقتی فدراسیون پیشنهاد داد به عنوان مربی تیم ملی فعالیت کنم، احساس کردم باید به تیم ملی خدمت کنم، به همین خاطر مربیگری را قبول کردم و تا پایان قهرمانی آسیا قزاقستان که خوشبختانه با قهرمانی تمام شد همراه تیم ملی بودم.

* چرا رها کردی؟

مربیگری آن چیزی نبود که می خواستم، از آنجا که عاشق مبارزه بودم تصمیم گرفتم به تاتامی مسابقه برگردم، الان هم دو ماه و نیم است که به صورت حرفه ای تمرین می کنم و برای کاراته وان ترکیه آماده می شوم.

* دوری از کاراته برایت در این مدت سخت نبود؟

بعد از بازی های آسیایی اینچئون دو سال و نیم از دنیای قهرمانی دور بودم و تمرین نداشتم، فقط تی آرایکس و تمرینات ساده ورزشی انجام می دادم. سعی کردم پس از سال ها دوری از تاتامی، خودم را با زندگی تطبیق بدهم. با مشورت با آدم های مهم زندگی ام و تشویق و حمایت های آنها در نهایت تصمیم گرفتم تمرینات را شروع کنم. اوایل شروع تمرینات روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم، چون از مسابقات جهانی ۲۰۱۴ آلمان هیچ تمرین جدی نداشتم و دقیقاً شرایط همانند زمانی بود که در ابتدای راه قهرمانی قرار داشتم. چون با دوری سه ساله باید از صفر شروع می کردم.

* برای ارزیابی خودت در کاراته وان ها مبارزه کردی، آمادگی ات چطور بود؟

در ابتدای راه پس از مدتی تمرین در لیگ جهانی کاراته وان ژاپن، اندونزی و ترکیه حضور پیدا کردم و حاصل این تقابل دو مدال طلا و دو برنز بود که برایم خیلی بااهمیت بود.

* انتخابی ها چطور بود؟

در انتخابی تیم ملی موفق به سه پیروزی شدم و سه بازیکن دیگر هر کدام با ۲ باخت و در نهایت با تفاضل امتیاز به عنوان نفرات دوم تا چهارم انتخاب شدند. در انتخابی تیم ملی ریسک نکردم و بسیار محتاط عمل کردم. چون انتخابی تیم ملی فرصتی بود که نباید به راحتی از دست می دادم و تلاش می کردم تا به موفقیت دست پیدا کنم.

* باز هم انتخابی دارید؟

مرحله اول و دوم انتخابی را پشت سر گذاشتم و موفق شدم رقبا را شکست بدهم و به مرحله نهایی برسیم. در این مرحله من و مبینا کاویانی هستیم. قرار است در وزن ۶۸- کیلوگرم من و مبینا انتخابی بزنیم و هر کاراته کایی بهتر بود در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عظیم گوک

* به فوتبال علاقه داری؟

نه، علاقه ندارم و اخبار آن را نیز دنبال نمی کنم. ولی اخبار دیگر ورزش ها از جمله کاراته و کشتی را دنبال می کنم و زیادتر قهرمانان این رشته ها را می شناسم.

* به جزکاراته دوست دارید در چه رشته ورزشی دیگری فعالیت کنید؟

درآن زمان که کاراته را شروع کردم اگر کشتی بانوان فعال بود سمت کشتی می رفتم چون این رشته را خیلی دوست دارم.

* چه جایگاهی در رنکینگ جهانی دارید؟

در حال حاضر جایگاه من در رنکینگ جهانی زیر ۱۰۰ است و می توانم برای لیگ جهانی ترکیه ثبت نام کنم.

* برای المپیک به لحاظ سنی مشکل ندارید؟

ورزشکاران زیادی در دنیا هستند که از من بزرگتر هستند و در مسابقات جهانی، قاره ای و… شرکت می کنند و نتایج خوبی هم به دست می آورند. در حال حاضر ۳۴ سال سن دارم و برخلاف بعضی ها که معتقدند افزایش سن باعث افت توانایی های فنی می شود از نظر من سن یک عدد است. انسان ها از لحاظ جسمی جدا از لحاظ روحی و روانی با یکدیگر تفاوت دارند.

* برای حضور در اردوها مشکل ندارید؟

کارمند آموزش و پروش هستم و برای اینکه به اهدافی که دارم دست پیدا کنم، از مسئولان استان مرخصی گرفته ام تا فقط به تمریناتم فکر کنم چون می خواهم در جاکارتا با مدال طلا طلبم را بگیرم.

* چقدر اطمینان داری که در این رویدادها به مدال طلا دست پیدا کنید؟

مطمئناً هرکسی در مسیری که حرکت می کند هدف دارد و من نیز تمام تلاشم بر این است که اتفاقات خوبی را رقم بزنم و به اهدافم برسم. پیش بینی نمی کنم اما این را می دانم که در تمام ثانیه های زندگی ام با هدف حرکت کرده ام و حالا نیز اینچنین فکر می کنم. می خواهم از مسیری که در آن حرکت می کنم لذت ببرم تا اگر موفق هم نشدم بعدها پشیمان نشوم.

* در چه وزنی مبارزه می کنید؟

۶۸ کیلوگرم، البته در این وزن حریفان کمی از من درشت تر هستند اما من مشکلی برای مبارزه با آنها ندارم. مبارزه در وزن ۶۸- کیلو را دوست دارم و سال هاست که در این وزن مبارزه می کنم و از شگرد حریفانم شناخت دارم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پائولو روسی

* برای رویارویی با رقبا چه برنامه ای دارید؟

همیشه اولویت ها را روی رقبای سخت قرارمی دهم. اصلاً به قرعه و جدول فکر نمی کنم. ذهن خودم را روی بهترین مبارزات می گذارم و فکر می کنم با همه آنها می خواهم مبارزه کنم. بر اساس این فاکتور آمادگی رویارویی با هر حریفی را دارم.

* رقبای اصلی ات در جاکارتا و اسپانیا چه کسانی هستند؟

همه حریفان را به خوبی آنالیز کرده ام و همه آنها به نام می شناسم. نمایندگان چین، ژاپن و قزاقستان رقبای اصلی ام هستند، از هیچ یک از آنها غافل نخواهم شد. مطمئن باشید برای کسب بهترین مدال به سه رویداد قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی اسپانیا می روم.

* فکر می کنی جزو مسافران المپیک باشید؟

ابتدا باید به فکر سهمیه باشم و بعد حضور در المپیک. فدراسیون جهانی کاراته نحوه کسب سهمیه ورودی المپیک را اعلام کرده است؛ به دست آوردن سهمیه آسان نیست. طبق اعلام فدراسیون جهانی در مجموع ۸۰ کاراته کا در ۸ وزن د راین مسابقات شرکت می کنند. به همین خاطر همه کشورها تلاش می کنند که تمام سهمیه ها را بگیرند و کاراته ایران هم از این مسئله مستثنی نیست. من هم به عنوان یک کاراته کا تلاش می کنم هیچ فرصتی را از دست ندهم و المپیک را تجربه کنم.

* وقتی زلزله آمد کجا بودی؟

به اتفاق خانواده در خانه بودیم. هرکدام یک طرف نشسته بودیم و کارهای خودمان را انجام می دادیم که ناگهان زمین شروع به لرزیدن کرد، همگی وحشت زده جمع شدیم دور هم و یکدیگر را بغل کرده بودیم تا اگر اتفاقی افتاد همه با هم باشیم. این اتفاق بسیار دردناک بود و خیلی از همشهریانم در حالی که دستان یکدیگر را گرفته بودند مردند.

* از وضعیت مردم زلزله زده خبر داری؟

با گذشت چند ماه از زلزله هنوز بدون امکانات در کانکس زندگی می کنند. اگر این اتفاق دلخراش در کرمانشاه می افتاد شاید ۱۰ سال طول می کشید تا کرمانشاه به امکانات اولیه اش دست پیدا کند واقعاً شرایط غم انگیزی است که بدون امکانات زندگی کنی.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پگاه زنگنه
3.7/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه