بیوگرافی فاطمه چالاکی

5 سال پیش
4.8/5 - (146 امتیاز)

بیوگرافی فاطمه چالاکی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

فاطمه چالاکی (زاده ۳۰ مرداد ۱۳۶۸) برنده مدال برنز رشته کاراته زنان در بازی‌های آسیایی گوانگژو و همچنین در بازی‌های آسیایی اینچئون در وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان می‌باشد.

زندگینامه فاطمه چالاکی

بیوگرافی فاطمه چالاکی

فعالیت ورزشی

قهرمانی در دبی

فاطمه چالاکی نماینده وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان کاراته ایران با پیروزی مقابل نماینده روسیه، صاحب گردن آویز طلا در لیگ جهانی کاراته وان دبی شد.

به گزارش فدراسیون کاراته، سومین و آخرین روز از سومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۷ موسوم به کاراته وان در شهر دبی کشور امارات برگزار شد.

«چالاکی» پس از اینکه در گام نخست مقابل «سوک وونگ از ماکائو» به پیروزی رسید با نتیجه یک بر صفر از سد «یون تریو وین» دارنده مدال برنز جهان، طلای بازیهای آسیا و ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز کاراته وان از چین تایپه گذشت.

وی در ادامه مقابل «یوما توکان» از ترکیه با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و با شکست «استرا کوکاردا» از اندونزی به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

عضو تیم ملی کاراته ایران در این مرحله مقابل دیگر کاراته‌کای ایرانی، یعنی «زهره برزگر» به تساوی یک بر یک رسید که در امتیاز سنشو به پیروزی رسید و به فینال راه یافت.

در دیدار پایانی بانوی کاراته کار ایران، «والریا فینا شکبا» از روسیه نفر سوم کاراته وان ۲۰۱۶ دبی را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد و با شایستگی مدال طلای وزن منهای ۵۵ کیلوگرم را به گردن آویخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اسوتلانا کوزنتسووا

چالاکی پیش از این در کاراته‌ وان ترکیه ۲۰۱۲ و ژاپن ۲۰۱۴ به ترتیب به مدال برنز و نقره رسیده بود.

بازگشت پر شکوه به عرصه رقابت

شکست دور از انتظار کاراته کاهای بانو در رقابت های انتخابی تیم ملی برای بازی های آسیایی اردن شانس های مازندران را برای حضور در ارنج تیم ملی از بین برد. باختن فاطمه چالاکی ستاره پر مدال ما کاراته ایران را حیرت زده کرد ولی خوب می دانیم که برای جبرانش مصمم باز خواهد گشت.

از روزی که بنای ورزش بانوان مازندران نهاده شده بدون شک یکی از خاص ترین ها و بهترین ها بوده و تنوع مدالی اش را هنوز هیچ ورزشکار زن دیگری ندارد. چالاکی در وزن ۵۵ کیلوگرم کاراته ایران همچنان دست نیافتنی است و شکستی که متحمل شد، چندان فنی نبوده و فقط آنها که از درونیات کاراته ایران مطلع هستند، درک می کنند که مسائل پیچیده و مبهم فراوان در این رشته باعث تصمیماتی می شود که با اعمال سلیقه داوری در زمین مسابقه برخوردهای قهری و حاشیه ای را به نتیجه مورد نظر فدراسیون می رساند.

چالاکی سال گذشته از موفق ترین بانوان کاراته ایران که نه فقط، از شاخص ترین های ورزش کشور بود که با دو طلای لیگ جهانی درخشید. حال هم تصمیم دارد به تنها مدال نگرفته اش فکر کند و آن کسب نشان رقابت های جهانی است که خوشحال کننده است چون هر وقت عزم رزم کرده، سدهای پیشرو را می شکند.

فدراسیون کاراته هم به احتمال بسیار از وجودش در کومیته تیمی بهره خواهد برد چون به ارزش های چالاکی که به تیم ملی وزن می دهد واقف است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا عباسی

چند جمله ای از چالاکی گرفته ایم که نشان می دهد برای بازگشتی پیروزمندانه انتظار می کشد:

هدف امسالم بازیهای اسیایی نبود چون من ۲ مدال از بازیها دارم.

هدفم مدال جهانی است تا کلکسیون مدال هایم را تکمیل کنم.

هیچ چیزی برای من تمام نشد بلکه از امروز شروع شد. الان

هدفم بهترین عملکردم توی کومیته تیمی مسابقات آسیایی

اردن است و میخوام مثل پارسال خوب ظاهر شوم. در این چند

ساله مدال آسیایی، بازی های آسیایی، دانشجویان جهان، جام

باشگاهای آسیا، مسابقات بین المللی متعدد مثل مسترز سوئیس،

بسفر ترکیه، لیگ جهانی و خیلی مدال های دیگر را در کارنامه خود

دارم و امسال هدفم تکمیل کردن مدال هایم و آنهم مدال جهانی

است که از امروز یک قدم عقب نمی کشم و رو به جلو حرکت می

کنم تا این خواسته ام‌ را محقق کنم.

خبر خوبی است که چالاکی برای بازگشت به روی تاتامی همچنان

لبریز از اعتماد به نفس و امید است، آنچه به ندرت در سیمای عهد

ورزشکاران می بینیم ولی فاطمه کاراته مازندران و سمبل این رشته

در کشور بی تاب است تا باز هم مدالی خوشرنگ و فوق العاده بگیرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فاطمه چالاکی
4.8/5 - (146 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه