بیوگرافی سجاد پورقناد

5 سال پیش
عکس اینستاگرام سجاد پورقناد
5/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی سجاد پورقناد همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

سجاد پورقناد (زاده ۱۳۶۰ در تهران) نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک، روزنامه‌نگار ایرانی، مؤسس جشنواره نوشتارها و سایت های موسیقی و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک است.

زندگینامه سجاد پورقناد

وی موزیسین و نویسنده موسیقی می باشد در فضای کاغذی و اینترنت نیز فعالیت میکند.

آغاز کار هنری

موسیقی را از سال ۱۳۷۷ با فراگیری ساز سه تار نزد مسعود شعاری و تئوری موسیقی نزد هوشنگ کامکار شروع کرد و پس از آن از محضر استادانی مانند حسین دهلوی، منوچهر صهبایی، کیوان میرهادی، شاپور رحیمی، علی نوربخش، بهرام ساعد، محمدسعید شریفیان، فلورانس لیپت، خسرو علمیه، آروین صداقت کیش، هومان اسعدی، محسن حجاریان، محمدرضا آزادفر، و پیام یوسف استفاده کرد.

حاشیه ها

فعالیت‌های مطبوعاتی در نشر کاغذی و فضای اینترنت سجاد پورقناد
سجاد پورقناد از سال ۱۳۷۸ یکی از اولین فعالین موسیقی درفضای اینترنت بود و به صورت پراکنده به فعالیت‌های نوشتاری در زمینه موسیقی می‌پرداخت. پس از سامان‌گیری سایتهای موسیقی فارسی‌زبان در اینترنت، او همکاری خود را با این سایتها آغاز کرد و پس از تأسیس ژورنال روزانه موسیقی گفتگوی هارمونیک مدتی به صورت نویسنده این سایت و بعد از سه سال به سردبیری این مجله رسید که این پست تا امروز در اختیار اوست. سجاد پور قناد غیر از این فعالیت‌های اینترنتی، در روزنامه‌های فارسی‌زبان نیز فعالیت داشته‌است. او مقالات زیادی در روزنامه کلمه سبز، روزنامه شرق، روزنامه بهار، روزنامه ایران، روزنامه روزگار و روزنامه آرمان داشته‌است. همچنین در مجله‌های کاغذی همچون مجله هنر موسیقی و مجله هفت هنر مقالاتی داشته‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریدون ناصری

فعالیت در جشنواره سایتها و وبلاگهای موسیقی سجاد پورقناد
سجاد پورقناد، از سال ۱۳۸۶ همراه با رضا زارعی و همکاری سایت گفتگوی هارمونیک نشستی با دعوت از فعالین موسیقی در اینترنت در شیراز تشکیل داد که در ادامه این نشست به جشنواره‌ای برای سایتها و وبلاگهای موسیقی تبدیل شد.

مسابقات سجاد پورقناد
اولین مسابقه این جشنواره در ۱۷ تیرماه ۱۳۹۰ در خانه هنرمندان با دبیری او برگزار شد و به ۱۲ نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا شد. دومین جشنواره سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی نیز به دبیری سجاد پورقناد در روز هفدهم آبانماه سال ۱۳۹۱ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان در تهران برگزار شد. سومین جشنواره سایت‌ها و وبلاگهای موسیقی در فرهنگسرای ارسباران ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۲ و چهارمین جشنواره در فرهنگسرای نیاوران در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۳ و پنجمین جشنواره سایت‌ها و وبلاگهای موسیقی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در ششمین جشنواره، به پیشنهاد هیئت داوران (هومان اسعدی، آروین صداقت کیش، بابک خضرایی، هادی سپهری و رضا صمیم) نام جشنواره به «نوشتارها و سایت‌های موسیقی» تغییر داده شد.

سرپرستی فهرست موسیقی سجاد پورقناد
پورقناد همچنین سرپرستی فهرست موسیقی سل را از سال ۱۳۸۴ تا پایان فعالیت این فهرست موسیقی در سال ۱۳۹۲ به عهده داشت.

فعالیت در رادیو سجاد پورقناد
عمده فعالیت سجاد پورقناد در رادیو مربوط به برنامه شبکه ایران صدا می‌باشد که به عنوان کارشناس یا کارشناس مجری حضور داشته‌است. همچنین در برنامه رادیویی «نیستان» از شبکه فرهنگ گفتگوهای متعددی با هنرمندان عرصه موسیقی داشته‌است.

جوایز سجاد پورقناد
او رتبه اول در نوازندگی سه تار را در سال ۱۳۸۶ در مسابقات کشوری شهرداری تهران کسب کرده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هادی کاظمی

فعالیت های هنری سجاد پورقناد

فعالیت‌های موسیقایی:

سرپرستی گروه موسیقی ایرانی
او سرپرستی گروه موسیقی ایرانی آریا از سال ۱۳۷۷ تا سال ۷۹ و پس از آن، تأسیس و مدیریت هنری گروه صهبای کهن با سرپرستی علی نجفی ملکی را از سال ۱۳۷۹ تا کنون به عهده داشته‌است. فعالیت‌های کنسرتی او شامل اجرای حدود ۴۰ برنامه در فرهنگسرای بهمن، اندیشه، معرفت، ارسباران و… دانشگاه‌های شریف، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تهران، شریعتی، دانشگاه هنر و معماری، هنر کرج و… مرکز همایش‌های برج میلاد و تالار وحدت می‌شود.

مدیریت ارکستر سازهای ملی
سجاد پورقناد در اولین سال فعالیت دوباره ارکستر سمفونیک تهران به دعوت علی رهبری معاونت وی و مدیریت ارکستر سازهای ملی را به عهده گرفت.

اپرای عروسکی مولوی
سجاد پورقناد در دی وی دی اپرای عروسکی مولوی ساخته بهزاد عبدی به نویسندگی بهروز غریب پور، در نقش سردار مغول و جلاد که نقش‌های مقابل شمس (همایون شجریان) و مولانا (محمد معتمدی) هستند خوانده و نوازندگی سه تار این اثر را به عهده داشته‌است.

همخوانی
پورقناد در آلبوم «ایران جوان» (وطنم) با آهنگسازی پیمان سلطانی و صدای شهرام ناظری به عنوان همخوان حضور داشته‌است.

سه تار نوازی
پورقناد در سی دی و دی وی دی دیار مهر به آهنگسازی تهمورس پورناظری به عنوان نوازنده سه تار در تکنوازی و همنوازی با ارکستر حضور داشته‌است.

حضور در خیام خوانی
پورقناد در سه ترک از آلبوم «خیام خوانی» به عنوان نوازنده جواب آواز با سه تار حضور دارد.

نوازندگی تار و سه تار
پورقناد همچنین نوازندگی تار و سه تار را در اپرای حافظ به کارگردانی بهروز غریب پور و آهنگسازی بهزاد عبدی به عهده داشته و نقش عسس را نیز در این اپرا خوانده‌است. پورقناد تنها خواننده کلاسیک این اپرا است که دی وی دی آن نیز توسط انتشارات بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر شده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی افشین هاشمی

پرواز چه سازم
پورقناد به عنوان تکنواز سه تار در آلبوم «پرواز چه سازم» با آهنگسازی بهزاد عبدی و صدای امیرمحمد تفتی حضور داشته‌است.

سرود زهره
پورقناد در آلبوم «سرود زهره» با آهنگسازی اسماعیل مهرتاش به عنوان همنواز تار و تکنواز سه تار حضور داشته‌است.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی سجاد پورقناد

 

 

5/5 - (4 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • مریم رفیعی
    5 سال پیش

    برات آرزوی موفقیت دارم دوست هنرمندم