بیوگرافی حسین فرجی (عزت‌الله)

5 سال پیش
عکس اینستاگرام حسین فرجی (عزت‌الله)
4.7/5 - (15 امتیاز)

بیوگرافی حسین فرجی (عزت‌الله) همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

عزت‌الله فرجی معروف به حسین فرجی متولد ۱۳۲۹ خواننده لرستانی است.

زندگینامه حسین فرجی (عزت‌الله)

بیوگرافی حسین فرجی (عزت‌الله)

وی یکم بهمن ماه ۱۳۲۹ در خیابان ۱۷ شهریور فعلی و محلهٔ پشت گرداب سنگی (سوم اسفند سابق) در شهر خرم‌آباد دیده به دنیا گشود.

آغاز کار هنری

وی فعالیت خود را با خواندن آهنگ‌های محلی لری آغاز کرد و در ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ درگذشت.

حاشیه ها

فرزندان حسین فرجی
دختر او متولد سال ۱۳۵۱ و پسرش متولد سال ۱۳۶۱ خواننده و نوازنده دف و چند ساز دیگر است.

شغل حسین فرجی
فرجی کارمند کشتیرانی و برق، خواننده بی‌سیم خرم‌آباد و رادیو تهران، اجراهای رادیویی و تلویزیونی و صحنه‌ای در داخل و خارج کشور داشته‌است.

آموزش حسین فرجی
فرجی به دلیل صدای گرم خود از دوران مدرسه شروع به خواندن ترانه‌های محلی لری کرد و برای یادگیری اصول خوانندگی به تهران آمد و زیر نظر استاد اسماعیل مهرتاش فعالیت کرد..

اولین اجرا حسین فرجی
برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ به همتعلی سالم معرفی شد و آهنگ دایه دایه را در رادیو خرم‌آباد اجرا کرد. فرجی در سال ۱۳۴۶ در سن ۱۷ سالگی نخستین ترانه خود را با نام شوِ سال که ترانه و موسیقی آن را خود وی نوشته بود؛ و در همان سال ترانه معروف شیپورچی را خواند.

درگذشت حسین فرجی
او در روز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سن ۶۸ سالگی در گذشت. خاکسپاری غریبانه او یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت بی آن که به رسم همیشگی مراسم بدرقه‌ای از مقابل تالار وحدت برایش برگزار شود، در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوک بسون

فرج علیپور و حسین فرجی
فرج علیپور، نوازنده کمانچه و و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان، خواننده و از چهره‌های سرشناس موسیقی لری روز گذشته، شنبه ۲۹ اردیبهشت ضمن تأیید این خبر گفت: حسین فرجی، ساکن تهران بود. ساعت هشت صبح روز گذشته، جمعه ۲۸ اردیبهشت در پی مراجعه به در منزلش هر چقدر درمی‌زنند، جواب نمی‌دهد، نزدیکی‌های ظهر در را می‌شکنند، وارد خانه می‌شوند و پیکر بی‌جانش را روی تخت می‌بینند که در اثر سکته درگذشته بوده‌است.

آرامگاه حسین فرجی
طبق استعلام از بهشت زهرای تهران، پیکر خواننده قطعه «شوه سال» (سالگرد مرگ)، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۹ صبح شست‌وشو و سپس در قطعه ۸۸، ردیف ۱۲۱، شماره ۵۳۲ به خاک سپرده شد. او که خود پیش‌تر خوانده بود «قد میاکه سرت مینه دلم درد عزیز، اَرمه مُردِم تو سیمه اشکی نریز (ای عزیز به اندازه موهای سرت در دلم درد دارم، اگر من مُردم برایم اشکی نریز)» غریبانه و در فقدان مراسم معمول در دل خاک آرام گرفت.

فعالیت های هنری حسین فرجی (عزت‌الله)

آهنگ‌ها:
از ترانه‌های خاطره‌انگیز فرجی می‌توان به شیپورچی، دایه دایه، شوِ سال، کینه، مادر، مسافر کویت، مرغ اسیر، تویی بهارم، سُزه سُزه، پاپی سلیمانی، کرمی و کوش‌طلا را برشمرد. برخی از ترانه‌های وی مانند ستاره، سنگ خارا، هی نار و گل شادی آلبوم شد. فرجی بسیاری از آهنگ‌های فارسی را هم به شکل غزل خوانده‌است. آهنگ معروف بارو بارو هم مربوط به ایشان می‌باشد. فرجی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ۳ اثر با عناوین گل شادی، سنگ خارا و ایثار را به علاقه‌مندان موسیقی لرستان تقدیم کرد. ایشان در حدود ۴۰۰ اثر (آهنگ ترانه و غزل) از قبل تا بعد از انقلاب داشتند. صدای او را در صفحه‌های آه سرد، قطار و نوار کاست و لوح‌های گل شادی، ستاره، هی نار و سنگ خارا می‌توان شنید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیت بکینسل
عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی حسین فرجی (عزت‌الله)

 

4.7/5 - (15 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه