بیوگرافی یودیت پولگار

5 سال پیش
بیوگرافی یودیت پولگار
Rate this post

بیوگرافی یودیت پولگار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

یودیت پولگار (به مجاری: Polgár Judit) (زادهٔ ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۶ در بوداپست، مجارستان) استاد بزرگ شطرنج اهل مجارستان است. او بهترین شطرنج‌باز زن تاریخ شطرنج جهان به حساب می‌آید.

زندگینامه یودیت پولگار

بیوگرافی یودیت پولگار

فعالیت ورزشی

پولگار به همراه هو ایفان جز اولین زنانی هستند که تاکنون در جمع ۱۰۰ شطرنج‌باز برتر جهان قرار گرفته‌اند. او در آخرین رنکینگ فیده در ژوئیه ۲۰۱۰ با ریتینگ ۲۶۸۲ در رده پنجاهم قرار گرفته و بهترین رتبه او در این رنکینگ ردهٔ هشتم با ریتینگ ۲۷۳۵ در ژوئیه ۲۰۰۵ بوده‌است. یودیت پولگار در سن ۱۵ سال و ۴ ماهگی به درجه استاد بزرگی رسید که در آن هنگام رکورد جوان‌ترین استاد بزرگ شطرنج جهان به حساب می‌آمد.

پولگار تقریباً هیچ‌وقت در مسابقات شطرنج زنان بازی نمی‌کند. او در ده سالگی توانست یک استاد بین‌المللی[۲] و در یازده سالگی یک استاد بزرگ[۳] را شکست دهد و در نوامبر ۱۹۹۵ نخستین زنی شد که در جمع ده شطرنج‌باز برتر دنیا قرار گرفته‌است.

پولگار هم‌چنین تنها شطرنج‌باز زنی است که توانسته بر یازده قهرمان شطرنج جهان غلبه کند. این قهرمانان عبارتند از: گری کاسپاروف، آناتولی کارپف، ویسواناتان آناند، ولادیمیر کرامنیک، وسلین توپالف، الکساندر خالیفمن، روسلان پونوماریف، بوریس اسپاسکی، رستم قاسمجانوف، مگنوس کارلسن و واسیلی اسمیسلوف.

زندگی شخصی

پولگار در خانواده‌ای از یهودیان شهر بوداپست به دنیا آمد. لاسلو و کارلا پدر و مادرش او و دو خواهر بزرگ‌ترش سوفیا و سوزان را به جای فرستادن به مدرسه در خانه آموزش دادند. شطرنج و زبان اسپرانتو از مهم‌ترین دروسی بود که به آن‌ها آموخته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد رحمتی

پولگار برخلاف دو خواهرش در مجارستان زندگی می‌کند، با گوستاو فونت دامپزشک اهل بوداپست ازدواج کرده[۱] و دو فرزند پسر و دختر به نام‌های اولیور و هانا دارد که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ به دنیا آمده‌اند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یودیت پولگار
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه