بیوگرافی سوزان پولگار

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی سوزان پولگار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سوزان پولگار (به مجاری: Polgár Zsuzsa) (زاده ۱۹ آوریل ۱۹۶۹ در بوداپست، مجارستان) شطرنجباز و نویسندهٔ شطرنج مجاری-آمریکایی است.

زندگینامه سوزان پولگار

بیوگرافی سوزان پولگار

فعالیت ورزشی

او در ۴ سالگی با ۱۰ برد از ۱۰ بازی قهرمان شطرنج دختران زیر ۱۱ سال بوداپست شد. در ۱۲ سالگی قهرمان شطرنج زیر ۱۶ سال دختران جهان شد. در ۱۵ سالگی در ردهٔ اول رنکینگ شطرنجبازان زن دنیا قرار گرفت و در ژانویه ۱۹۹۱ نخستین زنی شد که به‌طور طبیعی درجهٔ استادبزرگ شطرنج را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۲ قهرمان شطرنج سریع و شطرنج برق‌آسای زنان جهان شد.

پولگار در سال ۱۹۹۶ قهرمان شطرنج زنان جهان شد و تا ۱۹۹۹ که با خودداری از مسابقه با حریف خود این عنوان را از دست داد، آن را در اختیار داشت. او تاکنون ۱۰ مدال در المپیاد شطرنج کسب کرده و از ۵۶ بازی در این مسابقات هیچ شکستی نداشته‌است. بالاترین ریتینگ او ۲۵۷۷ در اکتبر ۲۰۰۵ بوده که او را دومین شطرنج‌باز زن پس از خواهرش جودیت پولگار می‌ساخت. وی از ۲۰۰۴ به این سو در مسابقات رسمی حاضر نشده‌است. پولگار از ژوئیه سال ۲۰۰۷ به عضویت شورای اجرایی فدراسیون شطرنج آمریکا انتخاب شد ولی در سال ۲۰۰۹ به دلیل شکایت‌های مربوط به نحوهٔ انتخاب او از مقامش برکنار شد.

زندگی شخصی
سوزان پولگار فرزند لاسلو پولگار از یهودیان بوداپست و کارلا از مجاری زبان‌های اوکراین بود. پدرش که معتقد به پیدایش نبوغ با اجرای روش‌های آموزشی خاص از دوران کودکی بود او و دو خواهرش سوفیا و جودیت را در خانه آموزش می‌داد. شطرنج و زبان اسپرانتو از مهمترین دروسی بود که به آن‌ها آموخته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کمال کامیابی نیا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سوزان پولگار
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه