بیوگرافی لئون آرونیان

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی لئون آرونیان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لئون گریگوریویچ آرونیان (زاده ۶ اکتبر ۱۹۸۲ در ایروان) شطرنجباز ارمنی که با ریتینگ ۲۷۹۶٬۷ در نوامبر ۲۰۱۴ نفر پنجم رنکینگ برترین شطرنج بازان جهان است. وی در ماه فوریه ۲۰۱۴ ریتینگ ۲۸۳۵٫۵ را کسب کرد که چهارمین ریتینگ برتر تاریخ است.

زندگینامه لئون آرونیان

بیوگرافی لئون آرونیان

فعالیت ورزشی

آرونیان در ۹ سالگی شطرنج را آموخت و قهرمانی شطرنج زیر ۱۲ سال و زیر ۲۰ سال جهان را در کارنامه دارد، در سال ۱۹۹۶ در سیزده سالگی استاد بین‌المللی و در سال ۲۰۰۰ استاد بزرگ شطرنج شد.

آرونیان در سال ۱۹۹۴ در مسابقات قهرمانی زیر ۱۲ سال شطرنج جهان با امتیاز ۸ از ۹ بالاتر از شطرنج‌بازان بزرگ آینده دنیا روسلان پانوماریوف، الکساندر گریشوک و اتین باکرو قهرمان این رده سنی شد.

قهرمانی آرونیان در جام جهانی شطرنج ۲۰۰۵ که بدون شکست در حتی یک بازی به دست آمد. با این پیروزی وی حق شرکت در تورنمنت کاندیداتوری برای قهرمانی جهان ۲۰۰۷ را به دست آورد و در این تورنمنت با پیروزی بر مگنوس کارلسن و الکسی شیروف به این تورنمنت قهرمانی جهان صعود کرد. این آخرین باری بود که قهرمان این رشته در یک تورنمنت مشخص می‌شد اما آرونیان با ۶ امیتاز از ۱۴ بازی موفق نبود و ویشواناتان آناند به مقام قهرمانی این رشته رسید. آرونیان با توجه به ریتینگ بالای خود برای شرکت در تورنمنت کاندیداتوری قهرمانی جهان ۲۰۱۳ انتخاب شده‌است که برای تعیین رقیب آناند در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ برگزار می‌شود.

قهرمانی در تورنمنت شطرنج

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سامان عبدولی

قهرمانی در تورنمنت شطرنج لینارس ۲۰۰۶ و قهرمانی مشترک تورنمنت کروس ۲۰۷ در کنار تیمور رجبوف و وسلین توپالف و تکرار این قهرمانی در تورنمنت کروس ۲۰۰۸ در کنار مگنوس کارلسن، قهرمانی مشترک تورنمنت رده ۲۱ یادواره تال ۲۰۱۰ به همراه شهریار محمدیاروف و سرگی کاریاکین و قهرمانی در تورنمنت ۲۰۱۲ ویک آن زی از مهمترین عناوین او بوده‌اند.

وی به همراه تیم ملی ارمنستان به مدال طلای دو المپیاد شطرنج ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸، مدال برنز ۲۰۰۴ و قهرمانی تیمی شطرنج جهان ۲۰۱۱ رسیده‌است و در المپیاد شطرنج ۲۰۱۰ مدال نقره انفرادی میز یک را کسب کرد. آرونیان در سال ۲۰۰۶ با پیروزی بر پیتر اسویدلر در دیدار رویارو قهرمان شطرنج ۹۶۰ جهان شد و تا سال ۲۰۰۹ که مغلوب هیکارو ناکامورا شطرنج باز ژاپنی‌الاصل آمریکا شد این عنوان را در اختیار داشت. آرونیان همچنین از بهترین شطرنج بازان در بازی سریع است وی قهرمان شطرنج سریع جهان ۲۰۰۹ و قهرمانی شطرنج برق‌آسا ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد. او همچنین در تورنمنت شطرنج سریع/شطرنج غایب آمبر ۲۰۰۸ با اختلاف ۲٫۵ امتیاز نسبت به نفر دوم به مقام قهرمانی رسید.

سبک بازی او از جوانی تاکنون متغیر بوده‌است.

در نوجوانی سبکی نسبتاً تهاجمی ولی اکنون بیشتر پوزیسیونی/استراتژیک دارد. با سفید اغلب ۱٫c4 یا ۱٫d4 بازی می‌کند. او یکی از متخصصین گامبی مارشال است. آرونیان در سال ۲۰۰۵ بهترین ورزش‌کار سال ارمنستان شد و در سال ۲۰۰۹ لقب افتخاری استاد ورزش این کشور را دریافت کرد. وی همچنین نشان افتخار مسروپ ماشتوتس مقدس و شهروند افتخاری ایروان (۲۰۱۴) را نیز دریافت نموده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داوید د خیا

زندگی شخصی
لوون در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ با حضور رئیس جمهور ارمنستان با آریان کاولی ازدواج کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لئون آرونیان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه