بیوگرافی لاشا تالاخادزه

5 سال پیش
بیوگرافی لاشا تالاخادزه
4/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی لاشا تالاخادزه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لاشا تالاخادزه (انگلیسی: Lasha Talakhadze؛ زادهٔ ۲ اکتبر ۱۹۹۳) وزنه‌بردار فوق سنگین گرجستان و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ است. وی در دوره فعلی مسابقات (۲۰۱۸ تاکنون) در یکضرب با ۲۱۷ و دو ضرب با ۲۵۷ کیلوگرم رکورددار جهان است.

زندگینامه لاشا تالاخادزه

بیوگرافی لاشا تالاخادزه

فعالیت ورزشی

وی در یکضرب با ۲۲۰ کیلوگرم رکورددار ادوار مسابقات (۱۹۲۰ تاکنون) می باشد. لئونید تاراننکو وزنه بردار سابق اتحاد جماهیر شوروی دارنده فعلی رکورد ادوار مسابقات در دو ضرب با ۲۶۶ کیلوگرم می باشد.

شکستن رکورد رضازاده

وقتی حسین رضازاده در المپیک ۲۰۰۴ آتن وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی را در حرکت دوضرب بالای سر برد، شاید تصور برخی این بود که تا چند دهه کسی نتواند این رکورد خارق العاده را جابجا کند. البته که این پیش بینی ها بیراه هم نبود و حالا که ۱۴ سال از آن زمان می گذرد، با وجود شکسته شدن رکوردهای یکضرب و مجموع حسین رضازاده، هنوز رکورد دوضرب در دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان دست نخورده مانده است.

در ۲، ۳ سال اخیر “لاشا تالاخادزه” پدیده وزنه برداری جهان لقب گرفته و طلای المپیک ۲۰۱۶ و مسابقات جهانی ۲۰۱۷ را مال خود کرده است. شاید یکی از دلایل اصلی خداحافظی زودهنگام بهداد سلیمی هم قدرت بلامنازع وزنه بردار گرجستانی در سال های اخیر بود.

حالا در فاصله ۴۰ روز مانده تا شروع مسابقات جهانی ۲۰۱۸، تالاخادزه بار دیگر آمادگی خود را به رخ کشیده است. او در مسابقات کشوری گرجستان که حکم انتخابی برای مسابقات جهانی را هم داشت، وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی را بالای سر برد. این رکورد که یک کیلوگرم بیشتر از حسین رضازاده است، به صورت رسمی ثبت نمی شود؛ اگرچه در صورت تکرار آن در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به میزبانی ترکمنستان سومین رکورد دسته فوق سنگین نیز به نام تالاخادزه ثبت می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داوید د خیا

او قبل از این با بالا بردن وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی رکورد خارق العاده ای در حرکت یکضرب هم ثبت کرده بود. البته در این رقابت های کشوری تالاخادزه ۲۱۴ کیلوگرم در یکضرب زد.

با اینکه سهراب مرادی و کیانوش رستمی  در   دسته های

۸۵ و ۹۶ کیلوگرم رکورددار محسوب  می شوند ، رکوردهای

دسته فوق سنگین از اهمیت ویژه ای در دنیای وزنه برداری

برخوردار است. باید دید بعد از ۱۴ سال رکورد دوضرب رضازاده نیز توسط این پدیده گرجستانی شکسته می شود یا او همچنان در حسرت زدن یک وزنه بالای ۲۶۳ کیلوگرم در مسابقات رسمی می ماند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لاشا تالاخادزه
4/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه