بیوگرافی کانر مک‌گرگور

5 سال پیش
بیوگرافی کانر مک‌گرگور
4.7/5 - (38 امتیاز)

بیوگرافی کانر مک‌گرگور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کانر مک گرگور (به انگلیسی: Conor McGregor) (زاده ۱۴ ژوئیه ۱۹۸۸ در ایرلند) مبارز هنرهای رزمی ترکیبی یواف‌سی و بوکسور است. وی در دو وزن مختلف در مسابقات یواف‌سی به قهرمانی رسیده‌است.

 زندگینامه کانر مک‌گرگور

بیوگرافی کانر مک‌گرگور

 

فعالیت ورزشی

مک‌گرگور اولین مبارزی در یو اف سی می‌باشد که قهرمانی دو وزن را هم‌زمان دارد. کاری که پیش از این هم در Cage Warriors در سال ۲۰۱۲ انجام داده و قهرمان هم‌زمان دو وزن در این سازمان شده بود.

او همچنین رکورد سریع تمام‌کردن مبارزه یا به اصطلاح فینیش را در مبارزات بر سر کمربند قهرمانی یواف‌سی دارد. وی توانست در مسابقه یواف‌سی ۱۹۴، حریف خود ژوزه آلدو را در ۱۳ ثانیه شکست بدهد و به قهرمانی جهان دست یابد.

ورود به یو اف سی
کانر مک‌گرگور در حالی به UFC وارد شد که دارندهٔ قهرمانی دو وزن هم‌زمان در Cage Warriors بود و ۸ بازی آخر خودش را هم به‌طور متوالی برده بود.

آوریل ۲۰۱۳ او در اولین مسابقه رسمی خود در یواف‌سی حریف خود مارکوس بریماج را با عملکردی جالبِ توجه، در یک دقیقه و هفت ثانیه ناک اوت کرد و جایزهٔ ناک اوت شب را از سازمان یواف‌سی دریافت کرد.

حضور در UFC و مسابقات
مبارزه با خوزه آلدو
بعد از بحث و جدل بسیار در مسابقه یواف‌سی ۱۹۴، کانر مک‌گرگور و خوزه آلدو وارد مبارزه شدند که مک‌گرگور، الدو را در ۱۳ ثانیه ناک اوت کرد و آلدو پس از ۱۰ سال پیروزی پیاپی سرانجام متحمل شکستی تحقیرآمیز شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شیخ دیاباته

مبارزه با نیت دیاز
مسابقه ای بین کانر و نِیت دیاز در یواف‌سی ۱۹۶ ترتیب داده شد. در راند آخر این مبارزه دیاز، کانر را در وضعیت سابمیشن تسلیم کرد و برنده شد. به این ترتیب اولین باخت مک‌گرگور بعد از ورود به یواف‌سی رقم خورد. پس از این مسابقه طولی نکشید که با پافشاری کانر مجدداً مسابقه‌ای بین این دومبارز در یواف‌سی ۲۰۲ طراحی شد، که کانر با رأی متحد داوران موفق شد مبارزه را پیروز شود.

مبارزه با ادی آلوارز
بعد از پیروزی‌های متوالی مک‌گرگور در وزن جدید، ادی آلوارز خواستار مسابقه‌ای بین وی و کانر شد تا برای قهرمانی مبارزه کنند. سرانجام در یو اف سی ۲۰۵، کانر در راند دوم ادی را ناک‌اوت کرد و کمربند دوم خود را نیز دریافت نمود.

مبارزه با حبیب نورماگومدوف

در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ رویداد یواف‌سی ۲۲۹ که از ماه‌ها قبل دارای حواشی و جنجال‌های بسیار بود، میان مک‌گرگور و حبیب نورماگومدوف قهرمان جدید سبک‌وزن برگزار شد. این مسابقه یکی از پربیننده‌ترین و مهم‌ترین مسابقات در تاریخ هنرهای رزمی ترکیبی به‌شمار می‌رفت. مبارزه به راند چهارم کشیده شد و سرانجام مک‌گرگور در حالت سابمیشن تسلیم شد و مسابقه را واگذار کرد. پس از بازی، درگیری نورماگومدوف با مربی مک‌گرگور موجب شلوغی و آشوب شد که چندنفر از اعضای تیم نورماگومدوف به مک‌گرگور حمله کرده و با او درگیر شدند. دانا وایت رئیس سازمان یواف‌سی اعلام کرد که این افراد دستگیرشده‌اند.

مسابقه بوکس با فلوید می‌ودر
ماه اوت ۲۰۱۷ در یکی از جذاب‌ترین رویدادهای ورزشی جهان، مسابقه بوکسی میان کانر مک‌گرگور و فلوید می‌ودر (Floyd Mayweather) مشت‌زن سرشناس آمریکایی برگزار شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جری بنگتسون

پیش از مسابقه به دلیل اینکه مک‌گرگور بیشتر یک مبارز ترکیبی به‌شمار می‌رفت، از سوی منتقدان به عنوان بازنده قطعی درنظر گرفته می‌شد اما این مبارز ایرلندی توانست مسابقه را به راند دهم بکشاند. فلوید می‌ودر در پنجاهمین پیروزی متوالی اش موفق شد، کانر مک‌گرگور قهرمان مبارزات ترکیبی را در راند دهم با ناک‌اوت شکست بدهد و جایگاه خودش را به‌عنوان یکی از اسطوره‌های جاودان بوکس تثبت کند.

زندگی شخصی

کانر یک مبارز چپ دستِ هجومی و استاد مبارزه‌های روانی قبل از مبارزه فیزیکی است که می‌گوید از محمد علی کلی بسیار الهام گرفته‌است.

سال ۲۰۱۶ در بازی ویدئویی Call of Duty: Infinite Warfare یک نقش به او اختصاص داده شد.

او در سال ۲۰۱۵ حمایت خود را از تنوع رنگ پوست و اقلیت‌های جنسی در کشورش ایرلند ابراز کرد و گفت: «ما همه انسانیم، با حق مساوی.»

مک‌گرگور در سال ۲۰۱۷ از سوی مجله تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان انتخاب شد.

افتخارات ورزشی

سریع‌ترین مبارز در مبارزات یواف‌سی (۱۳ثانیه)
مبارز سال ۲۰۱۵ ufc
برترین مبارز تازه‌وارد سال ۲۰۱۳ ufc
مبارز سال ۲۰۱۵ ESPN
مبارز سال ۲۰۱۵ Fox Sports
جنگنده برک اوت سال ۲۰۱۴ Combat Press
بیشترین پاداش متوالی پس از بازی
بیشترین ناک اوت در تاریخ UFC featherweight division

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کانر مک‌گرگور
4.7/5 - (38 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه