بیوگرافی حبیب نورماگومدوف

5 سال پیش
بیوگرافی حبیب نورماگومدوف
4.9/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی حبیب نورماگومدوف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

حبیب عبدالمنافویچ نورماگومدوف رزمی‌کار ترکیبی حرفه‌ای و قهرمان سبک‌وزن هنرهای رزمی ترکیبی یواف‌سی است. او از آوار‌های داغستان و اولین مسلمانِ قهرمان مسابقات یواف‌سی است که از وی به‌عنوان مبارز شکست‌ناپذیر یاد می‌شود. نورماگومدوف در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ با پیروزی بر کانر مک‌گرگور قهرمان معروف یواف‌سی، توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

زندگینامه حبیب نورماگومدوف

بیوگرافی حبیب نورماگومدوف

فعالیت ورزشی

مبارزات حبیب نورماگومدوف آمیزه ای از ضربات مشت، فنون کشتی و جودو است. او در ورزش‌های سامبو، کشتی آزاد، جودو و کیک‌بوکسینگ مهارت دارد و در رشته سامبو دو بار قهرمان جهان شده‌است. کشتی حرفه‌ای را در نزد ساجید ساجیدوف مربی کشتی و قهرمان کشتی اسبق روس فراگرفته‌است. مهارت‌های حبیب در این رشته‌ها و همچنین توانایی بالای وی باعث شده تا درحین مسابقات حریفانش را در حالت کلینچ و بر روی زمین بسیار آزار دهد.

مبارزه با ادسون باربوزا
نورماگومدوف در رویداد یواف‌سی ۲۱۹ در مقابل ادسون باربوزا فایتر سرشناس برزیلی قرار گرفت، که در نهایت موفق شد با رأی متحد داوران پیروز شود و بیست و پنجمین مبارزه بدون شکست خود را در دنیای MMA به ثبت رساند. او با این پیروزی به‌عنوان یکی از مدعیان کسب کمربند قهرمانی سبک‌وزن شناسانده شد.

مبارزه با کانر مک‌گرگور
پس از اعلام رسمی مسابقه میان حبیب نورماگومدوف و کانر مک‌گرگور در رویداد یواف‌سی ۲۲۹، دعوا و جنجال زیادی میان طرفین به‌وجود آمد. در آوریل ۲۰۱۸ مک‌گرگور به اتوبوسی که حبیب و همراهانش در آن حضور داشتند حمله کرد و با ابزاری مانند صندلی شیشه‌های اتوبوس را شکست، در این اتفاق چندنفر از ورزشکاران یواف‌سی مصدوم شدند. مک‌گرگور پس از این حادثه دستگیر و در دادگاه محکوم شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارتین کاسرس

در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ پس از کنفرانس مطبوعاتی که صحنه‌ٔ حملهٔ لفظی ‌مک‌گرگور به حبیب نورماگومدوف بود و برگزاری مراسم یواف‌سی ۲۲۹، سرانجام در یکی از پربیننده‌ترین رویدادهای ورزشی جهان و همچنین یکی از مهم‌ترین مسابقات تاریخ ورزش‌های رزمی آن‌دو به مصاف هم رفتند. نورماگومدوف راند چهارم موفق شد با حالت خفه‌کردن در وضعیت سابمیشن (Neck Crank) مک‌گرگور را تسلیم کرده و برندهٔ این مبارزه شود.

نورماگومدوف پس از اتمام مبارزه در اقدامی جنجال‌ برانگیز با پریدن به بیرون از قفس‌ِ مبارزه، به مربی جوجیتسوی مک‌گرگور حمله کرد و با او درگیر شد. در همین‌حال مک‌گرگور در داخل قفس با پرتاب مشت به سمت هم‌تیمی حبیب باعث شد تا چندنفر از دوستان نورماگومدوف نیز از آشوب به‌وجود آمده سوءاستفاده کرده و با ضربات مشت مک‌گرگور را مورد ضرب و شتم قرار دهند. دانا وایت رئیس سازمان یواف‌سی اظهار کرد که سه‌نفر از اعضای تیم نورماگومدوف دستگیرشده‌اند.

کمیسیون ورزشی نوادا نیز اعلام کرد موضوع را بررسی کرده و نورماگومدوف را جریمهٔ نقدی و تا مدتی محروم خواهد کرد. نورماگومدوف در نشست خبری ساعاتی پس‌ از مسابقه ضمن ابراز عذرخواهی، دلیل درگیری وی در خارج از قفس مبارزه را توهین‌های صورت‌گرفته به اعتقادات، کشور و پدرش بیان کرد.

قهرمانی‌ها و رکوردها
حبیب یکی از بهترین مبارزان یواف‌سی است و همچنین بهترین

رکورد را در میان رزمی‌کاران ترکیبی دارد. وی تاکنون  ۲۷  مبارزه

بدون شکست را پشت‌ سر گذاشته‌ است که طولانی‌ترین رکورد

مبارزه بدون شکست در تاریخ مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی است. آوریل ۲۰۱٨ او در رده‌بندی میان مبارزان یواف‌سی، پس از دانیل کورمایر در جایگاه دوم قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روبرتو مانچینی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی حبیب نورماگومدوف
4.9/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه