بیوگرافی جابر روزبهانی

5 سال پیش
3.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی جابر روزبهانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جابر روزبهانی (زاده ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۵، اصفهان) یک بسکتبالیست حرفه‌ای ایرانی و اصالتاً اهل دره ساری بویین میاندشت است.

زندگینامه جابر روزبهانی

بیوگرافی جابر روزبهانی

فعالیت ورزشی

او به سبب قد بلند ۲٫۲۴ متری و وزن ۱۳۱ کیلوگرمی‌اش، پست سنتر را در بسکتبال دارد و از سن ۱۴ سالگی بسکتبال بازی می‌کند.

جابر روزبهانی برای تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، صباباتری، مهرام تهران و فولادماهان‌سپاهان اصفهان بازی کرده‌است. او همچنین مدتی هم برای تمرین با بازیکنان اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا در شهر ریچموند کالیفرنیا اقامت داشته‌است.

او در سال ۲۰۰۳ وارد تیم ملی امید بسکتبال ایران شد و در جام جهانی فیبا زیر ۱۹ سال در سالونیک یونان شرکت کرد. او همچنین به مدت ۴ سال در تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان بازیکن بالا رتبه بوده‌است و با این تیم به جام بسکتبال ۲۰۰۳ چین رفت.

جابر روزبهانی، خارج از ایران او بخاطر تلاش‌هایش برای ورود به اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا در ان‌بی‌ای درفت ۲۰۰۴ مشهور است.

خداحافظی از بسکتبال

وی درباره خداحفظی خود این چنین توضیح داد که :

مدت‌هاست از آسیب‌دیدگی رنج می‌برم و به همین دلیل موضوع خداحافظی‌ام از بسکتبال برای همیشه قوت گرفته است.

وی افزود: سال گذشته برای پالایش نفت آبادان بازی کردم و زمانی که روی پارکت سالن آبادان می‌دویدم دردم تشدید می‌شد. جالب است که تا کنون مصدومیت اصلی‌ام مشخص نشده است. یک دکتر می‌گوید دچار چرخش لگن شدم. دکتر دیگری تشخیص می‌دهد سیاتیکم مشکل دارد و تشخیص دکتر دیگر این است که مشکل به مهره‌های L4 و L 5 من مربوط می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلفردو دی استفانو

روزبهانی با بیان اینکه منتظر نتیجه ام آر آی هستم، اضافه کرد: به یقین این فصل نمی‌توانم در تیمی بازی کنم اما باید منتظر ماند و دید نتیجه ام آر آی من چه می‌شود. به هرحال با توصیه پزشکان از بازی و تمرین منع شده‌ام.

جابر روزبهانی متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ در اصفهان است. این سنتر ۲۲۴ سانتیمری از بلندقامت‌ترین بسکتبالیست‌های ایران و آسیا به شمار می‌رود. روزبهانی تا کنون پیراهن تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، صباباتری تهران، مهرام تهران، فولادسپاهان اصفهان و پالایش نفت آبادان را پوشیده و سابقه حضور در درفت NBA 2004 را هم دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جابر روزبهانی
3.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه