بیوگرافی ضیا عربشاهی

5 سال پیش
بیوگرافی ضیا عربشاهی
3.1/5 - (18 امتیاز)

بیوگرافی ضیا عربشاهی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سید ضیاء عربشاهی (متولد ۱۶ خرداد ۱۳۳۷ یا ۲۸ خرداد ۱۳۳۸ در تهران) هافبک سابق باشگاه پرسپولیس و پاس تهران است.

زندگینامه ضیا عربشاهی

بیوگرافی ضیا عربشاهی

فعالیت ورزشی

عربشاهی در ۱۷۳ بازی که برای پرسپولیس به میدان رفته است ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

همچنین وی ۱۹ بازی و ۲ گل ملی در کارنامه دارد.

گل به یاد ماندنی ضیاء عربشاهی برای تیم ملی فوتبال ایران مقابل چین در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ در سنگاپور در خاطر فوتبال دوستان زنده است. این گل بهترین گل مسابقات انتخاب شد.

او جزو ۱۴ نفری بود که در سال ۶۵ و هنگام بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ در اعتراض به کادر فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد. او در تیر ماه ۶۷ استعفای خود را پس گرفت.

حاشیه ها

ماجرای شلاق خوردن

ضیاء عربشاهی به خاطر شکایت افشین پیروانی به خوردن ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده که این حکم اجرا شد. پس از آن افشین پیروانی نیز مدعی شد که عربشاهی به خاطر شکایت او شلاق نخورده است.

عربشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با این پرونده و شلاق خوردنش گفت: سه سال پیش افشین پیروانی صحبت هایی را در رابطه با حمید درخشان انجام داده بود که من هم به علت اینکه هم بازی درخشان بودم صحبت هایی را در این باره انجام دادم.

وی افزود: من هیچگاه حرف زشتی از دهانم خارج نمی شود و در تمام طول مدتی که فوتبال بازی می کردم هم حتی یک کارت زرد هم نگرفتم. مصاحبه من در آن زمان در روزنامه خبر ورزشی منتشر شد و نسخه آن نیز موجود است. افشین پیروانی نیز به خاطر همان مصاحبه از من شکایت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لی هینی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: در همان زمان ما به دادسرای رسانه رفتیم و قاضی گفت که به کار بردن کلمه «بیسکویت و نان بربری» حرف بدی محسوب نمی شود و جرمی ندارد. ما دو دادگاه را به خاطر مصاحبه من برگزار کردیم که آقای پیروانی در هیچکدام از این دو دادگاه ها شرکت نکرد.

عربشاهی تاکید کرد: پس از آن آقای پیروانی در اعتراض به این حکم درخواست تجدیدنظر کرد که این پرونده به دادسرای شعبه قدوسی منتقل شد. من از برگزاری دادگاه مجدد هیچ اطلاعی نداشتم و هیچ اخطاریه ای به دستم نرسید اما هفته گذشته از طریق پسرم مطلع شدم که باید به دادسرای اجرای حکم بروم.

بی گناهی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس افزود: من بی گناه شلاق خوردم و پیگیر این موضوع هستم که قاضی به چه علت این حکم را صادر کرده است و چرا من بی گناه شلاق خوردم. کجای دنیا به کار بردن کلمه «بیسکویت و نان بربری» ۵۰ ضربه شلاق دارد.

عربشاهی گفت: پس از اجرای حکم پیروانی صحبت هایی انجام داد که من به خاطر شکایت او شلاق نخوردم بلکه به علت کارهای دیگری شلاق خوردم. من نامه دادگاه مبنی بر شکایت پیروانی را دارم و تنها به خاطر شکایت او شلاق خوردم.

وی تاکید کرد: حتی برادر بزرگ افشین پیروانی (غلامحسین پیروانی) صحبت هایی انجام داد که برادر من شکایت نکرده و این شلاق خوردن به خاطر او نبوده است اما من حکم این پرونده را در اختیار خبرگزاری مهر قرار می دهم تا همه مطلع شوند که من جرم دیگری مرتکب نشده ام و تنها به خاطر شکایت افشین پیروانی ۵۰ ضربه شلاق خوردم. (این حکم در اختیار گروه ورزشی خبرگزاری مهر است)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی توماس هسلر

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: من حتی

می توانم به خاطر اینکه پیروانی اعلام کرده که من به

خاطر جرم دیگری شلاق خوردم اعاده حیثیت کنم که

او به من تهمت زده است اما این کار را انجام نمی دهم.

عربشاهی در پایان تاکید کرد: من پرسپولیسی هستم و

سال ها در این تیم بازی کردم. می توانم حرف های زیادی

درخصوص پیروانی بزنم و چیزهای زیادی در خصوص او می

دانم اما من بی گناه ۵۰ ضربه شلاق خوردم و او را به جدم

واگذار می کنم. اگر او اعتقاد داشته باشد باید با خودش خلوت کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ضیا عربشاهی
3.1/5 - (18 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه