بیوگرافی ابوالحسن خوشرو

5 سال پیش
عکس اینستاگرام ابوالحسن خوشرو
5/5 - (5 امتیاز)

بیوگرافی ابوالحسن خوشرو همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

ابوالحسن خوشرو متولد ۱۳۲۵ فرزند ابوطالب در روستای سیاهرودکلا ( ساروکلا ) قائم‌شهر یا شاهی خواننده و نوازنده لله وا در مازندران می‌باشد.

زندگینامه ابوالحسن خوشرو

بیوگرافی ابوالحسن خوشرو

وی خواننده مازندرانی است و در جشنواره های آیینی و حماسی بسیاری شرکت کرده است.

آغاز کار هنری

درسال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی با همکاری برادرانش فرج الله خوشرویی (سنتور) و عبدالله خوشرو(کمانچه)و هم چنین احمد محسن پور(ویلن)تشکیل داد و از سال ۱۳۴۵ با رادیو مرکز استان همکاری کرد و با تشکیل گروه موسیقی روجا «ستاره صبح» در سال ۱۳۵۰ فعالیت فعالیت هنریش گسترش یافت. او سرپرستی گروه امیر پازواری را نیز به عهده داشت و به عنوان خواننده و نوازنده لـَله وا در مازندران (ناحیه مرکزی) شهرت یافت.

حاشیه ها

شرکت در جشنواره‌های ابوالحسن خوشرو
شرکت در جشنواره‌های آیینه و آواز، حماسی و نواحی کرمان، و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی نظیر جشنواره موتسترآلمان و اجرا در برنامهٔ ترقه ازدیگر فعالیت‌های هنری او به‌شمار می‌روند که درهمه آن‌ها جایزهٔ نوازنده و خوانندهٔ برترولوح سپاس دریافت داشته‌است.

الهام بخشی ابوالحسن خوشرو
اواز خلیل طهماسبی نوازنده لله وا و خواننده بزرگ مازندران را در حیات هنری خود مؤثر و الهام بخش می‌داند و از آقاجان فیوج زاده و حسین علیزاده وسلیمان اسدیبزرگان موسیقی مازندران به نیکی یاد می‌کند.

تمایزات ابوالحسن خوشرو
این هنرمند در اجرای لیلی جانها و آوازهای مازندرانی و تلفیقی از شیوه‌های استادان قدیم و نیز سبک و لحن شخصی خود را ارائه می‌کند و این ویژگی، او را از دیگران متمایز و برجسته می‌نماید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آریا عظیمی‌نژاد

فرزندان ابوالحسن خوشرو
فرزندان ایشان : حسین(روزبه) ( نوازنده تنبک و نقاره ) و بابک ( توازنده تار ) در موسیقی دستی دارند .

محبوب‌ترین ترانه‌ ابوالحسن خوشرو
ترانه‌ٔ مشدی ترانه‌ای فولکلور است که ابتدا توسط مردم مناطق دودانگه و چهاردانگه و سوادکوه خوانده می‌شد. این گونه شعرسرایی برای جنگاوران و دلیران و قهرمانان از دیرباز در تبرستان رواج داشت که مردم به آن «سوت» می‌گویند. بعدها توسط خوانندگان حرفه‌ای‌تر که گاه تمایلات چپ داشتند به صورت نوار کاست درآمد. در اوایل انقلاب گروه «روجا» که توسط ابوالحسن خوشرو پایه‌گذاری شده بود، آن را اجرا کرد. در سال ۱۳۷۶ گروه «شواش» در ساری با صدای ارسلان طیبی به اجراء آن پرداخت و در مجموعه کاستی که توسط جهانگیر نصری اشرفی منتشر شد این ترانه با صدای حسینعلی طیبی استاد بلامنازع نی مازندران اجرا شد.

کنسرت ابوالحسن خوشرو
ترانه‌ٔ مشدی محبوب‌ترین ترانه‌ٔ ابوالحسن خوشرو می‌باشد. خوشرو در اردیبهشت ۱۳۹۲ کنسرتی در تالار اریکهٔ آریائی آمل برگزار کرد که در پایان، حضار ضمن تشویق او یکصدا خواستار اجراء ترانه‌ٔ مشتی شدند.

فعالیت های هنری ابوالحسن خوشرو

آثار:
کاست‌های وی عبارتند از:
کوچ
مشتی
حامد
هژبرخوانی
نرگس جار
شوار
تش سما
رقص‌های مازندران
مادرمه

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی ابوالحسن خوشرو
5/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه