بیوگرافی مارک بوسنیچ

5 سال پیش
5/5 - (100 امتیاز)

بیوگرافی مارک بوسنیچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مارک بوسنیچ (به انگلیسی: Mark Bosnich) (زادهٔ ۱۳ ژانویه ۱۹۷۲ در سیدنی) بازیکن ملی‌پوش سابق فوتبال، اهل استرالیا می‌باشد. وی سابقهٔ بازی در تیم‌های مطرح منچستر یونایتد، استون ویلا و چلسی را نیز دارد.

زندگینامه مارک بوسنیچ 

بیوگرافی مارک بوسنیچ

فعالیت ورزشی

او ۱۷ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال استرالیا انجام داده‌است و ۱ گل ملی که از نقطهٔ پنالتی به ثمر رسانده‌است، در کارنامهٔ خود دارد.

نظر بوسنیچ درباره بازی معروف با ایران

مارک بوسنیچ ماموریت حفاظت از دروازه تیمش را برعهده داشت. دروازه‌بان پیشین تیم‌ملی استرالیا را بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی به یاد دارند به خصوص وقتی او روی زمین نشست و توپی را که خداداد روی پاس عالی علی دایی به تور دروازه استرالیا رساند، تماشا کرد.

به نظر می‌رسید او از ایرانی‌ها دل خوشی نداشته باشد وقتی خبرنگار اعزامی ما به استرالیا به سراغ مارک بوسنیچ رفت، با برخورد بسیار گرمی از سوی این چهره مواجه شد. بوسنیچ در پاسخ به این سوال که دلیل این رفتار گرم و صمیمانه چه می تواند باشد؟ گفت: «ایرانی‌ها انسان‌های محترمی هستند و هیچ وقت در برخورد با آنها بدی و بی‌احترامی ندیدم و برای همین خیلی ایرانی‌ها را دوست دارم.»

خداداد عزیزی

از او می‌پرسیم احتمالا یکی از منفورترین آدم‌های ورزشی زندگی‌ات باید خداداد عزیزی باشد ولی او باز هم پاسخ متفاوتی می‌دهد و می‌گوید: «با اینکه او به من یک گل باکلاس و حرفه‌ای زد و اجازه نداد تیم کشورم به جام‌جهانی‌ برود، ولی یکی از محبوب‌ترین بازیکنانم است و واقعا به عزیزی علاقه دارم. بابت آن گل هم او را بخشیدم»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی والریو ورمیلیو

وقتی این همه تعریف و تمجید از بوسنیچ شنیدیم، از او پرسیدیم پس حتما دوست داری ایران قهرمان هم شود که او با خنده گفت: «بعد از استرالیا طرفدار ایران هستم.» سؤال پایانی هم نظر بوسنیچ درخصوص تیم‌ملی ایران بود که او پاسخ داد: «ایران تیم سرسخت و مبارزه‌طلبی است و قطعا تمامی حریفان شما دچار مشکل می‌شوند. به نظرم نقطه قوت ایران هم کارلوس کروش با کوله‌باری از تجربه در باشگاه‌های مطرحی همچون رئال و منچستر و تیم‌ملی پرتغال است.»

افتخارات ورزشی

باشگاهی

انگلستان استون ویلا
کارلینگ کاپ (۲): ۹۴‍–۱۹۹۳ و ۹۶–۱۹۹۵

انگلستان منچستر یونایتد
لیگ برتر انگلستان (۱): ۲۰۰۰–۱۹۹۹
جام بین‌قاره‌ای (۱): ۱۹۹۹

فردی
بازیکن سال فوتبال اقیانوسیه: ۱۹۹۹

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارک بوسنیچ
5/5 - (100 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه