بیوگرافی هری کیول

5 سال پیش
بیوگرافی هری کیول
2.5/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی هری کیول به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

هری کیول (به انگلیسی: Harry Kewell)، بازیکن فوتبال سرشناس استرالیائی است که از سال ۱۹۹۶ در تیم ملی فوتبال استرالیا بازی کرده‌است.

زندگینامه هری کیول

بیوگرافی هری کیول

فعالیت ورزشی

کیول متولد سال ۱۹۷۸ در شهر سیدنی است.

وی عضو باشگاه فوتبال ملبورن ویکتوری استرالیا است. و یک ترانسفرکننده بازیکن رسمی شده‌است.

همچنین او سابقه عضویت در باشگاه لیورپول را داراست.

خداحافظی از فوتبال

هری کیول، مهاجم و کاپیتان پیشین تیم ملی استرالیا و تیم‌های باشگاهی لیورپول و لیدز یونایتد که در سال ۲۰۱۲ به عنوان برترین فوتبالیست تاریخ فوتبال استرالیا انتخاب شد در سن ۳۵ سالگی کفش‌هایش را آویزان کرد و به دوران بازیگری‌اش پایان داد.

کیول در ابتدای فصل جاری لیگ استرالیا به کشورش برگشت تا با بازی برای تیم ملبورن هارت شانس خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ افزایش دهد اما او آن طور که باید و شاید نتوانست آمادگی جسمانی‌اش را حفظ کند و ۹ بازی از بازی‌های این فصل را به دلیل مصدومیت‌های پی در پی از دست داد و در همین حال نتایح ضعیف تیمش در لیگ هم مزید بر علت شد تا عملکرد کیول در فصل آخر بازیگری‌اش به هیچ عنوان قابل قبول به نظر نرسد.

کیول که ۵۶ بازی ملی در کارنامه خود دارد و در سال ۲۰۰۶ هم توانسته به همراه ساکروس به مرحله حذفی جام جهانی آلمان راه پیدا کند، دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش را در سال ۱۹۹۶ و در سن ۱۷ سالگی آغاز کرد.

عملکرد باشگاهی در لیدزیونایتد

او در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ زمانی که برای لیدزیونایتد بازی می‌کرد ۱۰ گل زد و ۱۳ پاس گل داد تا به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر انتخاب شود. او در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ به تیم محبوب دوران کودکی‌اش، لیورپول پیوست اما به دلیل مصدومیت‌های متعدد هرگز نتوانست جایگاهی ثابت برای خود در ترکیب این تیم پیدا کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی موسی واگه

کیول که یکی از بازیکنان تیم ملی استرالیا، حریف ایران در پلی‌آف میان قاره‌ای مرحله انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود، پس از ترک لیورپول در تیم‌های گالاتاسرای ترکیه،‌ ملبورن ویکتوری استرالیا و الغرافه قطر بازی کرد و در نهایت با تیم ملبورن هارت به دوران بازیگری خود پایان داد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هری کیول
2.5/5 - (6 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه