بیوگرافی ممفیس دپای

5 سال پیش
بیوگرافی ممفیس دپای
4.6/5 - (57 امتیاز)

بیوگرافی ممفیس دپای به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ممفیس دپای (هلندی: Memphis Depay؛ زاده ۱۳ فوریهٔ ۱۹۹۴) یک بازیکن فوتبال اهل هلند است.

زندگینامه ممفیس دپای

بیوگرافی ممفیس دپای

فعالیت ورزشی

دپای در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در تیم ملی هلند که هدایتش را لوئیز فن‌خال عهده‌دار بود عضویت داشت و دو گل برای این تیم به ثمر رساند تا جوانترین گلزن هلندی‌ها در این رقابت‌ها لقب بگیرد. او هم‌اکنون بازیکن تیمالمپیک لیون است.

دپای ۲۱ ساله در ۱۲۲ بازی که تا کنون برای پی‌اس‌وی آیندهوون به میدان رفته ۴۹ گل به ثمر رسانده‌است. او در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ فوتبال هلند انتخاب شد و جایزه یوهان کرویف را از آن خود کرد. وی با زدن ۲۲ گل و ارسال ۵ پاس گل از ارکان اصلی قهرمانی آیندهوون در این فصل بود و آقای گل فصل نیز شد.

زندگی شخصی

ممفیس از مادری هلندی و پدری غنایی در حومه های شهر روتردام هلند متولد شد. او در محله های بدی پرورش یافت، محله هایی که صحنه انجام جنایات و حتی غارت در شب سال نو بودند. در ۴ سالگی، پدرش خانواده آن ها را ترک کرد. مادر او رابطه جدیدی را با مردی آغاز کرد که صاحب ۱۵ کودک بود. ممفیس شانزدهمین کودک در خانه او محسوب می شد. او دوران بدی را در ان زمان سپری کرد.

ممفیس در یک مصاحبه، اشاره ای کوچک به آن دوران کرده است:

به شما از اتفاقات دقیقی که در آن خانه برایم رخ داد حرف نخواهم زد. نمی خواهم که مردم نسبت به من حس ترحم داشته باشند.
او کمی بعدتر در یک مصاحبه تلویزیونی از حقایق بیشتری درباره آن دوران صحبت کرد:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانکو بارزی

در آن زمان، من تنها باید در زندگی دوام می آوردم. تنها باید می جنگیدم تا از آن منجلاب خود را بیرون بکشم. می توانم از چیزهایی همچون اذیت و آزار فیزیکی صحبت کنم، اما نمی خواهم بیش از این در این باره حرف بزنم.
کمی بعدتر، پدرخوانده او در یک قرعه کشی لاتری (Lottery)، چندین میلیون دلار را برنده شد و رابطه اش را با ممفیس و مادرش قطع کرد. پس از آن، ممفیس و مادرش در جاهای مختلفی زندگی کردند و همیشه در تنگنای مالی قرار داشتند. پدر بیولوژیکی او نیز اغلب اوقات در دسترس نبود و هیچ نقشی در پرورش یافتن او نداشت.

این امر باعث شد تا ممفیسِ با اعتماد به نفس-– اما سرگشته – به دنبال جانشینی برای پر کردن جای پدرش بگردد. او پدر بزرگِ مادری اش را می ستود، اما او هم زمانی که ممفیس ۱۵ ساله بود در گذشت. در آن زمان، ممفیس باشگاه محلی اش را به مقصد اسپارتا روتردام و سپس آیندهوون ترک کرده بود. اما مسئولان باشگاه ها نمی دانستند که چگونه باید وی را کنترل کنند. کنترل کردن او مشکل بود و او همچنین زودرنج و عصبانی بود. بسیار عصبانی. سر انجامِ او با تمام افراد بالا رتبه در زندگی اش به دعوا و مجادله می کشید.

دوران تحصیل

مدرسه و ممفیس هرگز نفعی به هم نرساندند و او پس از پایان کلاس هایش منتظر خودروی وَنی می ایستاد تا او را به جلسات تمرین ببرد. در زمین فوتبال اما ممفیس به همان اندازه که با استعداد بود، غیر قابل هدایت شدن توسط مربیان نیز بود. رفتارهای او به شدت نیاز به کنترل شدن و نظم داده شدن داشت و این موجب ناخشنودی مربیانش می شد. او چندین بار تا آستانه اخراج شدن از آکادمی آیندهوون پیش رفت، اما باز هم این استعداد مبرهن و فراوان او بود که به کمکش آمد. در همان زمان نیز آشکار بود که او هیجان انگیز ترین وینگر کشور هلند خواهد شد. کشوری که پس از آرین روبن با قطحی در پست وینگر روبرو شده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تیم کیهیل

فوتبال موجب ایجاد مجادلات زیادی در زندگی او شد، اما سرانجام راه فراری را نیز در اختیار او گذاشت. ممفیس در یک مصاحبه در این باره توضیح داده است:

فکر می کنم فوتبال مرا از آغوش خیابان ها نجات داد. من کارهایی را انجام می دادم که مجاز به انجام دادن آن نبودم، کارهایی که از شوخی های عادی بالاتر بود. نمی خواهم که درباره آن ها حرف بزنم. اما از جایی به بعد به این فکر می کنید که اگر دستگیر شوید، ممکن است دیگر به شما اجازه فوتبال بازی کردن را ندهند. من بسیاری از پسرهای جوان را دیده ام که از راه به در شده اند. آن ها نمی توانستند از شر خیابان راحت شوند.

با وجود تمام این مشکلات، او موفق شد تا به تیم اصلی آیندهوون راه یابد.

او که همیشه عجول و گاهاً خود بزرگ بین بود، برای بازی کردن در   ترکیب

اصلی تیم احساس بی تابی می کرد.

افتخارات ورزشی

کسب مقام سومی با هلند در جام جهانی

قهرمانی با یونایتد در جام حذفی انگلستان

قهرمانی در جام اتحادیه انگلستان

قهرمانی در جام خیریه

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ممفیس دپای
4.6/5 - (57 امتیاز)
2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • Fzl
    3 سال پیش

    خوب👌

  • mehdi
    2 سال پیش

    دم ممفیس گرم خدایی دمش گرم