بیوگرافی جیانلوئیجی دوناروما

5 سال پیش
بیوگرافی جیانلوئیجی دوناروما
3/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی جیانلوئیجی دوناروما به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جانلوئیجی «جیجو» دوناروما (ایتالیایی: Gianluigi “Gigio” Donnarumma؛ زادهٔ ۲۵ فوریهٔ ۱۹۹۹) بازیکن فوتبال حرفه‌ای ایتالیایی است، که به عنوان دروازه‌بان برای باشگاه میلان و تیم ملی فوتبال ایتالیا بازی می‌کند.

زندگینامه جیانلوئیجی دوناروما 

بیوگرافی جیانلوئیجی دوناروما

فعالیت ورزشی

میلان

تیم‌های پایه

دوناروما در آکادمی محلی کلاب ناپولی در کاستلاماره دی استابیا رشد کرد. در سال ۲۰۱۳ زمانی که جانلوئیجی ۱۴ سال داشت با مبلغ ۲۵۰ هزار یورو به میلان تیمی که پیشتر برادر بزرگترش انتونیو در آن بازی می‌کرد پیوست. او بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ عضو آکادمی باشگاه میلان بود. در فصل ۱۵–۲۰۱۴ در حالی که تنها ۳ روز به تولد سالگی‌اش مانده بود، توسط فیلیپو اینزاگی به تیم اصلی انتقال یافت و در بازی لیگ برابر چزنا به روی نیمکت نشست، حضور او بر روی نیمکت ذخیره‌ها با وجود سن کم مورد تقدیر قرار گرفت.

دوران ملی

دوناروما انتخاب اول دروازه‌بانی برای تیم ملی زیر ۱۷ سال ایتالیا در رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۷ سال اروپا در سال ۲۰۱۵ بود.

در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۵ او برای اولین بار به تیم ملی زیر ۲۱ سال ایتالیا برای بازی مقابل زیر ۲۱ سال صربستان و زیر ۲۱ سال لیتوانی دعوت شد. او اولین بازی اش را برای تیم زیر ۲۱ سال در تاریخ ۲۴ مارس مقابل زیر ۲۱ سال جمهوری ایرلند انجام داد که با برد ۴–۱ ایتالیا همراه بود و دوناروما با ۱۷ سال و ۲۸ روز سن و شکستن رکورد فدریکو بونازولی به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که برای این تیم بازی کرده.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد بلبلی

در حالی که پیش‌بینی می‌شد دوناروما در ترکیب ایتالیا برای بازی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ قرار گیرد؛ اما پیش‌بینی‌ها غلط بود و او انتخاب نشد.

دعوت به تیم ملی

در تاریخ ۲۷ اوت دوناروما به تیم ملی بزرگ سالان برای بازی‌های دوستانه مقابل فرانسه و مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ مقابل اسرائیل دعوت شد. او با ۱۷ سال و ۶ ماه سن به جوان‌ترین بازیکن دعوت شده به تیم ملی از سال ۱۹۱۱ تبدیل شد.

او در دوم سپتامبر ۲۰۱۶ بین دو نیمه دیدار دوستانه فرانسه و ایتالیا به جای جانلوئیجی بوفون وارد زمین شد و بدین ترتیب لقب جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ ایتالیا با ۱۷ سال و ۱۸۹ روز سن را کسب کرد. در ۲۸ مارس ۲۰۱۷، در برد ۲–۱ برابر هلند برای نخستین بار از ابتدا درون دروازه ایتالیا قرار گرفت و بار دیگر جوان‌ترین دروازه‌بان شروع‌کننده ایتالیا با ۱۸ سال و ۳۱ روز سن لقب گرفت.

در ژوئن ۲۰۱۷ نیز، در ترکیب زیر ۲۱ سال ایتالیا برای شرکت در جام ملت‌های اروپا فوتبال زیر ۲۱ سال ۲۰۱۷ توسط لوئیجی دی بیاجو قرار گرفت.

زندگی شخصی

دوناروما در تاریخ ۲۵ فوریه ۱۹۹۹ در کاستلاماره دی استابیا در استان ناپل به دنیا آمده‌است. پدرش آلفونسو و مادرش مارینلا نام دارند؛ برادر بزرگتر او انتونیو نیز دروازه‌بان است که او هم از پرورش یافته‌های آکادمی میلان است و هم‌چنین در حاضر هم‌تیمی اوست. دوناروما از کودکی طرفدار میلان بوده اما الگوی او جانلوئیجی بوفون است.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

میلان

سوپرجام فوتبال ایتالیا: ۲۰۱۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیانلوئیجی دوناروما
3/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه