بیوگرافی توماس توخل

5 سال پیش
4/5 - (25 امتیاز)

بیوگرافی توماس توخل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

توماس توخل (آلمانی: Thomas Tuchel؛ زادهٔ ۲۹ اوت ۱۹۷۳) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل آلمان است که هم‌اکنون در باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن در لیگ ۱ مربیگری می‌کند.

زندگینامه توماس توخل 

بیوگرافی توماس توخل

فعالیت ورزشی

از باشگاه‌هایی که در آن مربی‌گری کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ماینتس ۰۵ و باشگاه فوتبال بوروسیا دورتموند و باشگاه فوتبال پاریسن ژرمن اشاره کرد.

وی در سال ۲۰۱۵ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال دورتمند انتخاب و در مه ۲۰۱۷ برکنار شد.

وی هم‌اکنون سرمربی پاریسن ژرمن است.

شروع كار توخل به عنوان سرمربى

هنگامى كه در سال ۲۰۰۹ تيم تازه صعود كرده ماينتس، توماس توخل را به عنوان سرمربى جديد خود معرفى نمود، شگفتى ساز شد. تيم جوانان ماينتس در همان سال با هدايت توماس توخل در آلمان به مقام قهرمانى رسيده بود و توخل در همان فصل اول با عملكرد خود، صحت تصميم شجاعانه سران باشگاه ماينتس براى انتخاب وى به عنوان سرمربى را به اثبات رساند.

میانگین امتیاز

توماس توخل در ۱۸۳ بازى به طور ميانگين موفق به كسب ۱٫۴۳ امتياز با ماينتس شد كه آمارى بسيار خوب براى تيمى نظير ماينتس محسوب مى شود. در اولين فصل حضور او در نيمكت مربى گرى ماينتس، اين تيم حتى موفق به شكست بايرن مونيخ در هفته سوم رقابت هاى بوندسليگا شد و در پايان فصل نيز رده نهم را به خود اختصاص داد كه نتيجه اى قابل قبول و حتى احترام برانگيز براى اين سرمربى جوان و تيم تازه صعود كرده ماينتس به حساب مى آيد. در دومين فصل توخل توانست به صورت شگفت انگيزى تيم ماينتس را به مقام پنجمى رقابت هاى بوندسليگا برساند، در دو فصل بعدى ماينتس رده سيزدهم را به خود اختصاص داد و در پنجمين و آخرين فصل حضور توماس توخل در ماينتس، اين تيم در رده هفتم قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا ارانی

با هدايت توماس توخل ماينتس در بوندسليگا به ثبات خوبى دست پيدا نمود و ديگر خطر سقوط به بوندسليگاى دو، حتى در دو فصلى كه ماينتس در رده سيزدهم جدول رده بندى بوندسليگا قرار گرفت، اين تيم را تهديد نمى نمود. با اين وجود وى هرگز نتوانست با ماينتس به رقابت هاى اروپايى راه يابد و در سومين فصل حضور خود در ماينتس با شكست در ضربات پنالتى در بازى هاى انتخابى، از حضور در رقابت هاى ليگ اروپايى بازماند.

چرا توخل از ماينتس جدا شد؟

در گفتگويى كه توخل به تازگى با روزنام آلمانى Die Zeit انجام داده، وى در زمينه تصميم خود براى جدايى از ماينتس گفته است:”دليل خاصى براى ترك ماينتس وجود نداشت و تركيبى از فاكتورهاى مختلف در تصميم من تاثير گذار بود. من چهارده سال به صورت فشرده مربى گرى كرده بودم و از زمانى كه در ابتداى فعاليتم به عنوان سرمربى، هدايت تيم زير چهارده ساله هاى اشتوتگارت را عهده دار شدم تا زمانى كه به تيم ماينتس رسيدم، انرژى بسيار زيادى از من گرفته شده بود. پيش از آخرين فصل حضورم در ماينتس احساس خستگى شديدى داشتم و مايل بودم براى مدتى هر چند كوتاه از فوتبال فاصله بگيرم.”

توماس توخل در اين يك سال دور از فوتبال، زمان زيادى را با خانواده خود سپرى نموده و علاوه بر اين آموزش هاى زيادى نيز ديده است. وى در جام جهانى فوتبال جوانان حضور داشته تا با آخرين متدهاى روز فوتبال دنيا آشنا شود، زمان زيادى را در اردوى يكى از تيم هاى آلمانى واليبال و بسكتبال سپرى نموده و مسائل ورزشى زيادى از سرمربيان اين دو رشته ورزشى آموخته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژوآئو کانسلو
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی توماس توخل
4/5 - (25 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه