بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

5 سال پیش
بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو
Rate this post

بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مائوریسیو روبرترو پوچتینو تروسرو بازیکن سابق و سرمربی کنونی آرزانتینی است، وی در دوران فوتبالش در پست دفاع وسط بازی می کرد و از سال ۲۰۱۴ تا کنون، بر روی نیمکت باشگاه تاتنهام هاتسپر نشسته است.

زندگینامه مائوریسیو پوچتینو

بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

فعالیت ورزشی

اسپانیول

در ژانویه ۲۰۰۹، پوچتینو سومین سرمربی اسپانیول در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ شد، اسپانیول در آن فصل در بحرانی جدی به سر می برد و برای فرار از سقوط دست و پا می زد، وی در اولین بازی اش به عنوان سرمربی اسپانیول، دیدار سختی را در مقابل تیم قدرتمند همشهری یعنی بارسلونا در کوپا دل ری پیش رو داشت. او توانست بارسلونا در خانه با تساوی بدون گل متوقف کند. وی در پایان فصل اسپانیول را به طور کامل از خطر سقوط نجات داد و به رتبه دهم جدول رسید، مهمترین موفقیت آن فصل او پیروزی در مقابل بارسلونای پپ گواردیولا بود که در ۲۷ سال پیش از آن برای اسپانیول سابقه نداشت، عملکرد او به قدری خوب بود که مسئولین اسپانیول را مجاب کند که قراردادش را تا سه سال دیگر هم تمدید کنند.

فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ نیز برای پوچتینو به مانند فصل پیش بود و او فصل را در رتبه یازدهم تمام کرد.

در ماه می سال ۲۰۱۰، وی قراردادش را که تا سال ۲۰۱۳ اعتبار داشت برای یک فصل دیگر نیز تمدید کرد، اما اوضاع برای پوچتینو به همان خوبی پیش نرفت و در نوامبر ۲۰۱۲، پس از شکست ۲-۰ خانگی در مقابل ختافه، اسپانیول با تنها نه امتیاز از سیزده مسابقه در قعر جدول قرار گرفت، پوچتینو که از محدودیت مالی مدیران اسپانیول برای او گله داشت، با توافق دو طرف از اسپانیول جدا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی صادق ورمزیار

با وجود رتبه های نه چندان خوب در لیگ، عملکرد پوچتینو در اسپانیول نظر کارشناسان را جلب کرد.

ساوت همپتون

در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۳، پوچتیون به عنوان سرمربی جدید ساوت همپتون انتخاب شد، او پس از “اسوالدو آردیبلز” دومین سرمربی آرژانتینی شاغل در لیگ برتر به شمار می رفت.

او نخستین بازی اش را پنج روز پس از امضای قرارداد، با اورتون با تساوی بدون گل پشت سر گذاشت. نخستین برد او با ساوت همپتون، در نهم فبریه در مقابل مدافع عنوان قهرمانی، منچستر سیتی به دست آمد.

پوچتینو در آن فصل به پیروزی های قابل توجهی در مقابل تیم های مطرح انگلیسی دست یافت، از جمله پیروزی ۳ بر ۱ خانگی در مقابل لیورپول (باشگاه فوتبال)، و برد ۲ بر ۱ مقابل چلسی در سنت مریز.

در اولین و تنها فصل حضورش در ساوت همپتون، او به رتبه قابل قبول هشتم جدول رسید. این رتبه بهترین جایگاه ساوت همپتون از فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ به شمار می رفت، همچنین ساوت همپتون در آن فصل بیشترین امتیاز تاریخ خود را در لیگ جزیره به ثبت رساند.

تاتنهام هاتسپرز

مورخ ۲۷ می ۲۰۱۴، پوچتینو با قراردادی پنج ساله هدایت تاتنهام هاتسپرز را به عهده گرفت و دهمین سرمربی تاتنهام در یک بازه زمانی دوازده ساله لقب گرفت. پوچتینو در فصل اول حضورش در تاتنهام، به فینال جام اتحادیه رسید، اما در فینال با نتیجه ۲ بر ۰ مغلوب رقیب همشهری اش چلسی شد. در لیگ نیز او در نهایت به رتبه خوب پنجم رسید و در انتهای فصل، از مدعیان جدی صعود به لیگ قهرمانان اروپا بود، هرچند که در نهایت به لیگ اروپا قناعت کرد. او همچنین چندین بازیکن آکادمی را نیز در تیم اصلی به کار گرفت که گل سرسبد آن ها بدون شک هری کین و البته دله الی بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیسون کید

در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵، تاتنهام با لستر سیتی رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی داشت، اما تساوی ۲ بر ۲ مقابل چلسی، امید های قهرمانی آن ها را نقش بر آب کرد. تاتنهام همچنین در بازی پایانی فصل، شکست سنگینی را در مقابل تیم از پیش سقوط کرده نیوکاسل یونایتد تجربه کرد تا نایب قهرمانی را نیز از دست بدهد و فصل را پایین تر از رقیب دیرینه، یعنی آرسنال به پایان رساند.

تاتنهام در این فصل به رتبه سوم رسید که این، بهترین رتبه آنان از سال ۱۹۹۰ بود.در ماه می ۲۰۱۶ پوچتینو با پیشنهاد تمدید قراداد سران تاتنهام موافقت کرد، که او را تا سال ۲۰۲۱ به باشگاه متعهد می کرد. در آغاز فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶، تاتنهام و پوچتینو ۱۲ بازی شکست ناپذیری را تجربه کردند که در نهایت با باخت مقابل چلسی خاتمه یافت. در ادامه فصل، فراز و نشیب های تاتنهام باعث شد که آن ها از لیگ قهرمانان اروپا و متعاقبا از لیگ اروپا نیز کنار روند.

سبک مربی گری

پوچتینو به فوتبال هجومی همراه با پرس شدید معتقد است.

او اغلب ترکیب ۱-۳-۲-۴ را در تیم های تحت هدایتش به کار

می گیرد. علاقه پوچتینو به استفاده از بازیکنان آکادمی در تیم

اصلی و پرورش استعداد آن ها، تمجید بسیاری از کارشناسان

را بر انگیخته است، همچنین بسیاری از این بازیکنان تحت مربی

گری پوچتینو به تیم ملی انگلیس نیز دعوت شدند. خود پوچتینو

اما، کشف استعداد های انگلیسی را وظیفه خود می دانست،

و اعتقاد داشت که این کار، راهی برای قدر دانی از کشور انگلیس

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الحاجی گرو

برای پذیرفتن و استقبال گرم از او و خانواده اش است.

بازیکن های زیر نظر پوچتینو نیز، علاقه پوچتینو برای راهنمایی آن ها و کمک او در پیشرفت فیزیکی،فنی و روحی آن ها تعریف کرده اند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه