بیوگرافی امیدرضا روانخواه

5 سال پیش
بیوگرافی امیدرضا روانخواه
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی امیدرضا روانخواه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

امیدرضا روانخواه (زاده ۲۴ شهریور ۱۳۶۶ در فیروزآباد استان فارس) بازیکن اسبق پست هافبک مهاجم باشگاه‌های فجر سپاسی، استقلال تهران و سایپا که اوج دوران ورزشی وی به فصل ۸۷–۸۶ برمی‌گردد.

زندگینامه امیدرضا روانخواه

بیوگرافی امیدرضا روانخواه

فعالیت ورزشی

او از تیم فجر سپاسی به استقلال تهران پیوست که در اولین فصل

حضورش در استقلال زنندهٔ هر دو گل استقلال در دربی‌های حساس

مقابل پرسپولیس تهران در دیدار رفت و برگشت لیگ بود و توانست

در قالب باشگاه استقلال طی دو فصل متمادی به قهرمانی در جام

حذفی ۸۷-۱۳۸۶ و لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸-۸۷ برسد. روانخواه به

دلیل مصدومیت‌های زیادی که در دوران حرفه‌ای گریبانگیرش شد،

تنها با داشتن ۲۶ سال سن، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ از دنیای

حرفه‌ای فوتبال خداحافظی کرد.

او سرمربی گری را با تیم سپیدرود رشت شروع کرد . امیدرضا

روانخواه دارای مدرک مربیگری A آسیاست و همچنین جوانترین

سرمربی مربی تاریخ لیگ برتر ایران می‌باشد و همواره در برنامه‌

های مختلف ورزشی به عنوان کارشناس تلوزیونی حضور داشته

است. . علاوه بر این امیدرضا روانخواه هم‌اکنون عضو کمیته فنی

باشگاه استقلال تهران میباشد.

*بی‌طرفی

از بچگی طرفدار تیم خاصی نبود و بیشتر بی‌طرف بود، اما زمانی

که پیشنهاد حضور در استقلال به او شد از بین تیم‌های استقلال

و پرسپولیس در دو راهی انتخاب قرار گرفت که آن‌جا به دلیل گرایشی

که به استقلالی شدن داشت، متوجه شد که استقلالی است و علاقه‌مند به حضور در این تیم است.

*عشق به حجازی

یکی دیگر از دلایلی که باعث شد امید خیلی زود پیشنهاد استقلال را بپذیرد حضور ناصر حجازی روی نیمکت این تیم بود. امید از علاقه‌مندان به ناصر حجازی بود و در برابر پیشنهاد ناصر خان برای حضور در استقلال نه نمی‌توانست بگوید. او از این که افتخار شاگردی حجازی بزرگ نصیبش شده بود به شدت خوشحال بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آریا نسیمی شاد

*الگوی بچگی

الگوی بچگی و نوجوانی او خداداد عزیزی بود. در روزهایی که امید تازه می‌خواست فوتبالیست شود خداداد را الگوی خود قرار داده بود و دعا می‌کرد روزی بتواند مثل او فوتبال بازی کند. هر چند که بعداً فوتبال او و حکات تند و تیزش شباهت زیادی هم به خداداد داشت. علی دایی هم از دیگر الگوهای فوتبالی او به حساب می‌آید. او از بین فوتبالیست‌های خارجی هم علاقه زیادی به مسی دارد.

*کری با بیژن کوشکی

امید از طرفداران بارسلونا است و همیشه با بیژن کوشکی رئالی کری دارد. مخصوصا در این بازی ال‌کلاسیکو که با برد ۴ تایی بارسا همراه شد، امید حسابی از خجالت بیژن در آمد و با کری‌هایش برای او باعث شاکی شدن کوشکی شده بود.

*قرار داد ۱۴۰ میلیونی با استقلال

امید سال ۸۶ به استقلال آمد. درخشش او در تیم فجر سپاسی شیراز باعث شد تا استقلال سراغ این بازیکن را بگیرد، در نهایت هم روانخواه با قرار داد ۱۴۰ میلیونی به عضویت استقلال در آمد. او ۴ سال حضور در استقلال را تجربه کرد.

*عمل پنج باره امید

امید رضا روانخواه یکی از آن بازیکنانی است که رکورددار مصدومیت در این تیم است. رقابت بر سر پارگی رباط بین او و مجتبی جباری در استقلال ادامه داشت. اولین پارگی رباط او سال ۸۷ و در بازی استقلال برابر ابومسلم انجام گرفت. امید بعد از این هم ۴ بار دیگر دچار مصدومیت شد و جمعه ۴ بار پارگی رباط را تجربه کرد و پنج بار هم زیر تیغ رفت.

او یکی از جراحی‌هایش را در آلمان انجام داد که اعتقاد دارد پایی که در آلمان عمل کرد خوب شد، اما جراحی‌اش در تهران و توسط یکی از پزشکان ناموفق انجام گرفت تا همین اتفاق باعث شود دیگر نتواند به فوتبال خود ادامه دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهرزاد نظیفی

*امید رفت و برگشت

در یک سال برای استقلال در دو دربی متوالی گل زد. امیدرضا رفت و برگشت به پرسپولیس گل زد تا لقب امید رفت و برگشت را متعلق به خود کند. او ستاره استقلال در دربی‌ها بود، اما مصدومیت مانع ادامه موفقیت‌های فوتبالی‌اش شد.

*ازدواج در سال ۸۶

به محض ورود به استقلال ازدواج کرد. امیدرضا در سال ۸۶ با دختر عمه مادرش ازدواج کرد تا همسرش از شیراز راهی تهران شده و با او در سعادت آباد زندگی کند.

*کار در خانه

امید در خانه کار زیاد می‌کند. خانه جارو می‌کند. ظرف می‌شورد و به مرتب کردن خانه کمک می‌کند. او آدمی است که به تمیزی و نظم خانه هم اهمیت زیادی می‌دهد و البته که کار کردن در خانه را بد نمی‌داند.

*آشپزی هم بلد است

غذا درست کردن را هم بلد است، اما با این حال همیشه همسرش در خانه غذا درست می‌کند و او کم‌تر دست به آشپزی می‌برد. بلد است برنج دمی کند، ماکارونی درست کند و ادعا می‌کند اگر آدم درست کردن یک خورشت را خوب بلد باشد بقیه خورشت‌ها را هم می‌تواند به خوبی درست کند.

*زندگی در سعادت‌آباد

چند سال است که در سعادت آباد ساکن است. امید در خیابان کوهستان سعادت‌آباد زندگی می‌کند و اتومبیل شخصی‌اش هم ۲۰۶ است. او سعادت آباد را بهترین منطقه پایتخت برای زندگی می‌داند.

*مدیر فنی پایه‌های استقلال

او در حال حاضر سمت مدیر فنی پایه‌های استقلال را بر عهده دارد و غیر از این منبع درآمد خاصی ندارد. یکی از دلایلی که باعث شده تا امید وارد حرفه دیگری غیر از فوتبال نشود علاقه زیاد او به فوتبال بوده است. او الان کلاس‌های برتر مربیگری را دنبال می‌کند و امیدوار به این است که روزی بتواند به عنوان یک مربی کاربلد به کارش در فوتبال ادامه دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا کرملاچعب

*تماشای فوتبال و مطالعه

یکی از تفریحات مورد علاقه امید رضا تماشای فوتبال است. او علاقه زیادی به تماشای بازی‌های فوتبال دارد و بیشتر بازی‌های خارجی را هم تماشا می‌کند. بخش دیگری از وقت او را مطالعه کتاب‌های فوتبالی دربر می‌گیرد تا اینگونه با بالا بردن اطلاعات فوتبالی‌اش برای مربی شدن بیشتر کمک کند.

*تلخ و شیرین روزگار

بهترین خاطره امید به دنیا آمدن فرزندانش است. به دنیا آمدن دو کوچولوی او بهترین روز زندگی‌اش را رقم زد. تلخ‌ترین خاطره‌اش هم به مصدومیت‌های بدش برمی‌گردد. مصدومیت‌هایی که باعث شد تا او بدترین روزهایش را تجربه کرده و نتواند به فوتبالش ادامه دهد.

*خوش غذا

امید به هیچ غذا یا مواد غذایی حساس نیست و همه نوع غذا را می‌خورد تا اینگونه کار همسرش را هم برای غذا درست کردن راحت‌تر کند. او بیشتر علاقه‌مند به غذاهای خورشتی است و این نوع غذاها را بیشتر از بقیه غذاها می‌پسندد.

*تکیه کلام

تکیه کلامش به طور مثال است. او بیشتر در صحبت‌هایش از این تکیه کلام استفاده می‌کند و وقتی حرف می‌زند مدام می‌گوید: به طور مثال این طوری. به طور مثال من خیلی بد مصدوم شدم و…

*رفقای صمیمی

از بین هم تیمی‌های سابقش هنوز با چند نفر از آنها ارتباط خیلی خوبی دارد. با بیژن کوشکی که رفت و آمد خانوادگی دارد. با هادی شکوی، مهدی امیر آبادی، آرش برهانی، خسرو حیدری و کیانوش رحمتی هم رفاقت گرم و صمیمی دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی امیدرضا روانخواه
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه