بیوگرافی ابراهیم نظری

5 سال پیش
عکس اینستاگرام ابراهیم نظری
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی ابراهیم نظری همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

ابراهیم نظری سنگرودی (زاده ۱۳۳۱ در تهران) نوازنده فلوت و پیکولو، آهنگساز و رهبر ارکستر است.

زندگینامه ابراهیم نظری

بیوگرافی ابراهیم نظری

وی از بنیان‌گذاران جشنواره موسیقی فجر است.

آغاز کار هنری

وی آموختن جدی موسیقی کلاسیک را از سال ۱۳۴۶ در هنرستان عالی موسیقی با مدیریت غلامحسین غریب آغاز کرد و در این هنرستان از کلاس‌های فلوت «الکساندر» و «یوهان ریستا» (Johann Rista)، هارمونی حسین ناصحی، ارکستراسیون مرتضی حنانه، سلفژ مصطفی کمال پورتراب، پیانو فریده بهبود و مبانی فیزیک آکوستیک امین شهمیری استفاده کرده‌است. پس از اتمام تحصیلات از محضر حشمت سنجری و سال‌ها بعد زیر نظر «یوری داویدیان» (Yuri Davidian) در زمینه رهبری ارکستر بهره برده‌است.

حاشیه ها

نوازندگی ابراهیم نظری
پیش از انقلاب نظری نوازنده فلوت در ارکستر بزرگ رادیو ایران و ارکستر اپرای تهران بود و در فاصله بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۴، به عنوان نوازنده فلوت و پیکولو ارکستر سمفونیک تهران فعالیت داشته‌است.

رهبری ارکستر ابراهیم نظری
نظری پس از دریافت مدرک لیسانس در دوره سربازی به شیراز رفت و (بعد از عزیمت حسن ریاحی مدیر این ارکستر به آمریکا برای ادامه تحصیل) در آنجا به رهبری ارکستر مجلسی رادیو تلویزیون ملی ایران مرکز شیراز رسید و از سال ۱۳۵۶ تا زمان پیروزی انقلاب، رهبری این ارکستر را به عهده داشت.

بازگشت به تهران ابراهیم نظری
پس از بازگشت به تهران، وی زیر نظر حشمت سنجری به آموختن فن رهبری پرداخت و از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۴ به عنوان دستیار و رهبر میهمان دائم (Principal Conductor) ارکستر سمفونیک تهران، بارها ارکستر سمفونیک و کر تهران را رهبری کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آیدان کوئین

فرهنگسرای بهمن ابراهیم نظری
ابراهیم نظری در کنار فعالیت در ارکستر سمفونیک تهران، رهبری دائم ارکستر سمفونیک فرهنگسرای بهمن را به عهده داشت و در دو کنسرت نیز به عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک صدا و سیما را هدایت کرده‌است.

آهنگسازی ابراهیم نظری
عمده فعالیت‌های آهنگسازی ابراهیم نظری مربوط به آثاری است که در زمان جنگ ساخته شده و بیشتر شامل آثاری برای ارکستر سمفونیک و کر می‌شود. در کنار این آثار وی قطعاتی در ژانرهای گوناگون برای سازهای غربی یا سازهای ایرانی به همراه ارکستر سازهای غربی تنظیم کرده‌است.

جشنواره موسیقی فجر ابراهیم نظری
ابراهیم نظری از بنیان‌گذاران جشنواره موسیقی فجر است و در دوره‌های اول تا چهارم، دبیری جشنواره موسیقی فجر را نیز به عهده داشته‌است.

نشان درجه یک هنری ابراهیم نظری
ابراهیم نظری به دریافت نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نائل آمده‌است.

جوایز ابراهیم نظری
در دومین جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۶۵ از ابراهیم نظری برای همکاری در رهبری ارکستر سمفونیک تهران تقدیر شد.
در بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۸۴ از ابراهیم نظری برای همکاری ارزنده در اجرای برنامه‌های گروه کر تقدیر شد.
در دومین جشنواره ملی موسیقی مقاومت در سال ۱۳۸۹ از نظری برای ساخت و تنظیم موسیقی برای جنگ تقدیر شد.

ارکستر ارغنون ابراهیم نظری
ارکستر ارغنون در پاییز سال ۱۳۹۳ توسط ابراهیم نظری تأسیس شد و سرپرستی این ارکستر را سجاد پورقناد به عهده دارد. این ارکستر به صورت آنسامبل فلوت با همراهی پیانو در برنامه اختتامیه چهارمین جشنواره سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی در نهم اسفند ۱۳۹۳ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت و آثاری با نام‌های «نینای و بی نای» محلی لری با تنظیم ابراهیم نظری، «موسیقی کوچک شبانه» تنظیم برای گروه فلوت و پیانو و در پایان «رقص دایره» ساخته حشمت سنجری با تنظیم امیرآهنگ هاشمی را به روی صحنه برد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین عابدینی

فعالیت های هنری ابراهیم نظری

آثار:
نظری در زمینه نوازندگی، چه در اجرای صحنه‌ای و چه در ضبط‌ها، فعالیت گسترده‌ای داشته‌است و از آثار منتشر شده‌ای که وی در آن فلوت یا پیکولو نواخته‌است. می‌توان به آلبوم‌های زردی خزان تنظیم ارسلان کامکار و هوشنگ کامکار، در گلستانه ساخته هوشنگ کامکار، افسانه سرزمین پدری ام ساخته ارسلان کامکار اشاره کرد.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی ابراهیم نظری

 

5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه