بیوگرافی اسماعیل واثقی

5 سال پیش
عکس اینستاگرام اسماعیل واثقی
4.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی اسماعیل واثقی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

اسماعیل واثقی (زادهٔ ۱۳۲۵ در تبریز) موسیقیدان، آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده سنتور اهل ایران است.

زندگینامه اسماعیل واثقی

بیوگرافی اسماعیل واثقی

اسماعیل واثقی در سال ۱۳۲۵ در تبریز متولد شد. وی برادر حسین واثقی از آهنگسازان موسیقی فیلم در سینمای ایران است.

آغاز کار هنری

او تحصیلات ابتدایی خود را در تهران فرا گرفت و در سال ۱۳۳۹ وارد هنرستان موسیقی ملی شد. واثقی تعلیم ساز سنتور را نزد حسین ملک، ارفع اطرایی، محمد حیدری و فرامرز پایور فرا گرفت. وی همچنین ساز تنبک را نزد حسین تهرانی و محمد اسماعیلی آموخته‌است و در سال ۱۳۴۶ از هنرستان موسیقی فارغ‌التحصیل شد.

حاشیه ها

تحصیلات اسماعیل واثقی
واثقی در سال ۱۳۵۰ وارد دانشکدهٔ موسیقی هنرهای زیبای تهران شد و در محضر موسیقیدانانی چون هرمز فرهت، محمدتقی مسعودیه، علیرضا مشایخی و توماس کریستین داوید دروس آهنگسازی را به پایان برد و پس از مدتی در سال ۱۳۵۳ برای ادامه تحصیل به کشور اتریش رفت و از آکادمی موسیقی وین، در رشته آهنگسازی فارغ‌التحصیل شد.

تدریس اسماعیل واثقی
شروع فعالیت‌های اسماعیل واثقی از سال ۱۳۵۰ بود که به مدت سه سال در «هنرستان موسیقی ملی»، «دانشسرای هنر» و «دانشسرای عالی» به تدریس پرداخت و سپس برای ادامه تحصیل به اتریش سفر کرد.

کنسرت سراسری اسماعیل واثقی
وی پس از فارغ‌التحصیلی و در دوره اقامتش در اتریش، اقدام به برگزاری نزدیک به ۲۸۰۰ کنسرت سراسری در کشورهای مختلف کرده‌است.

همکاری های اسماعیل واثقی
نوازندگی با ساز سنتور، تنبک و دیگر سازهای کوبه‌ای به همراه گروه‌هایی مانند (Clemencic consort) به سرپرستی (Rene Clemencic)، همکاری با نوازنده سرشناس ویلنسل «یویوما» در اجرای چندین کنسرت به عنوان تکنواز به همراهی «ارکسترناسیونال فرانسه» و «کنسرت‌های جاده ابریشم»، از جمله فعالیت‌های وی است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ادی گاتگی

عنوان پروفسوری اسماعیل واثقی
اسماعیل واثقی از طرف وزارت فرهنگ اتریش در سال ۲۰۰۹ میلادی به دلیل ۳۳ سال فعالیت آموزشی و برگزاری کنسرت‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان در استان تیرول اتریش به همراه «رنه کلمنچیج» عنوان پروفسوری دریافت کرد.

ویس و رامین اسماعیل واثقی
در سال ۲۰۱۵ قطعه موزیکال او بر روی منظومه «ویس و رامین» سروده فخرالدین اسعد گرگانی، در سالن «کنسرت هاوس وین» با گروهی از سازهای ایرانی و آواز اجرا شده‌است.

دیگر آثار اسماعیل واثقی
از دیگر آثار وی در زمینه آهنگسازی می‌توان به «چهارمضراب برای ۲ سنتور و ارکستر»، «اورتور جهان پهلوان»، «فانتزی برای تار و ارکستر»، آلبوم‌های موسیقی و ساخت موسیقی فیلم اشاره کرد. وی عضو کانون آهنگسازان سینمای ایران است.

همراهی ارکستر ملی اسماعیل واثقی
واثقی در ۲۹ مرداد سال ۱۳۹۷ آلبوم «ترانه‌های شیدا و عارف» را با تنظیم جدید به همراه ارکستر ملی ایران و با صدای «امیر محمد تفتی» اجرا و رهبری کرد.

فعالیت های هنری اسماعیل واثقی

آثار:

آلبوم ها:
«ترانه‌های شیدا و عارف» با صدای سیما مافیها
«فصل ایثار» (مشترک با گروه آهنگسازان) با صدای سیامک علیقلی
«کوچه» با صدای بیژن بیژنی
«آفتاب خوبان» با صدای بیژن بیژنی

فیلم سینمایی:
«میعادگاه خشم» به کارگردانی سعید مطلبی (۱۳۵۰)
«سفر سنگ» به کارگردانی مسعود کیمیایی (۱۳۵۶)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی اسماعیل واثقی
4.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه