بیوگرافی رضا نوروزی

5 سال پیش
بیوگرافی رضا نوروزی
Rate this post

بیوگرافی رضا نوروزی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رضا نوروزی (زاده ۳ شهریور ۱۳۶۱ در ایذه) بازیکن فوتبال اهل ایران می‌باشد.

زندگینامه رضا نوروزی 

بیوگرافی رضا نوروزی

فعالیت ورزشی

وی فوتبال را در سن ۲۴ سالگی از تیم فوتبال دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد، سپس به استقلال دزفول پیوست. او تاکنون در تیم‌های برق شیراز، استیل‌آذین، فولاد، نفت تهران، پرسپولیس، سایپا تهران و پیکان تهران بازی کرده‌است، رضا نوروزی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران پیراهن صنعت نفت آبادان را خواهد پوشید و برای این تیم محبوب جنوب به میدان خواهد رفت. از توانایی‌های این مهاجم قدرت بالای دریبل زنی و پیش‌بری توپ می‌باشد. همچنین از توانایی‌های این بازیکن می‌توان به چرخش‌های سریع در محوطه جریمه حریف و ضربات سنگین و دقیق با هر دو پا اشاره کرد.

عملکرد ملی
نوروزی اولین بار توسط افشین قطبی برای بازی مقابل نیجریه به تیم ملی دعوت شد، او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ اولین بازی ملی خود را مقابل امارات انجام داد. او هیچ‌گاه ۹۰ دقیقه تمام برای تیم ملی بازی نکرد.

رکوردها

آقای گلی

این بازیکن با به ثمر رساندن ۲۴ گل آقای گل لیگ برتر فصل ۹۰–۱۳۸۹ فوتبال ایران شد. این بازیکن با تکنیک بالا، سخت کوشی و مهارت گلزنی خود موفق شد ۷ گل در دو بازی پایانی لیگ (۵گل+۲گل) به ثمر برساند و گوی سبقت را از لوسیانو ادینهو یازیکن تیم مس کرمان گرفته و آقای گل لیگ برتر دهم شود. بدین ترتیب رضا نوروزی با شکستن رکورد غلامرضا عنایتی رکورددار گلزنی در یک فصل لیگ برتر شد. این در حالی بود که رضا به دلیل مصدومیت‌هایش تنها در ۲۹ بازی (۱۵ بازی کامل) حضور داشت و با به ثمر رساندن ۲۴ گل در ۲۳۷۳ دقیقه بازی، رکوردی منحصربه‌فرد بر جای گذاشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد آهی
رکوردشکنی در فولاد

نگاهی به جدول گلزنان تیم فولاد در یازده دوره مسابقات لیگ برتر نشان می‌دهد که نوروزی با ۳۶ گل زده بهترین گلزن فولاد در تاریخ این پیکارها است. وی این تعداد گل را در دو فصل به ثمر رسانده‌است. سابق بر این ایمان مبعلی با ۲۳ گل و بهنام سراج با ۱۷ گل زده دارنده این عنوان بوده‌اند.

رکورد جهانی

به گزارش فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) رضا نوروزی مهاجم تیم فولاد خوزستان، با به ثمر رساندن ۲۴ گل بهترین گلزن آسیا و دهمین گلزن برتر جهان در فصل ۱۱-۲۰۱۰ بوده‌است. بر پایه‌گذارش سایت تاریخ و آمار، کریستیانو رونالدو(۴۰)، لیونل مسی(۳۱) و ماریو گومز(۲۸) در صدر این فهرست قرار دارند و همچنین ساموئل اتوئو(۲۱)، سرخیو آگوئرو(۲۰) و آلوارو نگردو(۲۰) در رده یازدهم تا سیزدهم پس از رضا نوروزی قرار گرفتند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رضا نوروزی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه