بیوگرافی هوار ملا محمد

5 سال پیش
بیوگرافی هوار ملا محمد
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی هوار ملا محمد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

هوار ملا محمد طاهر زیباری (۱ ژوئن ۱۹۸۱ در موصل، عراق) بازیکن فوتبال بازنشسته کردی‌تبار اهل عراق است. او عضو تیم ملی فوتبال عراق است.

زندگینامه هوار ملا محمد 

بیوگرافی هوار ملا محمد

فعالیت ورزشی

وی سابقه بازی در تیم‌های نیروی هوایی‌، الانصار،آپولون لیماسول، العین، الخور، آنورتوسیس، پرسپولیس، استقلال تهران،ذوب‌آهن و اربیل را دارد.

خداحافظی از فوتبال

او در نشستی مطبوعاتی به مناسبت کناره‌گیری‌اش گفت:

تصمیم برای کناره‌گیری و پایان دادن به مسیر فوتبالی‌ام گرفته‌ام؛ اکنون می‌خواهم به خانواده‌ام برسم که مدت‌ها است از آن‌ها دور بوده‌ام.
او که ۱۲ سال یکی از سه ضلع ستاره تاریخی عراق بوده و در این راه به موفقیت‌های فراوانی هم رسید، افزود: کوشیده‌ام که مردم کشورم را راضی کنم. آن‌ها همواره یاری‌گر من بودند و من سپاس ویژه‌ام را نثار آن‌ها می‌کنم.

این هافبک فوتبال که اکنون ۳۵ سال دارد، ادامه داد: از این پس می‌کوشم تجربیاتم را به فوتبال کشورم منتقل کنم.
هوار ملا محمد طاهر زیباری که متولد شهر موصل است، سال گذشته و در جریان تصرف این شهر توسط نیروهای تروریستی داعش بسیاری از اموال و نزدیکان خود را از دست داد.

وی سابقه بازی در تیم‌های نیروی هوایی‎، الانصار، آپولون لیماسول، العین، الخور، آنورتوسیس، پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و اربیل را دارد.

او همچنین حدود ۱۲۰ بازی ملی و ۳۰ گل ملی در کارنامه خود دارد.

روز های خوش در پرسپولیس

چپ پای سابق پرسپولیس درباره حضور دو ساله در این تیم هم صحبت می کند: «من در پرسپولیس روزهای فوق العاده ای را سپری کردم. کنار بزرگان فوتبال ایران و آسیا نظیر کریم باقری و علی کریمی بازی کردم و البته علی دایی هم مربی ام بود. دایی همیشه مرا به بهترین شکل ممکن راهنمایی می کرد. اگر روزی مربی شوم قطعا از راهنمایی های آن زمان او استفاده می کنم.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب قوره‌جیلی

پرسپولیس حالا یک هافبک عراقی دیگر در اختیار دارد. بازیکنی به نام بشار رسن که به یک مهره کلیدی در این تیم تبدیل شده. هوار درباره رسن و شرایط او در پرسپولیس می گوید: «پرسپولیس بزرگ است و همه باید به این تیم احترام بگذارند. به خصوص بازیکنان خارجی که پیراهن این تیم را می پوشند، باید بدانند در چه تیمی بازی می کنند. از هموطنم-بشار رسن- خواهش می کنم قدر پرسپولیس و هوادارانش را بداند. آنها می توانند نقش مهمی در پیشرفت او داشته باشند.»

بعد از مدتها بازی در تیم ملی عراق، چند سال است که هوار ملا محمد بازنشسته شده. او البته در این دوران هم از فوتبال جدا نیست: «الان به فدراسیون فوتبال عراق مشاوره می دهم. همچنین در هیات فوتبال اربیل-کردستان عراق- هم مشغول فعالیت هستم. گاهی برای انتخاب مربی در باشگاه نیروی هوایی از من مشورت می گیرند. خلاصه در فوتبال هستم و خودم را از این ورزش دور نگه نداشته ام. ضمن اینکه بازی های پرسپولیس را نیز دنبال می کنم و اگر روزی به ایران برگردم حتما برای تماشای بازی این تیم به ورزشگاه می روم.»

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هوار ملا محمد
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه