بیوگرافی فرشید طالبی

5 سال پیش
بیوگرافی فرشید طالبی
3/5 - (5 امتیاز)

بیوگرافی فرشید طالبی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

فرشید طالبی (زاده ۲ شهریور ۱۳۶۰) بازیکن فوتبال اهل ایران می‌باشد. وی از والدینی مازندرانی (قائم شهر) در شیراز متولد شد.

زندگینامه فرشید طالبی 

بیوگرافی فرشید طالبی

فعالیت ورزشی

وی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ در فجر سپاسی شیراز بازی می‌کرد اما در سال ۲۰۰۶ به ذوب آهن پیوست از افتخارات او می‌توان به قهرمانی جام حذفی ایران و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و دو نایب قهرمانی در لیگ برتر اشاره کرد. وی اولین بار توسط افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و مدتی نیز عضو تیم ملی فوتبال ایران بوده است.

فرشید طالبی در سال ۲۰۱۰ میلادی نامزد بهترین بازیکن سال آسیا شد و حتی در میان ۵ نامزد نهایی به همراه فرهاد مجیدی نیز قرار داشت.

حاشیه ها

جدایی از فوتبال

فرشید طالبی، مدافع سابق لیگ برتری که سابقه حضور در فجر سپاسی، ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی را دارد خیلی زود و در سن ۳۱ سالگی از فوتبال کنار رفت و از لیگ سیزدهم به بعد دیگر در تیمی دیده نشد.

این بازیکن رکورد قهرمانی با ۴ تیم در لیگ برتر و جام حذفی و حضور با آنها در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و در سال ۲۰۱۰ به همراه فرهاد مجیدی در جمع نامزدهای نهایی بازیکن سال آسیا بود ولی حدود ۴ سال است که فوتبال را کنار گذاشته است.

به بهانه دربی اصفهان سراغ طالبی رفتیم که سابقه حضور در هر دو تیم را دارد و نتایج خوبی هم در این بازی‌ها کسب کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رومن گروژان
دوری از فوتبال حرفه ای

فرشید طالبی در خصوص شرایط خود و دوری چند ساله از فوتبال اظهار داشت: در حال حاضر چند سال است که به صورت انفرادی تمرین می‌کنم و خودم را در شرایط بازی قراردادم تا هر وقت امکان بازگشت به فوتبال برایم فراهم شد بتوانم برگردم. در این چند سال مدتی به ترکیه رفتم و در آکادمی باشگاه گالاتاسرای تمرین می‌کردم تا هم در شرایط بدنی مناسب باقی بمانم و هم از این محیط یاد بگیرم.

وی در مورد دلیل دوری‌اش از فوتبال در این چند سال گفت: همه می‌دانند من درگیر بیماری یکی از نزدیکانم بودم و همین موضوع مدتی دوری اجباری از فوتبال برایم ایجاد کرد. ضمن اینکه من به خاطر رکورد قهرمانی با ۴ تیم مختلف دوست داشتم در تیمی حاضر شوم که شانس قهرمانی دارد و در خودم ندیدم که به تیم‌های سطح پایین‌تر بروم و پیشنهادات زیادی را در این سال‌ها رد کردم و همین موضوع باعث دوری‌ام از فوتبال شد.

مدافع سابق تیم‌های لیگ برتر در ادامه عنوان کرد: در این مدت اگر با خبر باشید در دو کار نمایشی حضور داشتم و خواستم بازیگری را هم تجربه کنم و اگر شرایطش فراهم باشد دوست دارم این حرفه را دنبال کنم. البته هنوز چیزی مشخص نیست و باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

طالبی در مورد تصمیمش برای خداحافظی از فوتبال گفت: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام و تا ۲-۳ ماه آینده همه چیز مشخص خواهد شد. در حال حاضر از ۲ تیم لیگ برتری که در انتهای جدول قرار دارند پیشنهاد دارد و چند تیم لیگ یکی هم هستند که باید دید امکان همکاری فراهم می‌شود یا نه. در هر صورت به زودی مشخص می‌شود که به میادین برمی‌گردم یا خداحافظی خواهم کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرن داوودی
افتخارات ورزشی

لیگ برتر
نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸-۸۷ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۸۸ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

جام حذفی
قهرمانی در جام حذفی ۸۸-۸۷ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
قهرمانی در جام حذفی ۹۲–۹۱ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی ۹۳–۹۲ به همراه تیم تراکتورسازی تبریز

نایب قهرمانی در جام حذفی ۸۱–۸۰ به همراه تیم فجر سپاسی شیراز
نایب قهرمانی در جام حذفی ۸۲–۸۱ به همراه تیم فجر سپاسی شیراز

لیگ قهرمانان آسیا
نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فرشید طالبی
3/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه