بیوگرافی گاس هیدینک

5 سال پیش
3.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی گاس هیدینک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

گاس هیدینک (زاده ۸ نوامبر ۱۹۴۶ در فارسه‌فلد) مربی بین‌المللی فوتبال اهل هلند و بازیکن سابق فوتبال است.

زندگینامه گاس هیدینک 

بیوگرافی گاس هیدینک

فعالیت ورزشی

او سابقهٔ هدایت تیم‌های ملی فوتبال هلند، کره جنوبی، روسیه، استرالیا، رئال مادرید، رئال بتیس و چلسی را دارد. در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸، هیدینک تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال چین را به دست گرفت.

شایعه حضور در تراکتورسازی

مسئولان تراکتورسازی به فکر یک گزینه خارجی پر سر و صدا و کارنامه‌دار خارجی هستند و از همین رو باب مذاکره را با گاس هیدینک هلندی باز کرده‌اند تا وی را به استخدام تراکتور دربیاورند.

هیدینک در دنیای فوتبال مربی شناخته شده و بزرگی است که اکنون در تیم زیر ۲۱ سال چین فعالیت می‌کند و برای پیوستن به تراکتورسازی باید با مسئولان فوتبال چین به توافق برسد.

این مربی سابقه حضور در آسیا را دارد و به خوبی با شرایط قاره کهن آشنا است. کره جنوبی در مقطعی هیدینک را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌دید که با این مربی توانست به مقام چهارم جام جهانی نیز دست پیدا کند.

هیدینک سابقه هدایت چلسی را در کارنامه دارد. وی دو بار دسالهای ۲۰۰۸-۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶ آبی‌های لندن را هدایت کرده است.

کمک مربی

او از ژوئیه سال ۱۹۸۲ تا ژوئن ۱۹۸۶ به عنوان کمک مربی کار در آیندهوون می‌کرد،‌ قبل از این‌که در مارس ۱۹۸۷ مربی شود. با آیندهوون در آن موقع سه بار قهرمان باشگاه‌های هلند (۱۹۸۷، ۱۹۸۸، ۱۹۸۹) و سه بار قهرمان جام حذفی این کشور شد (۱۹۸۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۰) و در سال ۱۹۸۸ بزرگ‌ترین موفقیت خود را به عنوان یک مربی باشگاهی، زمانی که با تیمش قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد، جشن گرفت. وی پس از فصل ۱۹۹۰/۱۹۸۹ آیندهوون را ترک کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مراد محمدی

در فصل ۹۱-۱۹۹۰ مربی فنرباغچه استانبول شد اما نتوانست با این تیم به موفقیتی دست یابد.

هیدینک در سال ۱۹۹۵ سرمربی تیم ملی هلند شد و این تیم را به جام ملت‌های ۱۹۹۶ اروپا در انگلیس رهنمون ساخت که در آن جام در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل فرانسه در ضربات پنالتی (۴:۵) حذف شدند. سال ۱۹۹۸ هلند در جام جهانی فرانسه شرکت کرد و بازی‌هایی سراسر تهاجمی به نمایش گذاشت، اما در مرحله نیمه نهایی بازهم در ضربات پنالتی و این بار در برابر برزیل حذف شد (۳: ۵). هلند در آن جام به مقام چهارم رسید (۲ : ۱ در مقابل کرواسی). مدت کمی بعد از آن، هیدینک استعفا داد.

در ژوئیه سال ۱۹۹۸ سرمربی رئال مادرید شد. در آنجا هم به دلیل کسب نتایج ضعیف در فوریه ۱۹۹۹ از کار برکنار شد. وی در دسامبر ۱۹۹۸ با رئال، قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد.

حضور در کره

هیدینک از ژانویه سال ۲۰۰۱ سرمربی تیم ملی کره جنوبی شد. کره جنوبی در سال ۲۰۰۲ به همراه ژاپن میزبانی جام جهانی را به عهده داشت و همگان از این تیم انتظار صعود به مرحله دوم را داشتند. تکلیف سختی به نظر می‌رسید، چراکه کره جنوبی در جام جهانی قبلی حتی در یک بازی هم به پیروزی نرسیده بود. اوایل از او انتقاد می‌شد که کارش را جدی نمی‌گیرد و وقت کمی را با تیم سپری می‌کند. با این وجود موضع کره‌ای‌ها در برابر هیدینک به وضوح تغییرکرد.

در مرحله یک چهارم نهایی اسپانیا در ضربات پنالتی حذف شد ( ۵ : ۳ )، و تازه در نیمه نهایی بود که کره با شکست ۱ بر ۰ برابر آلمان از دور رقابت‌ها‌ خارج شد. هیدینک در آن جام جهانی به همراه کره جنوبی پس از شکست ۲ : ۳ مقابل ترکیه به مقام چهارم رسید. بعد از آن وی در کره تبدیل به موجودی مقدس شد و عنوان شهروند افتخاری کره را هم به دست آورد. هواپیمایی کره برای چهار سال بلیت درجه یک هواپیما را به وی هدیه ‌کرد به این امید که او تا جام جهانی ۲۰۰۶ سرمربی کره باقی بماند، اما او کار خود را در آن کشور تمام شده می‌دانست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امید نوروزی

هیدینک در سال ۲۰۰۲ از سوی فیفا به عنوان برترین مربی سال برگزیده شد.

پس از جام جهانی موفق، به آیندهوون بازگشت و دوباره این باشگاه را موفق‌ترین باشگاه هلند ساخت. او در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ قهرمانی لیگ، ۲۰۰۵ قهرمانی جام حذفی را کسب کرد و در سال ۲۰۰۵ این تیم را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا رساند که در این مرحله توسط آ.ث.میلان حذف شد.

شرکت در جام جهانی با استرالیا

هیدینک در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به همراه تیم ملی استرالیا شرکت کرد. در آن جام در کمال ناباوری‌ تیم را به مرحله یک هشتم نهایی رساند. سپس با ایتالیا رو به رو شد که در آن جام قهرمان شد و با گل دقیقه ۹۵ این تیم در وقت قانونی بازی،‌ از روی نقطه پنالتی از دور رقابت‌ها خارج شد. استرالیا، خود در بازی‌های انتخابی جام جهانی در ضربات پنالتی بر اروگوئه، قهرمان دو دوره جام جهانی غلبه کرده بود.

وی از تابستان سال ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی فوتبال

روسیه شده است. قرارداد او در ۱۳ آوریل ۲۰۰۶ به

امضاء رسید. در ۱۰ اکتبر سال ۲۰۰۷ اعلام شد که

قرارداد وی برای دو سال دیگر و تا سال ۲۰۱۰ تمدید

شده است. هیدینک در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۰۷ روسیه

را به جام ملت‌های ۲۰۰۸ در اتریش و سوئیس برد.

بدین ترتیب وی برای پنجمین بار به عنوان سرمربی،

در یک تورنمنت بزرگ شرکت کرد.

با یک پیروزی ۲ بر ۰ مقابل سوئد در روز آخر بازی‌های گروه D،

تیم روسیه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در آنجا

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سودابه باقر پور

مقابل هلند قرار گرفت. در این مرحله پس از تساوی ۱ بر ۱

در وقت قانونی، در وقت اضافه ۳ بر ۱ برابر هلند به برتری

رسید. اما هیدینک این بار نیز موفق به فتح یک جام بزرگ

نشد و در نیمه نهایی با سه گل مغلوب تیم اسپانیا شد.

او علاوه بر امور ورزشی، فعالیت‌های اجتماعی هم دارد. وی رئیس هیئت مدیره ” بنیاد هیدینک ” است،‌ سازمانی که قبل از هر چیز به حمایت مالی از بچه‌های کره جنوبی می‌پردازد. در این میان یوهان کرایف، اسطوره فوتبال هلند هم عضو این سازمان است و ویم دویسنبرگ، رئیس درگذشته بانک مرکزی اروپا نیز با آن سازمان همکاری می‌کرده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گاس هیدینک
3.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه