بیوگرافی تدی شرینگهام

5 سال پیش
2.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی تدی شرینگهام به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ادوارد پل «تدی» شرینگهام (به انگلیسی: Edward Paul “Teddy” Sheringham) (زاده ۲ آوریل ۱۹۶۶) بازیکن سابق فوتبال اهل انگلیس است. وی پدر چارلی شرینگهام (بازیکن فوتبال) نیز هست. او بهترین دوره فوتبالی خود را در منچستر یونایتد و تاتنهام سپری کرد.

زندگینامه تدی شرینگهام 

بیوگرافی تدی شرینگهام

فعالیت ورزشی

میلوال، الدر شوت تاون، جورگاردن، مجدداً میلوال، ناتینگهام‌فارست، تاتنهام، منچستریونایتد مجدداً تاتنهام و پورتس موث.تدی فوتبال خود را از آکادمی میلوال (نزدیکترین باشگاه محل سکونتش!) شروع کرد؛ اما قبل از آن نیز به مدد اوضاع اقتصادی خوب خانواده تحت‌نظر مربیان خانگی آموزش‌های پایه فوتبال را فراگرفت. پدر و مادر تدی سهم به‌سزائی در علاقه وی به فوتبال داشتند.

حضور در تیم ملی

او در کتاب خاطرات خود نوشت:

”از فکر کردن به دوران حضور در میلوال چنان مشعوف می‌شوم که احساس جوانی می‌کنم. در آنجا بازیکنان برای من و کاسکارینو توپ‌های بلند ارسال می‌کردند. بله، همه ‌چیز به من ختم می‌شد!“اوضاع خوب وی تنها ۲ فصل دیگر دوام آورد. جوانی که در هفته ۴۵۰ پوند حقوق می‌گرفت، در سال ۱۹۹۱ سرناسازگاری گذاشت و پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه را نپذیرفت. او دلیل جدائی خود را اشتیاق به حضور در لیگ برتر جهت نیل به آرزوی بزرگش یعنی حضور در تیم ملی اعلام کرد. در همین راستا تدی پیشنهاد بلکبرن دسته دومی را رد کرد و در ماه ژوئیه سال ۱۹۹۱ با رکورد ۲ میلیون پوند روانه ناتینگهام‌فارست ”برایان کلاف“ شد. شرینگهام در میلوال ۳ بار عنوان آقای گلی را تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امید ابراهیمی
حضور در منچستریونایتد

تدی اعلام کرد در تمام عمر یک ضدآرسنالی بوده و از توپچی‌ها نفرت داشته است. گفته‌های بی‌پروای وی هر چقدر بر محبوبیتش در تاتنهام افزود؛ اما وجهه وی را نزد سایر تیم‌ها پائین آورد. او در تاتنهام ۱۶۶ بازی لیگی را انجام داد و ۷۶ بار پس از گلزنی به پرچم باشگاه بوسه زد. مرد خستگی‌ناپذیر، قهرمان هواداران بود؛ با این حال وقتی در سال ۱۹۹۷ با منچستریونایتد قرارداد امضاء کرد، هواداران سابق با توهین از قهرمان قدیمی صحبت می‌کردند. جالب آنکه اولین بازی وی با پیراهن شیاطین سرخ در تاریخ ۱۰ اوت ۱۹۹۷ مقابل تاتنهام رقم خورد! او اعلام کرد قلب خود را در لندن جا گذاشته است؛ اما چه کسی به حرف‌هایش توجهی نشان می‌داد؟او به منچستریونایتد آمده بود تا جام درو کند؛ اما در اولین فصل کورس رقابت را به آرسنال واگذار کرد.

شوتی سر ضرب

شوت سر ضرب او سرنوشت نامعلومی داشت؛ اما یک نفر پای خود را دراز کرد و با یک اشاره توپ را به تور چسباند. او تدی شرینگهام بود! چند دقیقه بعد یونایتد گل دوم را نیز به ثمر رساند تا یک قهرمانی رؤیائی برای فوتبال انگلستان رقم بخورد. ”تدی“ آن شب را رؤیائی‌ترین دوره زندگی حرفه‌ای خود نامید. طلوع رؤیائی او در منچستریونایتد خیلی زود منتهی به غروبی غم‌انگیز شد. تدی پس از فتح دوباره لیگ برتر در فصل ۲۰۰۰ با یک انتقال آزاد مجدداً به تاتنهام رفت.

در شرایطی که همکان تصور می‌کردند، دوران فوتبال شرینگهام خاتمه یافته است او با ۳۵ سال سن اعلام کرد نه تنها خواهان ادامه حضور در عرصه باشگاهی است بلکه می‌تواند به تیم ملی نیز بازگردد!شرینگهام در تاتنهام به رهبری گلن هادل اوضاع آرام وم باثباتی را تجربه کرد. او به مانند سال‌های جوانی، گلزنی متبحر نبود؛ اما نامش برای ترساندن هر مهاجمی کافی به نظر می‌رسید. تدی در جام‌جهانی طی دومین دیدار تحت‌تأثیر نمایش درخشان ”اوون“ به نیمکت ذخیره‌ها چسبید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عبدالسلام گادیسف
یورو ۲۰۰۰

او در اول ژوئیه ۲۰۰۳ به تیم دسته برتری پورتس موث پیوست.

او در تیم جنوبی به حدی درخشید که در ۸ مسابقه ابتدائی ۶

گل به ثمر رساند؛ اما تنها یک فصل نزد ”پمپی‌ها“ دوام آورد.

او تا پایان فصل، تنها ۳ گل دیگر برای پورتس موث به ثمر رساند

و سرانجام ”تدی“ در تابستان سال گذشته طی قراردادی یک

ساله به وستهام پیوست. آنجا نیز وی در ۷ مسابقه ابتدائی، ۵

گل زد. تدی در مجموع ۲۰ گل به ثمر رساند؛ اما بخشی از فصل

را به‌خاطر آسیب‌دیدگی از دست داد؛ با این حال با حضور در بازی

پلی‌آف مقابل میلوال (تیم سال‌های جوانی‌اش) چیزهائی ورای

فوتبال را به یاد علاقه‌مندانش انداخت:

حضور یک قهرمان در سطحی پائین، درخشش طولانی در عرصه‌های بزرگ و بازگشت مجدد به جایگاه پرخاطره اولیه. شرینگهام تا پایان فصل جاری در وستهام باقی باقی خواهد ماند و در سن ۴۰ سالگی با سرافرازی از فوتبال وداع خواهد کرد؛ ورزشی که برای او عشق و شهرت روزافزون به‌وجود آورد و تدی با گلزنی‌ها، حس وفاداری و تواضعش، محبت توپ گرد را پاسخ داد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تدی شرینگهام
2.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه