بیوگرافی بهناز ذاکری

5 سال پیش
عکس اینستاگرام بهناز ذاکری
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی بهناز ذاکری همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

بهناز ذاکری (زادهٔ ۲ خرداد ۱۳۲۹) موسیقی‌دان، نوازنده سنتور و آهنگساز ایرانی است.

زندگینامه بهناز ذاکری

بیوگرافی بهناز ذاکری

بهناز ذاکری ۲ خرداد سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد.

آغاز کار هنری

پس از دوران ابتدایی به هنرستان موسیقی ملی راه یافت و ساز سنتور را ابتدا نزد «ارفع اطرایی» و پس از آن نزد «فرامرز پایور» فراگرفت. او همچنین نوازندگی ساز «تمبک» را تحت تعلیم «محمد اسماعیلی» آموخت و نواختن سازهای «پیانو» و «قیچک» را نیز به عنوان ساز دوم در هنرستان موسیقی دنبال کرد.

حاشیه ها

همکاری با گروه موسیقی بهناز ذاکری
وی در زمان تحصیل در هنرستان موسیقی همکاری خود را با گروه موسیقی بانوان به سرپرستی «افلیا پرتو» و گروه تمبک به سرپرستی «محمد اسماعیلی» آغاز کرد.

تحصیلات بهناز ذاکری
او پس از پایان تحصیل در هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت و تحصیلات عالی موسیقی خود را پی گرفت. پایان‌نامه دانشگاهی او همکاری علمی هنری با «محمدرضا لطفی» بود.

اساتید بهناز ذاکری
از استادان وی می‌توان به هنرمندانی نظیر «نورعلی برومند»، «داریوش صفوت»، «محمدتقی مسعودیه»، «علیرضا مشایخی»، «شاهین فرهت»، «پری برکشلی»، «مصطفی کمال پورتراب» و «احمد پژمان» اشاره نمود. او در سال ۱۳۵۰ به همراه ارکستر بزرگ رادیو، چهارمضراب ماهور «درویش خان» با تنظیم «فریدون شهبازیان» را اجرا کرد. وی پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران اولین کنسرت بانوان بدون خواننده را در سال ۱۳۷۱ با دو گروه «سماعی» و «گلبانگ» سرپرستی کرد.

ازدواج بهناز ذاکری
«مسعود لقاء» نوازنده «فلوت» و «آزاده لقاء» نوازنده «دف» و «نازیلا لقاء» نوازنده «ویلن» و «کمانچه»، همسر و دختران او هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نورمحمد درپور

تجلیل از بهناز ذاکری
در چهاردهمین جشن خانه موسیقی ایران بهناز ذاکری به همراه چند بانوی موسیقی‌دان دیگر مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین در مرداد ۱۳۹۴ در سومین نشست آموزشی پ‍ژوهشی موسیقی دستگاهی ایران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از بهناز ذاکری به همراه مجید کیانی، اسماعیل تهرانی، داریوش سالاری و میلاد کیایی تقدیر به عمل آمد.

فعالیت‌های هنری بهناز ذاکری

از جمله فعالیت‌های هنری بهناز ذاکری به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:
تدریس در هنرستان موسیقی، تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، همکاری با گروه موسیقی بانوان به سرپرستی «افلیا پرتو»، همکاری با گروه تمبک به سرپرستی «محمد اسماعیلی»، همکاری با ارکستر سازهای ملی به رهبری «مهدی مفتاح»، همکاری با گروه موسیقی «سماعی» به سرپرستی «محمدرضا لطفی» و «حسن ناهید»، همکاری با گروه موسیقی «وزیری» سرپرستی «فریدون شهبازیان» و «فرهاد فخرالدینی»، همکاری با ارکستر ملی ایران به رهبری «فرهاد فخرالدینی»، سرپرستی گروه موسیقی «سماعی» و «گلبانگ»، اجرای کنسرت در کشورهایی نظیر «آلمان»، «اتریش»، «رومانی»، «یونان»، «چین»، «سوئیس»، «فیلیپین»، «استرالیا»، «ترکیه»، «ترکمنستان» و «مجارستان»، عضویت در هیئت انتخاب جشنواره موسیقی جوان، عضویت در هیئت داوران جشنواره سرود و موسیقی شمسه، عضویت در هیئت داوران جشنواره موسیقی فجر

آثار:
آلبوم موسیقی «شور و نوا» به همراهی تمبک «محمد اسماعیلی» ۱۳۸۳
جزوه اتود برای سنتور
دوئت‌های شور و اصفهان
فانتزی فلوت و سنتور
روش نویسی وگسترش کتاب «دستور سنتور» «فرامرز پایور»
کتاب «پرواز» مجموعه پیش‌درآمد، رِنگ و قطعات ضربی، انتشارات چکاد هنر ۱۳۹۱
کتاب «شور و شیدایی» مجموعه پیش‌درآمد، رِنگ و قطعات ضربی، انتشارات چکاد هنر ۱۳۹۱
آلبوم موسیقی «دونوازی سنتور و تنبک» (اجرای هفت دستگاه و پنج آواز) به همراهی تمبک «کامران یعقوبی» ۴ سی دی مؤسسه فرهنگی هنری نغمه هزار دستان ۱۳۹۲
کتاب «روش نوین آموزش سنتور» انتشارات موسیقی عارف ۱۳۹۳

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ساغر عزیزی
عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی بهناز ذاکری
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه