بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ

5 سال پیش
بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ
3.8/5 - (13 امتیاز)

بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پیر امریک اوبامیانگ (انگلیسی: Pierre-Emerick Aubameyang؛ زادهٔ ۱۸ ژوئن ۱۹۸۹) یک بازیکن فوتبال متولد فرانسه و بازیکن تیم ملی گابن است.

زندگینامه پیر امریک اوبامیانگ 

بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ

فعالیت ورزشی

اوبامیانگ در میلان رشد کرد و البته قبل از حضور در این تیم، در باشگاه های بسیار زیادی دیگری مانند باستیا، تولوز و نیس نیز بازی کرده بود. در تابستان ۲۰۰۶ اما به میلان آمد. میلان دو برادر دیگر اوبامیانگ، به نام های ویلی و کاتیلینا را نیز استخدام کرد. پیر درباره برادرانش می گوید:

ما مادران مشترکی نداشتیم و من در نه سالگی با کاتیلینا و ویلی آشنا شدم.
عجیب است که پیر تبدیل به موفق ترین برادر خانواده اش شد اما تنها برادر بود که برای تیم بزرگسالان میلان، بازی نکرد. او در بازی های زیر ۱۹ سال مالزی، برای میلان درخشید و در شش بازی، هفت گل به ثمر رساند. تیم را به صورت قرضی ترک کرد و به دیژون رفت. با قرارداد قرضی دیگری عازم لیل شد و اولین بازی اروپایی خود را در لیگ اروپا انجام داد. شش ماه را نیز در موناکو گذراند که موفقیت های زیادی در این برهه، عاید او نشد. پیر امریک اوبامیانگ درباره دورانش در میلان می گوید:

اینکه پشت سر هم قرض داده شوم، برایم سخت بود. به نظرم آن ها هم اکنون از فروختن من پشیمان شده اند اما رابطه من با باشگاه میلان، هنوز نزدیک و دوستانه است.

سنت اتین

با قراردادی قرضی در سال ۲۰۱۱ به سنت اتین آمد و توانست خیلی زود جایش را در تیم پیدا کند. جالب است که نه گل آغازینش برای سنت اتین، بیرون از خانه به ثمر رسیدند و بالاخره طی هجدهمین بازی خانگی تیمش در لوشامپیونه، برابر لورین هت تریک کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابراهیم وطن پرست

تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تیمش شد اما نتوانست آقای گل لوشامپیونه شود. در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به عنوان چهارمین گلزن لیگ با ۱۶ گل انتخاب شد (اولیویه ژیرو مونپولیه با ۲۱ گل، آقای گل رقابت ها نام گرفت) و فصل بعد پشت سر زلاتان ابراهیموویچ، به عنوان دومین گلزن برتر لیگ فرانسه انتخاب شد. در آوریل ۲۰۱۳ موفق شد تنها افتخارش در فوتبال بزرگسالان را به دست بیاورد و قهرمان لیگ کاپ فرانسه شد.

بازی های ملی: ۵۲ بازی، ۲۲ گل

بازی های اروپایی: ۴۵ بازی، ۱۹ گل

بازی های داخلی: ۳۰۲ بازی، ۱۳۶ گل

نظرات بزرگان فوتبال درباره وی

یورگن کلوپ، سرمربی سابق دورتموند:

گلزنی را بلد است اما در عین حال، بازیکن بسیار سریعی نیز هست. کیفیت اصلی او در فرار از دست مدافعان حریف است. باید روی این موضوع کار کنیم و انعطاف پذیرتر شویم.
او توانایی های برجسته ای دارد؛ یک پکیج کامل است. اگر تلاش کنم مثل او ضربه آزاد بزنم احتمالا پاهایم خواهد شکست.

مارکو رویس، بازیکن دورتموند:

همیشه می توان اوبا را راحت یافت. به نظرم بسیار زیاد می دود. شاید همیشه کارمان جواب ندهد اما اگر یک بار هم نتیجه دهد، بسیار خطرناک می شود.

توماس توخل، سرمربی دورتموند:

او آدم شوخ طبع و خوشحالی است و باعث می شود کارهای من آسان تر شوند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ
3.8/5 - (13 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه