بیوگرافی پر مرته‌ساکر

5 سال پیش
بیوگرافی پر مرته‌ساکر
Rate this post

بیوگرافی پر مرته‌ساکر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پر مرته‌ساکر (آلمانی: Per Mertesacker؛ زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۸۴) بازیکن فوتبال پیشین اهل آلمان است.

زندگینامه پر مرته‌ساکر 

بیوگرافی پر مرته‌ساکر

فعالیت ورزشی

وی اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۴ مقابل تیم ملی فوتبال ایران و در ورزشگاه آزادی انجام داد و سابقه ۸۵ بازی و ۲ گل ملی برای تیم ملی فوتبال آلمان در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او مدافع است. وی همراه تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ شده‌است.

مرته‌ساکر، در هانوفر، آلمان متولد شد، وی در باشگاه فوتبال هانوفر ۹۶ فوتبال حرفه‌ای خود را آغاز کرد، جایی که او تحت سپرستی پدرش استفان بازی کرد.

بازنشستگی از فوتبال

مدافع تیم فوتبال آرسنال که پس از قهرمانی با آلمان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از بازی‌های رده ملی اعلام بازنشستگی کرد، در خصوص دلایل اتخاذ این تصمیم گفت: پس از اینکه به قهرمانی جهان رسیدیم به موضوع بازنشستگی‌ام از تیم ملی آلمان فکر کردم و تصمیم گرفت تا در اوج خداحافظی کنم.

وی افزود: از تیم ملی آلمان کناره‌گیری کردم تا روی تیم باشگاهی‌ام یعنی آرسنال تمرکز کنم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و در سه ماه آینده خودم را تقویت و انرژی‌ام را بازیابی کنم. باید مراقب وضعیت جسمانی‌ام باشم.

مرته‌ساکر که ۱۰۴ بازی ملی در کارنامه‌اش دارد، تصریح کرد: به ۱۰ سال حضور در تیم ملی آلمان افتخار می‌کنم. وقتی احساس می‌کنید همه چیز مثل سابق نیست باید با خودتان صادق باشید و اعلام بازنشستگی کنید، درست همان کاری که من کردم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کارول کلوس

مدافع پیشین ژرمن‌ها در پایان خاطرنشان کرد: پس از پایان رقابت‌های جام جهانی و چند هفته استراحت با خودم صادق بودم و به این جمع‌بندی رسیدم که باید خداحافظی کنم. می‌خواهم به خوبی در آرسنال ایفای نقش کنم و شکی از این بابت ندارم.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

وردر برمن
جام حذفی فوتبال آلمان: ۰۹–۲۰۰۸

آرسنال
جام حذفی فوتبال انگلستان: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴، ۲۰۱۷
جام خیریه انگلستان: ۲۰۱۵، ۲۰۱۷

ملی

آلمان
جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۴

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پر مرته‌ساکر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه