بیوگرافی رضا سلطان زاده

5 سال پیش
4.2/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی رضا سلطان زاده همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

رضا سلطان زاده نوازنده، تنظیم کننده، آهنگساز موسیقی فیلم و موسیقی پاپ ایرانی است.

زندگینامه رضا سلطان زاده

بیوگرافی رضا سلطان زاده

پس از آشنایی با آوینی تحولی در او ایجاد شد که نقطه عطفی برایش به حساب می آید.

حاشیه ها

قبل از انقلاب رضا سلطان زاده
رضا سلطان زاده قبل از انقلاب در گروه پیش‌آهنگی ساکسیفون می‌نواخت.

پس از انقلاب رضا سلطان زاده
بعد از انقلاب به پیانو رو آورد و مدتی هم به کار فروشندگی ساز مشغول شد. اولین تجربه کاری وی با نادر طالب زاده در فیلم خنجر و شقایق بود. سال ۱۳۷۱ با گروه روایت فتح آشنا شد.

آشنایی با آوینی رضا سلطان زاده
وی دربارهٔ تحولی که در اثر آشنایی با سید مرتضی آوینی در او ایجاد شده است می‌گوید: قبل از آشنا شدن با آوینی شبی ۸۰ هزار تومان می‌گرفتم. آن زمان هم که ۸۰ هزار تومان پول کمی نبود. به مهمانی‌ها و عروسی‌ها می‌رفتم و ساز می‌زدم. نه اینکه دلم بخواهد، یادم هست بچه‌ها می‌گفتند فلانی! تو چرا وقتی پشت‌ساز می‌نشینی، سرخ می‌شوی و عرق می‌ریزی؟ می‌گفتم نمی‌دانم شاید خیلی به من فشار می‌آید. به هر حال، انگار زنجیری من را به این کار بسته بود. نمی‌دانم چه شد ولی ناگهان از این رو به آن رو شدم. آنقدر حرف‌هایش برای من جذاب بود که ناگهان از آن عالم هپروت بریدم؛ از همان لحظه‌ای که آوینی را دیدم. این شد که شبی ۸۰ هزار تومان را ول کردم و تمام آن عزت و احترامی را که برایم می‌گذاشتند. از همان شبی که آوینی را دیدم، رها کردم و پیش خودم گفتم این همان کسی است که جای گم کرده‌ام را می‌داند و راهش را بلد است. وقتی آمدم روایت فتح ماهی ۲۸ هزار تومان به من حقوق می‌دادند که ۲۲ هزار تومان آن بابت کرایه خانه می‌رفت. یادم هست بعضی شب‌ها که می‌خواستم به خانه‌ام در تهرانپارس بروم، فقط ۲۰تومان داشتم که باید با همان صبح فردا دوباره برمی‌گشتم، اتفاقاً با همان پول ازدواج کردم یعنی با اولین حقوق.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ودود مؤذن

همکاری های رضا سلطان زاده
سلطان زاده با کارگردانانی چون رسول ملاقلی‌پور، مرادی‌پور و برزیده نیز همکاری داشته است. برخی سلطان زاده را ادامه دهنده خط نسل اول انقلاب می‌دانند.

فعالیت های هنری رضا سلطان زاده

موسیقی فیلم:
روایت فتح
خنجر و شقایق
رستاخیز

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی رضا سلطان زاده

 

4.2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه