بیوگرافی دومینیک سولانکه

5 سال پیش
بیوگرافی دومینیک سولانکه
3.4/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی دومینیک سولانکه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

دومینیک آیدوله سولانکه میچل ((هلندی: Dominic Ayodele Solanke-Mitchell؛ زادهٔ ۱۴ سپتامبر ۱۹۹۷) که با نام دومینیک سولانکه شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل انگلستان است.

زندگینامه دومینیک سولانکه

بیوگرافی دومینیک سولانکه

فعالیت ورزشی

او در پست مهاجم برای ای‌اف‌سی بورنموث در لیگ برتر فوتبال انگلستان بازی می‌کند. سولانکه در سال ۲۰۱۴ به عنوان بهترین بازیکن جوان فوتبال انگلستان انتخاب شد.

وی فصل ۱۶–۲۰۱۵ را به شکل قرضی برای ویتس‌آرنهم بازی کرد. این مهاجم در فصل ۱۷–۲۰۱۶ به تیم لیورپول پیوست.

حضور در لیورپول

دومینیک سولانکه مهاجم فصل گذشته چلسی که پیش از این با باشگاه لیورپول برای انتقال آزاد به این تیم به توافق رسیده بود، قرارداد خود را با تیم جدیدش امضا کرد.

این بازیکن ۱۹ ساله که در تیم جدیدش شماره ۲۹ را بر تن خواهد کرد، با عملکرد درخشان خود در جام جهانی جوانان بسیاری را مجذوب خود کرد. او در پایان جایزه بهترین بازیکن این رقابت ها را نیز از آن خود کرد. از دیگر افتخارات سولانکه دو بار برگزیده شدن به عنوان برترین بازیکن جوان انگلستان با رای اتحادیه فوتبال انگلستان و همچنین برترین بازیکن زیر ۱۷ سال اروپا نیز در رقابت های قهرمانی اروپا است.

یک پدیده ی بی نظیر

سرمربی سلتیک معتقد است دومینیک سولانکه، بازیکن چلسی بسیار با استعداد است. سولانکه که پیشنهاد تمدید قرارداد آبی ها را نپذیرفته است، اسکاتلندی ها را امیدوار کرده که بتوانند این بازیکن مستعد را جذب نمایند.

به گزارش اسکای اسپورتس،سرمربی اسبق لیورپول که عنوان بهترین سرمربی ماه آوریل را کسب کرد، در خصوص سولانکه گفته است:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا عبدالملکی

دومینیک را خوب می شناسم. من او را وقتی ۸ ساله بود به چلسی بردم. برای او و دوران بازیگری اش تا الان که هنوز بازیکن جوان محسوب می شود، خوشحالم. استعداد خارق العاده ای است. بیشتر از این حرفی ندارم. تنها به این دلیل در مورد او صحبت کردم که از بچگی اش، با او آشنایی دارم. مایه تاسف است که قراردادش را با چلسی تمدید نخواهد کرد چون آن ها باشگاه بزرگی هستند اما شاید او آینده اش را جای دیگری رقم بزند. جایی هست که بتوان باهم کار کنیم اما دیگر بیشتر از این چیزی نمی گویم. آکادمی چلسی یکی از بهترین هاست اما متاسفانه تعداد کمی از آن ها موفق به بازی در ترکیب اصلی می شوند.

افتخارات ورزشی

جوانان چلسی

FA Youth Cup: 2013–۱۴,۲۰۱۴–۱۵
UEFA Youth League: 2014–۱۵

Liverpool

UEFA Champions League runner-up: 2017–۱۸

زیر ۱۷ ساله های انگلیس

UEFA European Under-17 Championship: 2014

زیر ۲۰ ساله های انگلیس

FIFA U-20 World Cup: 2017

فردی

Chelsea Academy Player of the Year: 2014–۱۵
England Men’s Youth Player of the Year: 2014
FIFA U-20 World Cup Golden Ball: 2017

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دومینیک سولانکه
3.4/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه