بیوگرافی جورجینیو واینالدوم

5 سال پیش
بیوگرافی جورجینیو واینالدوم
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی جورجینیو واینالدوم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جورجینیو گرگیون امیل «جینی» واینالدوم (هلندی: Georginio Gregion Emile “Gini” Wijnaldum؛ زادهٔ ۱۱ نوامبر ۱۹۹۰) بازیکن فوتبال اهل هلند در پست هافبک است که در تیم ملی فوتبال هلند بازی کرده‌است.

زندگینامه جورجینیو واینالدوم

بیوگرافی جورجینیو واینالدوم

فعالیت ورزشی

او در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیکن لیگ فوتبال هلند انتخاب شد و از ارکان اصلی قهرمانی آیندهوون در این فصل بود. او از فصل ۲۰۱۶ در لیورپول توپ زنی می‌کند.

نحوه بازی

واینالدوم فصلِ پیش جزو معدود نقاطِ روشنِ نیوکاسل بود. کاپیتانِ سابقِ پی.اس.وی آیندهوون در اولین حضورش در لیگِ برتر ۱۱ گل زد، که برایِ یک هافبک آماری چشمگیر است. نوعِ بازیِ واینالدوم حتی مقایسه‌هایی با فرانک لمپارد هم به میان آورد. و حالا او به لیورپول پیوسته است.

با وجودِ جذابیتِ نوعِ بازیِ واینالدوم، دو نکته درباره‌یِ آخرین خریدِ یورگن کلوپ برایِ ساختنِ لیورپولی جدید سوال برانگیز است. نکته‌یِ اول اینکه درسته واینالدوم فصل را خیلی خوب برایِ نیوکاسل شروع کرد، اما بعد از چهار گلی که در پیروزیِ عجیبِ ۲-۶ مقابلِ نوریچ سیتی زد، در ۲۹ بازیِ بعدِ لیگ تنها چهار گلِ دیگر زد. در واقعِ دو گلِ آخرِ واینالدوم هم که در یک پیروزیِ عجیبِ دیگر با نتیجه‌یِ ۱-۵ در هفته‌یِ آخر مقابلِ تاتنهام زده شد، پایانی بود بر ۱۵ بازیِ بدونِ گل برایِ هافبکِ هلندی. این افتِ فرمِ مقطعی نکته‌ایست که واینالدومِ ۲۵ ساله برایِ رسیدن به سطحِ اول فوتبالِ لیگِ برتر و قرار گرفتن در ترکیبِ اصلیِ لیورپول باید برطرفش کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گابریل مرکادو
اما سوالِ دوم

درباره‌یِ انتقالِ واینالدوم به لیورپول پستی است که قرار است برایِ تیمِ کلوپ بازی کند. واینالدوم فصل پیش در ۱۹ بازیِ لیگِ برتر به عنوانِ هافبکِ چپ برایِ نیوکاسل به زمین رفت و در این پست هشت گل زد و دو پاسِ گل داد و نمره‌یِ ۷٫۰۱ از هواسکورد گرفت، نمره‌ای که بالاتر از نمره‌‌اش در ۱۷ بازی به عنوانِ هافبکِ میانی بود (۶٫۸۳).

پس منطقی است اگر تصور کنیم طرحِ کلوپ برایِ واینالدوم بازی در پستِ هافبکِ چپ است، طرحی که به فیلیپه کوتینیو اجازه می‌دهد به مرکزِ زمین و پستِ شماره‌یِ ۱۰ منتقل شود. استفاده از کوتینیو در این پست می‌تواند قدرتِ خلاقه و هجومیِ لیورپول را بالاتر ببرد. آمار نشان می‌دهد که ستاره‌یِ برزیلیِ آنفیلد در تنها شش بازی‌ای که فصلِ پیش در لیگ در این پست به زمین رفت سه گل زد و دو پاسِ گل داد و نمره‌یِ ۷٫۵۵ از هواسکورد گرفت، نمره‌ای که بالاتر از ۷٫۲۱ ای بود که در ۲۰ بازی در پستِ هافبکِ چپ گرفت.

البته نکته‌یِ مثبت درباره‌یِ واینالدوم همین چند پسته بودنش است، عاملی که می‌تواند کمکِ زیادی به کلوپ برایِ پر کردنِ جایِ خالیِ آدام لالانا، روبرتو فرمینو و خودِ کوتینیو که سابقه‌یِ مصدومیت زیاد دارند کند.

افتخارات ورزشی

PSV

Eredivisie: 2014–۱۵
KNVB Cup: 2011–۱۲

Liverpool

UEFA Champions League runner-up: 2017–۱۸

تیم ملی هلند

FIFA World Cup third place: 2014

فردی

Rotterdam talent of the year: 2007
Dutch Footballer of the Year: 2014–۱۵

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جورجینیو واینالدوم
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه