بیوگرافی اونای امری

5 سال پیش
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی اونای امری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اونای امری اتکسگویین (به اسپانیایی: Unai Emery Etxegoien) (زادهٔ ۳ نوامبر ۱۹۷۱) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل اسپانیا است. وی هم‌اکنون سرمربی تیم آرسنال می‌باشد.

زندگینامه اونای امری 

بیوگرافی اونای امری

فعالیت ورزشی

او از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سرمربی پاری سن ژرمن بود.

سبک کاری تیم

پس از آمدن اونای امری سوالی که ذهن ها را به خود مشغول کرده این است که اونای امری چه شیوه ای را برای بازی آرسنال انتخاب میکند و سبک تیم چه خواهد بود، چیزی که خود اونای امری در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به آن اشاره کرده “فوتبال مالکانه و هجومی به همراه پرسینگ شدید در مقابل تمام تیم ها” بوده. در این نوشته ما قصد داریم شیوه ی بازی سویا در طول سه سال و نیم مربیگری اونای امری را بررسی کنیم و ببینیم تاکتیک های امری در سویا چگونه بوده است.

سویا تحت هدایت اونای امری در لیگ رتبه های چندان خوبی را بدست نیاورد(فصل اول حضور او که بعد از نیم فصل به تیم آمد رتبه ی نهمی در لیگ را بدست آوردند و سه فصل بعد نیز دو رتبه ی پنجمی و رتبه ی هفتمی را بدست آوردند. اما عملکرد سویای اونای امری در لیگ اروپا متفاوت بود سه قهرمانی متوالی در لیگ اروپا و بدست آوردن سهمیه ی مستقیم لیگ قهرمانان اروپا با این قهرمانی ها و با شکست تیم هایی مثل لیورپول و بنفیکا در فینال که قابل توجه است.

سیستم کاری

سیستم مورد علاقه ی اونای امری بیشتر ۱-۳-۲-۴ و ۳-۳-۴ است که در سویا هم این سیستم ها را به کار میگرفت. یکی از چالش هایی که امری در سویا با آن مواجه بود تغییر کردن بازیکن های اصلی به دلیل فروش بازیکن ها بوده که هرچند با وجود مدیر ورزشی کاربلد وقت سویا؛ لوجیانو مونچی جایگزین های خوبی برای این بازیکنان خریداری می شد، اما امری کار سختی را برای ادامه دادن با این شرایط داشت. یکی از نکات قابل توجه در تیم های امری، انعطاف پذیری خوب خط هافبک تیم اوست. سیستم کلی سویا در دوران اونای امری ۱-۳-۲-۴ است که به ۳-۴-۴ هم تغییر می کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عبدالسلام گادیسف

هنگامی که تیم حریف در میانه ی زمین مالک توپ است آرایش هافبک ها و مهاجم ها به به شکل یک شش ضلعی نامنتظم تغییر میکند و مهاجم نوک و هافبک هجومی(پست ده) جلوتر از وینگر ها بازی می کنند. اگر توپ به کناره های زمین بروند و به دفاع کناری تیم حریف برسد، او با وینگ آن سمت یارگیری شده و اگر به وینگ آن سمت توپ داده شود دفاع کناری و وینگ آن سمت با هم وینگ حریف را پرس می کنند.

در شکل زیر بازیکن های شماره ۶ و ۸ دو هافبک دفاعی و وسط تیم سویا هستند که موقعیت مکانی آن ها به نحوی است که حد متعادلی را برای پرس انجام می دهند زیرا اگر شدیدتر بخواهند پرس کنند باعث باز شدن دفاع و ایجاد فضای خالی برای حریف می شود. این کار را برای مثال کریچوویاک و ویسنته ایبورا به خوبی انجام می دادند. در حالت کلی این نوع ساختار پرسینگ سویا اجازه ی دسترسی بهتر به توپ می دهد. در هر دو شکل از پرس تعدد بیش از حد نفرات برای پرس باعث ایجاد فضای خالی و اشتباه منجر به گل می شود.

دفاع تیمی

یکی از تغییرات سیستم سویا تحت مربیگری اونای امری در زمان “دفاع کردن” در مقابل تیم هایی که اصطلاحا خط دفاعی آن ها بالا بازی می کند مثل بارسلونا است(خط دفاعی جلوتر از حد معمول است که تیم های اونای امری هم معمولا این ویژگی را دارند) که به ۲-۴-۴ تغییر شکل می دهند. در این روش هافبک هجومی(پست ده) کمی عقب تر از مهاجم نوک به عنوان مهاجم دوم بازی می کند. و دو وینگ به عقب تر آمده و کمی متمایل به مرکز بازی می کنند. در این آرایش بسته به سیستم تیم حریف به چهار هافبک وظایفی داده می شود و تعیین وضعیت می شوند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مسعود معینی

مثلا در برابر سیستم تیمی که دفاعش بالا بازی می کند و سیستم آن ۳-۴-۴ است مثل بارسلونا یک هافبک کناری بازیکن حریف را مارک می کند و هافبک کناری دیگر در آن سمت جلوتر منطقه ای را پوشش می دهد. دو هافبک وسط هم بدین شکل بازی می کنند که این البته یک آرایش ثابت نیست و بسته به سیستم تیم حریف تغییر می کند. آرایش به طوری است که بین هافبک دفاعی و دیگر هافبک های تیم مقابل فاصله می اندازد. اگر توپ به کناره ها و به وینگ ها یا مدافعان کناری پاس داده شود با تحت فشار قرار دادن و ایجاد نوعی برتری عددی سویا می تواند توپ را بگیرد.

تغییراتی مهم

یکی از جالب ترین نکات سویا در زمان مربیگری اونای امری نقش هافبک توانایی چون اور بانگا ست که انعطاف خوبی به هافبک تیم می داد. زمانی که تیم می خواهد پرس کند بانگا نزدیک به مهاجم نوک قرار می گیرد. زمانی که بازی حالت باز تری به خود می گیرد بانگا به عقب تر آمده و از عقب زمین بازیسازی را شروع می کند که در اینجا فاصله ای بین هافبک و مهاجمان سویا ایجاد می شد که ایبورا به جلوتر رفته و آن فاصله را جبران می کند. خطوط دفاعی تیم های اونای امری معمولا جلوتر از عادی یا اصطلاحا بالا بازی می کنند زمان حمله هافبک دفاعی تیم نزدیک به دو دفاع وسط قرار می گیرد. در سویا کریچوویاک و در پاریس سنت ژرمن نیز او و تیاگو موتا این نقش را به عهده داشتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فروغ عباسی

در سویا حرکات بدون توپ و جابه جایی بانگا و ویتولو (وینگ) به تبع از بانگا باعث ایجاد فضای برتری عددی در منطقه ای از زمین می شد که منجر به حضور بازیکن های بیشتر از تیم حریف در آن منطقه و ایجاد فضایی خالی در منطقه ای دیگر از زمین برای ایجاد موقعیت می شد.

افتخارات ورزشی

Sevilla

UEFA Europa League: 2013–۱۴,۲۰۱۴–۱۵,۲۰۱۵–۱۶

Paris Saint-Germain

Ligue 1: 2017–۱۸
Coupe de France: 2016–۱۷,۲۰۱۷–۱۸
Coupe de la Ligue: 2016–۱۷, ۲۰۱۷–۱۸
Trophée des Champions: 2016, 2017

فردی

Miguel Muñoz Trophy (Segunda División): 2005–۰۶, ۲۰۰۶–۰۷
La Liga Manager of the Month: March 2014,January 2015
European Coach of the Season: 2013–۱۴
UNFP Manager of the Year: 2017–۱۸

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اونای امری
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه