بیوگرافی استفانو پیولی

5 سال پیش
بیوگرافی استفانو پیولی
2.6/5 - (5 امتیاز)

بیوگرافی استفانو پیولی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

استفانو پیولی (به ایتالیایی: Stefano Pioli) (زاده ۲۰ اکتبر ۱۹۶۵) در پارما، ایتالیا است.

زندگینامه استفانو پیولی 

بیوگرافی استفانو پیولی

فعالیت ورزشی

او تاکنون در تیم‌های بولونیا، کیه‌وو، سالرنیتانا، مودنا، پارما، گروستو، پیاچنزا، ساسوئولو، کیه‌وو، پالرمو، بولونیا، لاتزیو، اینتر میلان و فیورنتینا مربیگری کرده‌است.

او در سال ۲۰۱۶ پس از اخراج فرانک دی بوئر مربی اینتر میلان شد. او تنها چند هفته مانده به پایان فصل از سمت خود اخراج شد. وی در سال ۲۰۱۷ سرمربی فیورنتینا شد.

دوران بازی
بعنوان یک مدافع ، پیولی اسکودتو ، جام باشگاههای اروپا ،سوپر جام اروپا و جام بین قاره ای را در سه فصل حضور برای یوونتوس بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ کسب کرده است.او برای یوونتوس با اینکه سن زیادی نداشت ۵۷ بار به میدان رفت(پیولی متولد ۱۹۶۵ است و در ۱۹ سالگی به بیانکونری پیوست).او سپس برای فیورنتینا و ورونا در سری آ بازی کرد و فقط یک بار در سری آ با لباس بنفش پوشان مقابل کرمونزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۸۹ موفق به گلزنی شد.

افسوس پالرمو

پیولی در تابستان ۲۰۱۱ سرمربی پالرمو شد. او پس از ۹۰ روز به دلیل حذف از مرحله ی سوم مقدماتی لیگ اروپا با شکست مقابل تیم سوئیسی اف سی تان (FC Thun) در ماه آگوست از سمتش برکنار شد و یک بازی از سری آ را هم با پالرمو تجربه نکرد ! مائوریزیو زامپارینی رئیس پالرمو بعدها در این باره گفت:

“این بزرگترین اشتباه من بود .او آرامش و شخصیت کارلو آنجلوتی را داشت.”

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرتور ملو

رنسانس بولونیا (Bologna renaissance)
چند هفته پس از اخراج ، او در ماه اکتبر هدایت بولونیا را برعهده گرفت و با نتایجی تعجب آور از جمله پیروزی ۳ بر صفر مقابل اینتر ، بولونیا را تا رتبه نهم در سری آ بالا آورد.او در بازی برگشت همان فصل نیز موفق شد در جوزپه مه آتزا اینتر را با یک گل شکست دهد.در تابستان ۲۰۱۴ پیولی سکان دار هدایت لاتزیو شد و با این تیم علاوه بر کسب مقام سوم در سری آ و کسب جواز حضور در پلی اف لیگ قهرمانان ،به فینال جام حذفی نیز راه پیدا کرد و در ۳۰ دقیقه وقتهای اضافه مغلوب یوونتوس شد.

عاشق بسکتبال

پیولی یکبار گفت:

“فضا در مقایسه با فوتبال تفاوت دارد اما برخی از حرکات ، ایجاد حملات و دفاع تیمی مشابه هستند.من طرفدار پروپا قرص تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز ، تیمی که با نمایشی کامل و چشم نواز شناخته میشود بودم و هنوز نبردهای جانانه با بوستون سلتیکس را بخاطر می آورم.در فوتبال نیز بارسلونا تیمی است که با سبک ساده ، سریع و قدرتمند خود نمایشی کامل و زیبا ارائه میدهد.”
هم تیمی های درخشان
به گفته ی پیولی “میشل پلاتینی،گابریل باتیستوتا و روبرتو باجو” بهترین بازیکنانی هستند که او در کنارشان بازی کرده است. با این حال “جیوانی تراپاتونی ، اوسوالدو بانیولی و کلودیو رانیری ” تاثیر گذارترین و الهام بخش ترین مربیان برای او هستند.او در مورد تراپاتونی که مربی اش در یوونتوس بوده میگوید “تراپاتونی استاد فوتبال و زندگیست.”

افتخارات ورزشی

به عنوان بازیکن

Parma

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پرویز برومند

Serie C1: 1983–۸۴

Juventus
Serie A: 1985–۸۶
Intercontinental Cup: 1985

Fiorentina
Serie B: 1993–۹۴

به عنوان مربی

Bologna
Allievi Under-17 National Championship: 2000–۰۱

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استفانو پیولی
2.6/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه