بیوگرافی اریک شوجی

5 سال پیش
بیوگرافی اریک شوجی
4.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی اریک شوجی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اریک شوجی (انگلیسی: Erik Shoji؛ زادهٔ ۴ اوت ۱۹۸۹ در هونولولو) والیبالیست تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا و باشگاه برلین است. شوجی با تیم ملی آمریکا مدال طلا لیگ جهانی را در سال ۲۰۱۴ به دست آورد و در همین مسابقات به عنوان بهترین لیبرو انتخاب شد.

زندگینامه اریک شوجی

بیوگرافی اریک شوجی

فعالیت ورزشی

وی همچنین با تیم ملی آمریکا در سال ۲۰۱۵ جام قهرمانی جام جهانی را بالای سر برد و در نهایت نیز به عنوان بهترین لیبرو مسابقات برگزیده شد. وی در المپیک ریو ۲۰۱۶ به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی آمریکا به مدال برنز المپیک دست یافت.

در لیگ جهانی ۲۰۱۴ در تمامی دیدارهای پایانی، در ترکیب آغازکننده تیم حضور داشت که در نهایت، تیم آمریکا مدال طلا را بدست آورد.

هر ساله جایزه ای ملی برای بهترین لیبرو در رقابت های ملی دانشگاهی آمریکا در بخش والیبال مردان توسط یکی از نشریات معتبر آمریکایی اهدا می‌شود که این جایزه را به افتخار اریک شوجی، “شوجی-اوارد (shoji-award)” نام نهاده‌اند.

شوجی می‌گوید که اگر قرار بود که رشته ورزشی دیگری به غیر از والیبال انتخاب کند، تنیس روی میز گزینه مورد علاقه او بود. این ستاره دوست داشتنی تیم آمریکا به هنگام کودکی بیسبال بازی می کرد؛ اریک می گوید که از توپ بیسبال می ترسیده است!

در لیگ جهانی ۲۰۱۵ زمانی که به همراه تیم آمریکا به تهران آمده بود ، به همراه برادرش رابطه بسیار خوبی با فرهاد قائمی برقرار کرده بود و می‌گوید که در آن زمان فرهاد می‌گفت : ” مردم فکر می‌کنند ما ۳ تا برادر هستیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد حسن‌زاده

در بازی های دانشگاهی جهان سال ۲۰۱۱ در شن ژن چین، برای تیم ملی آمریکا بازی کرد.

عضو تیم ملی نوجوانان آمریکا در رقابت های قهرمانی بین قاره ای نورسکا بود که در السالوادور برگزار می شد و مدال برنز را به گردن آویخت. او عنوان های بهترین لیبرو، بهترین مدافع عقب زمین و بهترین دریافت کننده این رقابت ها را بدست آورد.

زندگی شخصی

والدین او، دیو و ماری شوجی هستند. دیو بیش از چهل سال است که مربی تیم والیبال بانوان دانشگاه هاوایی می باشد و تنها مربی با بیشترین میزان برد در تمام طول تاریخ والیبال دانشگاهی بانوان محسوب می شود. ماری نیز در دانشگاه هاوایی بسکتبال بازی می کرد.فرزند بزرگ این خانواده دختری است به کوبی، اریک و شوجی هم پسران این خانواده ۵ نفره هستند.

کاویکا، برادر بزرگتر اریک نیز در تیم والیبال دانشگاه استنفورد بازی می کرد و هم اینک در تیم ملی آمریکا در پست پاسور به ایفای نقش می‌پردازد.هر دو برادر ۲ سال پیش در برلین ریسایکلینگ والیز آلمان با یکیگر هم‌تیمی بودند اما کاویکا سال گذشته را در باشگاه آرکاس ازمیر ترکیه سپری کرد و به همراه این تیم قهرمان لیگ ترکیه شد، ولی اریک در آلمان باقی ماند و او هم به همراه برلین ریسایکلینگ قهرمان بوندس لیگای آلمان شد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

CEV Champions League

Bronze medal with cup.svg 2014/2015 with Berlin Recycling Volleys

National championships

۲۰۱۳/۲۰۱۴ Simple gold cup.svg Austrian Cup, with Hypo Tirol Innsbruck
۲۰۱۳/۲۰۱۴ Gold medal with cup.svg Austrian Championship, with Hypo Tirol Innsbruck

تیم ملی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوتار ماتئوس

۲۰۰۶ Silver medal with cup.svg NORCECA U19 Championship
۲۰۰۸ Bronze medal with cup.svg NORCECA U21 Championship
۲۰۱۳ Gold medal with cup.svg NORCECA Championship
۲۰۱۴ Gold medal with cup.svg FIVB World League
۲۰۱۵ Bronze medal with cup.svg FIVB World League
۲۰۱۵ Gold medal with cup.svg FIVB World Cup
۲۰۱۶ Bronze medal with cup.svg Olympic Games
۲۰۱۷ Gold medal with cup.svg NORCECA Championship
۲۰۱۸ Bronze medal with cup.svg FIVB Nations League
۲۰۱۸ Bronze medal with cup.svg FIVB World Championship

فردی

۲۰۰۷ FIVB U19 World Championship – Best Digger
۲۰۱۵ FIVB World Cup – Best Libero

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اریک شوجی
4.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه