بیوگرافی میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی

5 سال پیش
عکس اینستاگرام میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی معروف به «وزیری نابینایان»، (زادهٔ ۱۳۲۹، درگذشتهٔ ۱۳۹۶) نوازنده و آهنگساز زاده یزد بود.

زندگینامه میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی

بیوگرافی میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی

وی از اوان کودکی به نوازندگی پرداخت و در نوازندگی و آهنگسازی مشهور شد.

آغاز کار هنری

در سن ۶سالگی ویولون را نزد استاد حسینعلی وزیری‌تبار آموخت و به زودی در نوازندگی و آهنگسازی مشهور شد و با نام «وزیری نابینایان» در میان هنرمندان نابینا مشهور گردید.

حاشیه ها

خانواده میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی
میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی در یزد متولد شد. والدینش او را که نابینا بود با وجود شرایط نامساعد مالی برای ادامه تحصیل به تهران بردند.

تحصیلات میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی
در سن ۲۸ سالگی تحصیلات خود را در رشته حقوق دانشگاه تهران آغاز کرد ولی علیرغم اینکه همه واحدهای حقوقی را گذرانده بود، به دلیل خودداری از شرکت در امتحان ایدئولوژیک موفق به ادامه تحصیل و اخذ پایان‌نامه نشد.

تدریس میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی
میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی ۳۰ سال آخر عمرش را در آلمان گذراند و در مراکز فرهنگی شهر کلن به عنوان آموزگار موسیقی تدریس می‌کرد.

درگذشت میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی
میراسماعیل صدقی‌آسا سالها به بیماری سرطان مبتلا بود و با آن دست و پنجه نرم می‌کرد و سرانجام در شبانگاه ۷ فروردین ۹۶– ۲۷ مارس۲۰۱۷ در سن ۶۷ سالگی در آلمان درگذشت.

شاگردان میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی
میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی در ۳۰ سال آخر زندگی خود در آلمان در مراکز فرهنگی شهر کلن به عنوان آموزگار موسیقی، شاگردان زیادی را پرورش داد. وی علیرغم ابتلا به بیماری سرطان، تا زمانی که توان داشت دست از نواختن و آموختن و آموزش دادن برنداشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایزاک همپستد رایت

فعالیت های هنری میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی

پایان‌نامه:
میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی از سبک پردازان در موسیقی سنتی بود و مانند علینقی خان وزیری در تکامل آن بسیار کوشا بود. به موسیقی بومی سرزمین‌های گوناگون ایران علاقه زیادی داشت و به همین دلیل به شهرهای گوناگون سفر می‌کرد و آهنگ‌های کردی و لری جدیدی را با کمک همکارانش تنظیم کرد و در مدرسه عالی موسیقی پایان‌نامهٔ خود را دربارهٔ موسیقی فولکوریک نوشت.

همکاری:
همکاری خود را با گروه سرشناس شیدا در سن ۲۴ سالگی آغاز کرد. وی در آموزشگاه‌های گوناگون در تهران بیش از ۱۵سال معلم موسیقی بود و به شاگردان نابینا نت‌خوانی می‌آموخت. آثار او در تصنیف مشهور سپیده معروف به «ایران ای سرای امید» و تصنیف معروف «از خون جوانان وطن لاله دمیده» عارف قزوینی ماندگار شد.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی میراسماعیل صدقی‌آسا حسینی

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه