بیوگرافی مجید کاظمی

5 سال پیش
عکس اینستاگرام مجید کاظمی
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی مجید کاظمی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

مجید کاظمی (زاده ۲۹ آبان ۱۳۶۳، تهران) آهنگساز، تنظیم‌کننده، تهیه کننده و خواننده ایرانی مقیم آلمان است.

زندگینامه مجید کاظمی

بیوگرافی مجید کاظمی

وی فعالیت موسیقی خود را در سال ۱۳۷۹ در تهران در سبک‌های راک و پاپ آغاز کرد.

آغاز کار هنری

مجید کاظمی در ۱۶ سالگی شروع به فراگرفتن سازهای تنبک و سنتور می‌کند و در ۱۸ سالگی برای اولین بار گیتار اسپانیش در دست می‌گیرد. چندی بعد در حال فراگیری گیتار اسپانیش شروع به یادگیری گیتار الکتریک می‌کند.

حاشیه ها

گروه بوم مجید کاظمی
حدود ۲۰ سالگی در سال ۱۳۸۳ با دوستانش گروه “بوم” که بعدها به “کوایت بوم” تغییر نام داد را در سبک فانک راک راه اندازی کرد. برگزاری اولین کنسرت با گروه “بوم” در سال ۱۳۸۵ در سالن آمفی تئاتر کانون فرهنگی مفتح در تهران، بیش از پیش عزم او را برای ادامه این راه جزم کرد. ماحصل تلاشهای اعضای گروه، ضبط آلبوم “غرش خاموش” و برگزاری آخرین اجرای آنان در “انجمن فرهنگی ایران – اتریش” قبل از خروج مجید کاظمی از ایران بود. البته آلبوم غرش خاموش در سال ۲۰۱۱ یعنی سه سال بعد از تولید در آلمان منتشر شد.

مهاجرت به آلمان مجید کاظمی
مجید کاظمی در سال ۲۰۰۹ میلادی به کشور آلمان مهاجرت کرد و به عنوان آهنگساز، تنظیم‌کننده و تهیه‌کننده موسیقی مشغول به کار شد و مجموعه ریورس استودیو را راه اندازی کرد.

آهنگسازی و تنظیم مجید کاظمی
میکس و مسترینگ یک آلبوم رپ به نام سال خون شروع کار او با شاهین نجفی بود. تأثیرپذیری ملودی، تنظیم و شعر از یکدیگر و جهت‌گیری به ژانرهای مختلف، آن‌ها را تبدیل به زوج مکمل کرد. تنظیم و آهنگسازی آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌های زیادی به عهده او بوده‌است از جمله همکاری در آلبوم هیچ هیچ هیچ، آلبوم ترامادول و ای پی آلبوم ۱۴۱۴، ص و رادیکال و همین‌طور تنظیم تک ترک‌های بسیاری از شاهین نجفی که مجید کاظمی بر عهده گرفته‌است. او همچنین در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به دلیل اختلافاتی با شاهین نجفی قطع همکاری کرد که حاشیه‌های فراوانی در پی داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیلوفر پارسا

تنظیم قطعات مجید کاظمی
او در سال ۲۰۱۶ آهنگسازی و تنظیم قطعه‌ای به نام دموکراسی از هانی مجتهدی (خواننده کرد اهل سنندج) را برعهده گرفت. و همچنین در سال ۱۳۹۵ کار تنظیم اولین تک‌آهنگ امیرحسین افتخاری برنده مسابقه تلویزیونی استیج به نام صبر با مجید کاظمی بود.

خوانندگی مجید کاظمی
او در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۳ دومین آلبوم استدیویی خود به نام آدرنالیسم را در ۹ تک‌آهنگ منتشر کرد. اشعار این آلبوم توسط علی عبدالرضایی سروده شده‌است.

تک‌آهنگ‌های مجید کاظمی
از تک‌آهنگ‌های او می‌توان به چند همکاری با شاهین نجفی از جمله آهنگ‌های هذیان، با ما و اعدام اشاره کرد و ترک آلزایمر که به نوعی ادامه آلبوم آدرنالیسم بود. تک‌آهنگ دیگری نیز به نام گمشده با سبک و سیاق آهنگ‌های دهه ۵۰ و شعری از علی عبدالرضایی از او منتشر شد.

آلبوم ایزوله مجید کاظمی
آلبوم ایزوله همکاری موفق بین ایرج جنتی عطایی و مجید کاظمی، در سبک پاپ راک / ایندی در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و در اذامه این همکاری تک آهنگ گریه جواب میدهد در اواسط سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

اجراهای زنده مجید کاظمی
مجید کاظمی تا به حال چند کنسرت در شهرهایی همچون کلن، هامبورگ، آمستردام برگزار کرده‌است.

ویدئو کلیپ‌های مجید کاظمی
مجید کاظمی در چند کلیپ حضور داشته که از موزیک ویدئو کاری بکن و این کجا و آن کجا از آلبوم آدرنالیسم و هذیان با شاهین نجفی و تک‌آهنگ گمشده می‌توان نام برد. قطعه شبگوشه از آلبوم ایزوله نیز ویدئو کلیپ‌ شده‌است.

فعالیت های هنری مجید کاظمی

آلبوم‌ها:

آلبوم غرش خاموش در مجموع نه ترانه دارد که عبارتند از:
انتظار
فریاد
از آسمون بپرس
بیدار شو
بی تو
ببر
بُهت
مکر
وارونه

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابراهیم کیهانی

آلبوم آدرنالیسم در مجموع نه ترانه دارد که عبارتند از:
متال مجلسی
آدرنالین
کاری بکن
زخمه
نه
این کجا و آن کجا
بازنده
خیانت
اپی نفرین

آلبوم ایزوله عبارتند از:
نگران من نباش
تبعیدی
بترس از من
فرودگاه
شبگوشه
خواهرک
همیشه دیر می‌رسم
رویامو پس بده

تک‌آهنگ‌ها:
مجید کاظمی در مجموع شش تک‌آهنگ رسمی دارد که عبارتند از:
خیانت (ریمیکس)
آلزایمر
گمشده
تن متروک
وهم بی‌جواب
هذیان
کوبانی
اعدام
گریه جواب میدهد

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مجید کاظمی
5/5 - (2 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • K
    3 سال پیش

    زنده باشن ولی بدون آقای نجفی … اصلا معنی نمیده. این دو مکمل همند