بیوگرافی ویلفردو لئون

5 سال پیش
بیوگرافی ویلفردو لئون
3.4/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی ویلفردو لئون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ویلفردو لئون ونرو (انگلیسی: Wilfredo León Venero متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۹۳ در سانتیاگو د کوبا) بازیکن سابق تیم ملی کوبا و عضو فعلی باشگاه زنیت کازان است.

زندگینامه ویلفردو لئون

بیوگرافی ویلفردو لئون

فعالیت ورزشی

او به همراه تیم ملی کوبا در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ ایتالیا به مدال نقره دست یافت. لئون بنابر سیاست حاکم بر ورزش کوبا به دلیل لژیونر شدن از تیم ملی محروم است. لئون در لیگ قهرمانان والیبال اروپا ۱۵-۲۰۱۴ خوش درخشید و در نهایت به عنوان باارزش‌ترین بازیکن اروپا انتخاب شد.او در المپیک ریو در نقش ناتالی پورتمن ظاهرشد ک داستان فیلم ی قاتل نوجوان ست.

حرفه‌ای
لئون والیبال را در سن ۷ سالگی آغاز نمود. او با درخشش خود در بازی‌های المپیک نوجوانان سنگاپور با کسب ۴۰ امتیاز از ۱۹۲ امتیاز تینم کوبا، مورد توجه قرار گرفت و به او لقب شیر را دادند.

بازی برای تیم ملی لهستان

با وجود اینکه ویلفردو لئون، کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال کوبا از ۲ سال پیش، گذرنامه لهستانی خود را دریافت کرده و فرزند او هم چند روز قبل در این کشور از همسر لهستانی‌اش به دنیا اما هنوز اجازه بازی برای تیم ملی لهستان را ندارد.

یاسک گاسپشک، رئیس فدراسیون والیبال لهستان در این مورد می‌گوید: ما ۲ سال است که درگیر پرونده لئون هستیم و هنوز پایانی برای آن متصور نیست. فدراسیون جهانی والیبال به تازگی با تغییر ملیت ۱۳ بازیکن موافقت کرده که لئون هم در بین آنهاست. قضیه این بازیکن بسیار پیچیده است ولی باید بگویم که به زودی خبرهای خوبی برای هواداران تیم ملی لهستان خواهم داشت. در ۲ یا ۳ هفته آینده روند پیشرفت پرونده لئون را توضیح خواهم داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خسه رودریگز

او در ادامه گفت: خوشبختانه دیگر همه چیز منوط به اجازه فدراسیون والیبال کوبا نیست و مسئولان کنفدراسیون والیبال آمریکای شمالی و مرکزی هم در این مورد باید اظهار نظر کنند. ما هفته گذشته با «کریستوبال مارته هوفیس» رئیس این کنفدراسیون در مورد لئون صحبت کردیم و حالا منتظر اجازه آنها هستیم. اگر اجازه بازی لئون برای تیم ملی لهستان در ماه جاری امضا شود،‌ او پس از ۲ سال انتظار دیگر و از سال ۲۰۱۹ می‌تواند پیران تیم ملی لهستان را بپوشد.

ویلفردو لئون یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان اشت که با تیم زنیت کازان به عنوان قهرمانی لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.

افتخارات ورزشی

باارزش‌ترین بازیگن لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵
جزو لیست قهرمانان فدراسیون جهانی ۲۰۱۱
باارزش‌ترین بازی‌های پان امریکن ۲۰۱۱
بهترین دریافت کننده قهرمانی نورسکا ۲۰۱۱
بهترین زننده سرویس لیگ جهانی ۲۰۰۹
باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی نورسکا ۲۰۰۹
بهترین اسپکر قهرمانی نورسکا ۲۰۰۹

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ویلفردو لئون
3.4/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه