بیوگرافی دیرک نویتسکی

5 سال پیش
بیوگرافی دیرک نویتسکی
Rate this post

بیوگرافی دیرک نویتسکی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

دیرک ورنر نویتسکی ‏(به آلمانی: Dirk Werner Nowitzki)‏ (۱۹ ژوئن ۱۹۷۸ در وورتسبورگ، آلمان) به دنیا آمد. وی از همان دوران کودکی تنیس و بسکتبال بازی می‌کرد. ابتدا در تنیس موفق ظاهر شد و در رده سنی خودش نفر دوم آلمان شد.

زندگینامه دیرک نویتسکی

بیوگرافی دیرک نویتسکی

فعالیت ورزشی

پس از آن فعالیتش را در بسکتبال متمرکز کرد. استعداد ورزش در خانواده آن‌ها وجود داشت. مادرش هلگا نوویتسکی قبلاً در تیم ملی بسکتبال زنان آلمان بازی می‌کرد. پدرش هم هندبالیست بود. وی در وورتسبورگ تحصیل کرده و در آنجا مدرسه را به پایان رساند.

درک توانست به زودی وارد لیگ حرفه‌ای بسکتبال شود. فصل ۹۸/۱۹۹۷ در بوندسلیگا ۱ در DJK ، باشگاهی که خواهرش سیلکه هم در آن عضویت داشت بازی کرد. وی بهترین و امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود. او در آن زمان تحت نظر هولگر گشویندنر تمرین می‌کرد.از آنجا به آمریکا رفت. در یک دیدار تمرینی در مقابل بهترین دانشجویان بسکتبالیست آمریکایی نمایشی عالی داشت. در آنجا رکورد جدیدی با ۳۳ امتیاز و ۱۴ ریباند به دست آورد. در اولین فصل حضورش در آمریکا یکی از بهترین تازه واردهای ان بی ای NBA بود و اولین بسکتبالیست آلمانی بود که از آلمان به‌طور مستقیم به NBA رفت.

فصل ۱۹۹۸

در فصل ۱۹۹۸ اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه دالاس ماوریکس امضا کرد. در این فصل به خاطر انتظارات بالا، تحت فشار زیادی بود و تنها موفق به کسب ۲/۸ امتیاز و ۴/۳ ریباند شد، البته نمایش او به عنوان یک تازه وارد قابل قبول بود و نشان از استعداد فوق العاده او در بسکتبال و آینده درخشان او در این رشته داشت. در دومین فصل حضور در آمریکا (۲۰۰۰-۱۹۹۹) پیشرفت زیادی کرد و به ۵/۱۷ امتیاز و ۵/۶ ریباند رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فلورنتینو پرز

در پایان آن فصل از او با عنوان بازیکنی یاد شد که بیشترین پیشرفت را داشته‌است. برای فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ تمریناتش را زودتر از موعد با هولگر گشویندنر آغاز کرد تا توانایی‌های بیشتری کسب کند. در این فصل او موفق‌ترین گلزن ماوریکس بود. در مرحله پلی آف NBA در سال ۲۰۰۳که دالاس به نیمه نهایی رسید، نوویتسکی با ۴۶ امتیاز در یک بازی رکورد باشگاه را شکست و با کمک او بود که باشگاه توانسته بود پس از ۱۵ سال به دور پلی- آف برسد. اوایل دسامبر سال ۲۰۰۴ توانست این رکورد را با ۵۳ امتیاز در مقابل هیوستون راکتس یک بار دیگر ارتقا بخشد.

فصل ۲۰۰۲

(فصل‌های ۲۰۰۳/۲۰۰۲ ۲۰۰۵،/۲۰۰۴ و۲۰۰۶/۲۰۰۵). در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۵ دوباره تیمش را پس از پیروزی (۹۳:۱۰۲) مقابل فونیکس سانز به مرحله پلی آف و نیز برای اولین بار در طول تاریخ باشگاه به فینال این مرحله رساند. در آنجا آن‌ها به مصاف میامی هیت رفتند و پس از اینکه ۲ بر صفر جلو افتاده بودند، با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خوردند. روزنامه ایتالیایی گازتادلو اسپرت در سالهای ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۳ ، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ او را به عنوان برترین بسکتبالیست اروپایی انتخاب کرد. با تیم ملی آلمان در تابستان سال ۲۰۰۱ در رقابت‌های قهرمانی اروپا شرکت کرد. آلمان در آن سال در دیدار رده بندی به مصاف اسپانیا رفت و گرچه بازی را به آن‌ها واگذار کرد اما توانست راهی جام جهانی ۲۰۰۲ شود.

البته این جام موفقیتی شخصی برای نوویتسکی به همراه آورد. وی با کسب میانگین ۲۹ امتیاز در هر بازی، موفق‌ترین بازیکن این رقابت‌ها لقب گرفت. در جام جهانی ۲۰۰۲ تیم ملی آلمان صاحب مدال برنز (مقام سوم) و در جام ملتهای اروپا ۲۰۰۵ مدال نقره (مقام دوم) را کسب کرد و نوویتسکی در هر دو تورنمنت، همچون جام ۲۰۰۱ اروپا، به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روزبه شاه‌علیدوست
فصل ۲۰۱۰-۱۱

سرانجام نوویتسکی درفصل ۲۰۱۰-۱۱ توانست موریکس را قهرمان NBA کند تا هواداران این تیم برای اولین بار از زمان تأسیس باشگاه قهرمانی را تجربه کنند. این در حالی بود که نویتزکی در فصل عادی دچار مصدومیت‌هایی شده بود اما در پلی آفس نمایش خارق العاده‌ای را به اجرا گذاشت! او در فینال به همراه جیسون کید، شان ماریون، جیسون تری و تیسی چلندر توانستند یاران لبران جیمز و دایون وید را با نتیجه ی ۴-۲ شکست دهد و انتقام فصل ۲۰۰۶ را از میامی هیت بگیرد.

آنچه در مورد درک نوویتسکی اهمیت دارد این است که وی با وجود قد ۱۳/۲ متری از تکنیک پرتابی فوق العاده برخوردار است و برخلاف بسیاری از بازیکنان بلند قد که بیشتر در نزدیکی سبد امتیاز کسب می‌کنند، یکی از بهترین بازیکنانی است که پرتابهای سه امتیازی دارد. برخی کارشناسان البته به ضعف او در کارهای دفاعی اشاره می‌کنند. اما وی از سال ۱۹۹۸ و اولین فصل حضورش در NBA با تمرین زیاد، پیشرفت زیادی در این زمینه داشته‌است و تقریباً یکی از کامل‌ترین بازیکنان دنیا محسوب می‌شود.

افتخارات ورزشی

برخی از موفقیت ها

لیگ بسکتبال NBA

NBA Finals MVP: 2011
NBA Most Valuable Player: 2007
۱۳× NBA All-Star: 2002–۲۰۱۲, ۲۰۱۴–۲۰۱۵
۱۲× All-NBA Team: 2001–۲۰۱۲
۴× First Team: 2005–۲۰۰۷, ۲۰۰۹
۵× Second Team: 2002–۲۰۰۳, ۲۰۰۸, ۲۰۱۰–۲۰۱۱
۳× Third Team: 2001, 2004, 2012
Three-Point Shootout champion: 2006
NBA Shooting Stars champion: 2010
NBA Teammate of the Year: 2017
Ranked 7th in all-time-scoring
Ranked 5th in all-time defensive-rebounds
Ranked 2nd in all-time NBA Finals free throw percentage

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ستار زارع
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیرک نویتسکی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه