بیوگرافی جیسون کید

5 سال پیش
بیوگرافی جیسون کید
Rate this post

بیوگرافی جیسون کید به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جیسون فردریک کید (به انگلیسی: Jason Frederick Kidd) ‏ (۲۳ مارس ۱۹۷۳ در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا) بازیکن بسکتبال حرفه‌ای آمریکا که در حال حاضر در تیم نیویورک نیکس در پست یک بازی می‌کند.

زندگینامه جیسون کید

بیوگرافی جیسون کید

فعالیت ورزشی

با۴۱ سال سن ملیتی آمریکائی دارد و بزرگ شدهٔ اوکلند ایالت کالیفرنیا می‌باشد. وی در دانشگاه کالیفرنیا، بسکتبال را آموخت و در دومین برداشت از دور دوم درفت سال ۱۹۹۶ به توسط دالاس موریکس به ان بی ای راه یافت. در ابتدای فصل ۹۶–۹۷ به تیم فینیکس سانز پیوست و از سال۱۹۹۶ الی ۲۰۰۱ برای این تیم بازی کرد.

سپس از سال ۲۰۰۱ الی ۲۰۰۸ برای تیم نیوجرسی نتس (بروکلین نتس) بازی کرد. در اواسط فصل ۲۰۰۷–۲۰۰۸ به تیم دالاس موریکس ترید شد. ۳ بار در مسابقات فینال حضور یافته‌است که دراین بین قهرمانی با دالاس در ۲۰۱۱ را می‌توان برشمرد. دو بار هم در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ بهمراه تیم ملی بسکتبال آمریکا قهرمان شده‌است. ۱۰ بار درترکیب آل استار حضور یافته و۵بار برای تیم اول لیگ دست به توپ شده‌است.

هم چنین ۹ بار در تیم تدافعی لیگ بازی کرده‌است. جیسون کید در زمین بازی به جرات می‌توان گفت تردستی می‌کند و با توپ به راحتی شعبده بازی می‌کند بطوری که در ۱۰۷ بازی توانسته است تریپل دابل کند که در مجموع ۱۱ تای آن‌ها در مسابقات پلی آفس شکل گرفته‌است.

زندگی شخصی

جیسون کید در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمده و اندکی بالاتر از این شهر یعنی در اوکلند واقع در کالیفرنیا بزرگ شده‌است. پدرش (استیو) ملیتی آفریقایی-آمریکایی دارد و مادرش آن (Anne) ایرلندی می‌باشد که حاصل این ازدواج جیسون کید قصهٔ ما می‌باشد. بزرگترین عضو خانوادهٔ ۶ نفری کید(ها) می‌باشد. در مدرسهٔ «سنت پاسکال اوکلند» درس خواندو در تیم AUU شهر خود بسکتبال آموخت و در مقابل بازیکن بزرگ آن دوران گری پیتون بازی کرده‌است. کید در کنار بسکتبال فوتبال آمریکائی هم بازی کرده‌است. در مدرسهٔ St. Joseph Notre Dame تحت مربیگری فرانک لپتور جیسون توانست ۲۵ امتیاز و ۱۰ اسیست و ۷ ریباند و ۷ استیل در هر بازی میانگین طلایی را کسب نماید

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دینو زوف

در اولین سال حضورش در دانشکده کالیفرنیا ۱۳٫۰ امتیاز و ۷٫۷ اسیست و ۴٫۹ ریباند + ۳٫۸ استیل در هر بازی بدست می‌آورد. واین آمار باعث شد جایزهٔ تازه‌نفس‌ترین بازیکن را از آن خود کند. ۱۱۰ استیل دران سی ای ای رکوردی است که تاکنون در دستان جیسون مهار شده و همچنین در دبیرستان ۲۲۰ اسیست از وی به یادگار مانده است؛ و اما ورود وی به درفت سال ۱۹۹۴ و راهیابی به ان بی ای و دوران طلایی اش را در این برحه بررسی می‌کنیم.

در ژانویه ۲۰۰۱ به دلیل دعوا به علت (همسرآزاری) دست‌گیر

شد. با دیگر به علت استعمال بیش از مشروبات الکلی دستگیرشد. در ۹ ژانویه ۲۰۰۷ طلاق گرفت. Trey Jason (T.J.), و دوقلوهای Miah و Jazelle سه فرزند زندگی جدید وی می‌باشند. وی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ با Porscha Coleman که طراح مد لباس است ازدواج کرد.

افتخارات ورزشی

اولین بازیکن آمریکایی تبار تیم در دانشکده UC Barkley
عضو تیم رؤیایی آمریکا در سال ۲۰۰۰ و کسب مدال طلا
حضور در تیم آمریکا در سال ۲۰۰۳
حضور در کاور بازی NBA LIVE ۲۰۰۳
نفر ۲۸ ام در ۵۰ بازیکن برتر تاریخ ان بی ای که مجله SLAM در سال ۲۰۰۹ چاپ نمود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیسون کید
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه