بیوگرافی ری آلن

5 سال پیش
بیوگرافی ری آلن
Rate this post

بیوگرافی ری آلن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

والتر ری آلن (به انگلیسی: Walter Ray Allen) متولد ۱۹۷۵ میلادی در مرسد، کالیفرنیا بازیکن ملی پوش امریکایی حرفه‌ای ان بی ای است.

 زندگینامه ری آلن

بیوگرافی ری آلن

فعالیت ورزشی

او یک بازیکن آل-استار است که در میامی هیت توپ می زند.

آلن یک شوتینگ گارد است و در سال ۱۹۹۶ در درفت سرتاسری ان بی ای در رتبه ۵ توسط مینه‌سوتا تیمبرولوز انتخاب گردید. تمامی تیم هااز پرتاب های سه امتیازی وی هراس دارند. وی از بهترین سه امتیازی زن های تاریخ ان بی ای است.

او در فیلم او بازی را برد بازی کرده است.

ری آلن پس ۱۸ فصل حضور در NBA و با کوله باری از افتخارات، سرانجام در سن ۴۱ سالگی کفش هایش را آویخت. آلن پس از حضور در فینال فصل ۱۴-۲۰۱۳ به همراه تیم میامی هیت بازیکن آزاد شد و در حالی که از تیم های بسیار بزرگ و قدرتمندی پیشنهاد داشت، تصمیم به بازی نکردن گرفت و حال خبر رسیده که آلن از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد. گفتنی است او پیشنهاد تیم های قدرتمندی چون، کلیولند کاوالیرز، گلدن استیت وریرز، لس آنجلس کلیپرز و میامی هیت را داشت اما تصمیم به بازگشت نگرفته و با دنیای مهیج بسکتبال، وداع کرد.

قطعا همگان، ری آلن را به عنوان یک شوتزن برتر قلمداد می کنند، بازیکنی که با حضور خود در NBA رکورد های زیادی را جابه جا کرد و به عنوان یکی از برترین شوتزنان تاریخ بسکتبال NBA شناخته می شود. او در سال ۱۹۹۶ به عنوان درفت پنجم به مینسوتا تیمبرولوز پیوست، اما پیش از آغاز فصل با تریدی به تیم میلواکی باکس پیوست و پس از در تیم های بوستون سلتیکس و میامی هیت حضور یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روبرتو پریرا
نامه خداحافظی

آلن با این مضمون خداحافظی خود را از پایگاه تریبون بازیکنان اعلام نمود: نامه ای به خود جوانترم

ری آلن در ۱۸ فصل حضور خود NBA، تواسنت به طور میانگین ۱۸٫۹ امتیاز، ۴٫۱ ریباند و ۳٫۴ پاس منجر به گل را از خود به ثبت برساند.

افتخارات ورزشی

قهرمانی با تیم بوستون سلتیکس در سال ۲۰۰۸، قهرمانی با تیم میامی هیت در سال ۲۰۱۳ (قطعا بسکتبال دوستان پرتاب ۳ امتیازی آلن در بازی ششم فینال مقابل سن آنتونیو اسپرز را فراموش نخواهند کرد)

کسب ۳ مدال طلا به همراه تیم ملی آمریکا

۱۰ مرتبه حضور به مسابقات آل استار

ثبت ۲۹۷۳ سه امتیازی در تاریخ NBA (رکورد دار در این خصوص، آلن توانست در طول دوران حضور خود، رکورد رجی میلر بزرگ را شکسته و رکورد ۲۵۶۰ سه امتیازی میلر را شکسته و نام خود NBA را جاودانه کند.)

و بسیاری افتخارات دیگر

گفتنی است آلن به عنوان بهترین شوتزن و ۳ امتیازی زن تاریخ NBA نیز به حساب می آید.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ری آلن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه