بیوگرافی رجی میلر

5 سال پیش
بیوگرافی رجی میلر
Rate this post

بیوگرافی رجی میلر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رجینالد وین میلر (Reginald Wayne Miller) ملقب به رجی میلر (Reggie Miller) بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی است که همه ۱۸ فصل حضور خود در NBA را با تیم ایندیانا پیسرز گذراند.

زندگینامه رجی میلر

بیوگرافی رجی میلر

فعالیت ورزشی

میلر برای دقت در پرتاب های سه امتیازی به ویژه در شرایط

سخت مشهور است.پرتاب های سه امتیازی این یازیکن در

دیدار تیم های ایندیانا و نیویورک باعث شد به او لقب “Knick

Killer” بدهند.وقتی که این بازیکن بازنشسته شد رکورد دار

پرتاب های سه امتیازی (پرتاب های تبدیل به امتیاز شده) در

NBA بود اما رکورد او توسط ری آلن شکسته شد و در حال

حاضر در جایگاه دوم قرار دارد.

زندگی شخصی

میلر در Riverside ایالات کالیفرنیا و با یک مشکل مادرزادی

در مفصل ران های خود به دنیا آمد که مانع درست راه رفتن

او می شد.پس از چند سال و با پوشیدن braces در هر دو

پای خود،قدرت پاهای او بیشتر شد و به حالت طبیعی رسید.

او عضو یک خانواده پنج نفری ورزشی است.برادر او قبلا عضو

تیم بیسبال بوده و یکی از خواهر های او هم در تیم والیبال

بازی می کرده است.همچنین خواهر دیگر او به همراه تیم

بسکتبال زنان آمریکا در سال ۱۹۸۴ مدال طلای المپیک را کسب کرد.

دوران مدرسه و دانشگاه

رجی در مدرسه Riverside Polytechnic و دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس تاریخ خوانده است.در فصل ۸۴-۸۵ لیگ دانشگاه های آمریکا (NCAA)،تیم UCLA Bruins با کمک میلر موفق به قهرمانی در تورنومنت NIT (National Invitation Tournament) شد.یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های این بازیکن در دانشگاه،در ۲۴ ژانویه ۱۹۸۷ مقابل دانشگاه Notre Dame Fighting Irish بود که پرتاب دو امتیازی او از فاصله ۷٫۳ متری منجر به برتری ۶۱ بر ۵۹ تیمش در ۱۰ ثانیه مانده به پایان بازی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماریا شاراپووا

یکی دیگر از بازی های خوب او در ۲۸ فوریه ۱۹۸۷ مقابل دانشگاه Louisville Cardinals بود.میلر در نیمه دوم این بازی موفق به کسب ۳۳ امتیاز شد که هنوز در دانشگاه های آمریکا رکورد محسوب می شود.
این بازیکن پس از کریم عبدالجبار دومین بازیکن امتیاز آور دانشگاه کالیفرنیا است.این بازیکن هنوز هم رکورد دار بیشترین امتیاز در یک فصل دانشگاه های آمریکا،بیشترین متوسط امتیاز دانشگاه های آمریکا و بیشترین تعداد پرتاب های پنالتی است.

لیگ NBA

در ۲۸ نوامبر ۱۹۹۲ این بازیکن موفق شد در بازی ایندیانا مقابل شارلوت هورنتز ۵۷ امتیاز کسب کند تا تیمش ۱۳۴ بر ۱۲۲ به پیروزی برسد.میلر در این بازی ۱۶ پرتاب از ۲۹ پرتاب خود را تبدیل به امتیاز کرد که ۴ شوت نیز سه امتیازی بود.همچنین ۲۱ پرتاب از ۲۳ پرتاب پنالتی این بازیکن در این بازی تبدیل به امتیاز شد.۵۷ امتیاز این بازیکن در فصل ۹۲-۹۳ به عنوان رکورد لیگ ثبت شد و تا به امروز نیز به عنوان بیشترین امتیازی که یک بازیکن در یک بازی گرفته،در باشگاه ایندیانا رکورد محسوب می شود.

در پنجمین بازی فینال کنفرانس شرق در سال ۹۴،میلر موفق به کسب ۳۹ امتیاز در مقابل نیویورک نیکز در مدیسون اسکوئر گاردن (ورزشگاه اختصاصی نیویورک) شد.او در کوارتر چهارم این بازی ۲۵ امتیاز کسب کرد و چندین پرتاب سه امتیازی از فاصله دور به ثمر رساند تا ایندیانا ۹۳ بر ۸۶ نیویورک را شکست دهد.ایندیانا با این پیروزی ۳ بر ۲ از نیویورک پیش افتاد اما دو بازی بعدی را باخت و قهرمانی کنفرانس را از دست داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میرکو فیلیپوویچ
مصدومیت

در پایان فصل ۹۶ میلر دچار مصدومیت شد و نتوانست تا بازی پنجم پلی آف مقابل آتلانتا در راند اول بازی کند و ایندیانا با شکست مقابل این تیم حذف شد.

در فصل ۹۸،در راند اول و دوم ایندیانا تیم های کیلیولند کاوالیرز و نیویورک نیکز را شکست داد و در فینال کنفرانس شرق به شیکاگو بولز و مایکل جردن رسید.در ۲۵ می ۱۹۹۸ ایندیانا ۲ بر ۱ از شیکاگو عقب بود،در بازی چهارم و در حالی که ۲٫۹ ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود،میلر پاسی که McKey به جردن داده بود رو دزدید و در ۰٫۷ ثانیه مانده به پایان بازی پرتاب سه امتیازی خودش رو تبدیل به امتیاز کرد تا ایندیانا ۹۶ بر ۹۴ پیروز آن مسابقه شود.در بازی هفتم،ایندیانا تا ۲ دقیقه به پایان بازی از شیکاگو جلو بود،اما در نهایت ۸۸ بر ۸۳ مغلوب حریف شد تا بولز با قهرمانی در کنفرانس،به سمت ششمین قهرمانیش در NBA حرکت کند.

سال ۲۰۰۰

ایندیانا سرانجام در ۲ ژوئن سال ۲۰۰۰ با پیروزی ۹۳ بر ۸۰ مقابل نیویورک در بازی ششم فینال کنفرانس شرق،برای اولین بار به فینال NBA راه یافت.میلر در این دیدار ۳۴ امتیاز کسب کرد که ۱۷ امتیاز آن در کوارتر چهارم بود.
ایندیانا در فینال مقابل لس آنجلس لیکرز که ستاره هایی مثل شکیل اونیل و کوبی برایانت را در اختیار داشت،۴ بر ۲ مغلوب شد.میلر در بازی های فینال متوسط ۲۴٫۳ امتیاز را کسب کرد.

آخرین بازی رجی میلر در ۱۹ می ۲۰۰۵ در نیمه نهایی کنفرانس شرق و با باخت مقابل دیترویت رقم خورد.میلر در این بازی موفق به کسب ۲۷ امتیاز شد و ۴ پرتاب از ۸ پرتاب سه امتیازی خود را تبدیل به امتیاز کرد.
میلر در طول ۱۸ فصل حضور خود NBA بیش از ۱۰۵ میلیون دلار درآمد داشت.۱۳۸۹ بازی برای ایندیانا انجام داد و ۲۵۶۰ پرتاب سه امتیازی به ثمر رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید معروف
افتخارات ورزشی

ورود به تالار مشاهیر نای اسمیت و قرار گرفتن جزو ۵۰ بازیکن برتر NBA
-رجی میلر پس از جان استاکتون و کارل مالون از یوتا جاز بیشترین بازی ها را با یک تیم در ان بی ای انجام داده است.این بازیکن در طول دوران بازی ۲۵۲۷۹ امتیاز کسب کرد.متوسط امتیازهای او در هر بازی ۱۸٫۲ و درصد پرتاب های گل شده او ۰٫۴۷۱ است.
-سه بار حضور در تیم سوم NBA

-۵ بار حضور در بازی آل استار NBA و حضور در آل استار به عنوان اولین بازیکن از تیم ایندیانا
-صدرنشین تعداد پرتاب های سه امتیازی به ثمر رسیده در فصل های ۹۲-۹۳ و ۹۶-۹۷
-صدرنشینی در درصد پرتاب های پنالتی در ۵ فصل
-به ثمر رساندن حداقل یک پرتاب سه امتیازی در ۶۸ بازی متوالی
-یکی از پنج بازیکنی که در یک فصل درصد پرتاب های آنها بیش از ۵۰ درصد،درصد شوت های سه امتیازی آنها بیش از ۴۰ درصد و درصد پرتاب های پنالتی آنها بیش از ۹۰ درصد است.دیگر بازیکنان دیگر این لیست لری برد،مارک پریس،استیو نش و دیرک نوویتزکی هستند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رجی میلر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه