بیوگرافی استفن کری

5 سال پیش
بیوگرافی استفن کری
4.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی استفن کری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

واردل استفن کری دوم (به انگلیسی: Wardell Stephen Curry II) (زادهٔ ۱۴ مارس ۱۹۸۸ در اکران، اوهایواوهایو) معروف به استف کری (انگلیسی: Steph Curry)، بازیکن تکنیکی و چیره‌دست بسکتبال اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است.

زندگینامه استفن کری

بیوگرافی استفن کری

فعالیت ورزشی

او یکی از بهترین شوت‌زن‌های پرتاب سه‌امتیازی در اِن‌بی‌اِی است. بازیکن گارد رأس تیم گلدن استیت واریرز است. کری در درَفت سال ۲۰۰۹ توسط تیم گلدن استیت انتخاب شد و از همان سال در تیم گلدن استیت واریرز فعالیت می‌کند. کری در سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد و در همان سال نیز به همراه گلدن استیت واریرز قهرمان ان‌بی‌ای شد ۰. اما در فینال پلی آف ان بی ای سال ۲۰۱۶ لبران جیمز و کلیولند کاوالیرز انتقام فینال سال ۲۰۱۵ را از او و تیم گلدن استیت گرفتند. در فصل بعد استفن کری و یارانش موفق به کسب جام قهرمانی مسابقات با شکست دادن کلیولند کاوالیرز در سری فینال شدند.

پرتاب های مخصوص

او در پرتاب‌های از راه دور و چندین متر عقب‌تر از خط ۳امتیازی مهارت ویژه‌ای دارد. در دریبل کردن و بازی‌سازی و نفوذ و به‌هم ریختن دفاع حریفان استاد است. به همین دلیل دفاع کردن او کار بسیار مشکلی است که همین ویژگی‌ها از او یک بازیکن مهار نشدنی در فاز حمله ساخته‌است.

کری در ۲ فصل متوالی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به عنوان با ارزشترین بازیکن فصل NBA انتخاب شد. در فصل ۲۰۱۵_۱۶ رکورد فوق‌العاده ۷۳ پیروزی را به همراه دیگر هم تیمی‌هایش برای تیم گلدن استیت کسب کرد که رکورد بیشترین پیروزی کسب شده در یک فصل توسط یک تیم در تاریخ ان بی ای شکسته شد. به او و گارد شوت زن تیم گلدن استیت، کلی تامسون لقب برادران سه امتیازی (splash brothers) را داده‌اند. این دو بازیکن سه فصل است که لقب بهترین سه امتیازی زن‌های لیگ را دارند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رسول خادم
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استفن کری
4.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه